Waar vandaan: Computertips > Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Computertip

Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Windows XP indexeert normaal gesproken alle bestanden op uw PC. Dat wil zeggen dat een soort database wordt bijgehouden van alle bestanden en hun inhoud. Het doel hiervan is het versnellen van zoekopdrachten, vooral wanneer u zoekt naar woorden in een bestand. Helaas heeft dit gedrag ook zijn prijs: het systeem moet steeds bijhouden welke bestanden gewijzigd, toegevoegd of verwijderd zijn. Wanneer u vrijwel nooit in bestanden op de harde schijf zoekt, kunt u het indexeren gewoon uitzetten. Dat gaat als volgt:

Kies Start >> Deze computer en rechtsklik op de harde schijf (C:).
Kies Eigenschappen.
Het onderste selectievakje in dit scherm heet Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Zet deze optie uit en klik op OK.



Windows moet nu de volledige harde schijf af om voor elk bestand het indexeren uit te zetten, dus dat duurt wel even. Maar voortaan zal uw systeem weer ietsje sneller zijn.

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.be.

Like ons op Facebook

Zoek binnen SeniorenNet:

Marina D. H. (53) uit Zandhoven

De handige, overzichtelijk gegroepeerde 'Nuttige links', echt een proficiat hiervoor! Ook de enquêtes zijn dikwijls interessant op SeniorenNet!

Meer over Marina D. H. :
  • Bediende
  • 53 jaar
  • Bezoekt ons meerdere keren per week
  • Getrouwd
  • 1 kind
  • Hobby's: lezen, film, tuinieren, reizen

Poll

Hoeveel auto's heb je thuis? (van jouw, partner, kinderen,... samengeteld die bij je thuis staan)