Waar vandaan: Gezond leven > Gezondheid > Parkinson

Koffie beschermt tegen ziekte van Parkinson

Hier ziet u iemand die koffie drinkt

Wie dagelijks 7 tassen koffie drinkt loopt vijf keer minder risico om op latere leeftijd de ziekte van Parkinson te krijgen dan wie nooit koffie drinkt. Dat is de verrassende conclusie van een groot Amerikaans onderzoek dat gedurende 30 jaar meer dan 8.000 mannen tussen 45 en 68 jaar oud volgde (Journal of the American Medical Association, 24 mei 2000). Bij de niet-koffiedrinkers ligt het gemiddelde risico op de ziekte van Parkinson op 10,4 per 10.000, bij diegenen die gemiddeld 7 tassen koffie per dag drinken daalt het risico tot 1,9 per 10.000. Het risico op Parkinson daalt met het aantal dagelijkse tassen koffie (en andere dranken die caffeine bevatten). De toevoeging van melk of suiker aan de koffie verandert niets aan de resultaten. Volgens de onderzoekers is het de caffeine die verantwoordelijk is voor dit beschermend resultaat, en niet andere mogelijke ingrediënten in de koffie.

 


E-mail deze pagina | Afdrukken | In favorieten opslaan In favorieten opslaan | Share/Bookmark

Je mening is belangrijk! Was deze pagina nuttig?



Een vraag of een probleem op SeniorenNet?
Kijk dan in het Helpcentrum (klik hier). Als je het daar niet kan vinden, helpen we je via e-mail op support@seniorennet.be.

Zoek binnen SeniorenNet:

Geert De Bleye (slow Hand) (53) uit Nieuwpoort

Het plezante vind ik dat je kan terugvallen op SeniorenNet als wij bepaalde problemen hebben, allerlei onderwerpen kunnen wij bespreken en een oplossing zoeken.

Meer over Geert De Bleye (slow Hand) :
  • Brandweerman
  • 53 jaar
  • Bezoekt ons meerdere keren per week
  • Getrouwd
  • 1 kind
  • Hobby's: muziek beluisteren en vertolken, iemand helpen waar kan heeft altijd voldoening

Poll

De energiemarkt is volop in beweging. Bij welke energieleverancier zit jij momenteel?