Waar vandaan: Computertips > Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Computertip

Indexeren uitzetten wanneer u het niet gebruikt

Windows XP indexeert normaal gesproken alle bestanden op uw PC. Dat wil zeggen dat een soort database wordt bijgehouden van alle bestanden en hun inhoud. Het doel hiervan is het versnellen van zoekopdrachten, vooral wanneer u zoekt naar woorden in een bestand. Helaas heeft dit gedrag ook zijn prijs: het systeem moet steeds bijhouden welke bestanden gewijzigd, toegevoegd of verwijderd zijn. Wanneer u vrijwel nooit in bestanden op de harde schijf zoekt, kunt u het indexeren gewoon uitzetten. Dat gaat als volgt:

Kies Start >> Deze computer en rechtsklik op de harde schijf (C:).
Kies Eigenschappen.
Het onderste selectievakje in dit scherm heet Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen. Zet deze optie uit en klik op OK.



Windows moet nu de volledige harde schijf af om voor elk bestand het indexeren uit te zetten, dus dat duurt wel even. Maar voortaan zal uw systeem weer ietsje sneller zijn.

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.be.

Like ons op Facebook

Zoek binnen SeniorenNet:

Karine Machiels (42) uit Oudenaarde

Al ben ik nog lang geen 50-plusser, SeniorenNet is één van mijn favoriete websites. Hier vind je alles terug wat je zoekt of wil weten en nog zoveel meer en dit alles in een begrijpelijke taal in een aangenaam kleedje. Voor mij is SeniorenNet een TOPPER !!!

Meer over Karine Machiels :
  • Verpleegkundige
  • 42 jaar
  • Bezoekt ons meerdere keren per week
  • Getrouwd
  • 2 kinderen
  • Hobby's: al onze honden, geiten, kippen... en het werk op onze woonboerderij, fotografie, lezen,...

Poll

Over welk internet gebruik-middel beschikt u?