Waar vandaan: Computertips > Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Computertip

Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Windows XP indexeert normaal gesproken alle bestanden op uw PC. Dat wil zeggen dat een soort database wordt bijgehouden van alle bestanden en hun inhoud. Het doel hiervan is het versnellen van zoekopdrachten, vooral wanneer u zoekt naar woorden in een bestand. Helaas heeft dit gedrag ook zijn prijs: het systeem moet steeds bijhouden welke bestanden gewijzigd, toegevoegd of verwijderd zijn. Wanneer u vrijwel nooit in bestanden op de harde schijf zoekt, kunt u het indexeren gewoon uitzetten. Dat gaat als volgt:

Kies Start >> Deze computer en rechtsklik op de harde schijf (C:).
Kies Eigenschappen.
Het onderste selectievakje in dit scherm heet Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Zet deze optie uit en klik op OK.



Windows moet nu de volledige harde schijf af om voor elk bestand het indexeren uit te zetten, dus dat duurt wel even. Maar voortaan zal uw systeem weer ietsje sneller zijn.

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.be.

Like ons op Facebook

Zoek binnen SeniorenNet:

Nick 929 (50) uit Haalter

Een dikke proficiat voor SeniorenNet. Het is een prima site voor mij waar je vanalles en nog wat kan gaan opzoeken.

Meer over Nick 929 :
  • Distibutie
  • 50 jaar
  • Bezoekt ons dagelijks
  • Getrouwd
  • 3 kinderen
  • Hobby's: wandelen en aquaria

Poll

Heb je al een Facebookprofiel?