Waar vandaan: Helpcentrum > Problemen en foutmeldingen > Mijn e-card kwam niet aan
Problemen en foutmeldingen: Mijn e-card kwam niet aan
Indien u een e-card heeft verstuurd naar iemand, en deze is niet aangekomen, dan kan dit aan een aantal oorzaken liggen.
In eerste instantie kan je via http://www.seniorennet.be/ecards/opvragen_lijst.php alle e-cards opvragen die je verstuurd hebt. Vraag deze lijst op, je kan in het overzicht de bewuste e-card zoeken die niet aan kwam.
Effectief verstuurd?
In dat overzicht kan u zien of de e-card door ons effectief verstuurd werd of niet. Indien in de kolom “Reeds verstuurd?” een “Ja” staat, werd de e-card door SeniorenNet daadwerkelijk verstuurd.
Staat er “Nee”? Kijk dan naar de datum in de kolom “Datum van versturing”. Dit is de datum die u heeft opgegeven om de e-card te laten versturen. Is deze datum al na vandaag? U gaf mogelijk per ongeluk een verkeerde datum in.
Pas op de datum in die kolom zal de e-card door SeniorenNet worden verstuurd, geen dag vroeger.
Hij is nog niet verstuurd, wat nu?
Indien u de verkeerde datum heeft ingegeven en de e-card nog niet verstuurd werd, kan u in het overzicht de datum aanpassen. Klik in de kolom op de datum en kies een andere datum. Druk vervolgens op de knop “wijzigen” die er net onder staat. De e-card zal vervolgens worden verstuurd op die datum. Indien u de datum van vandaag neemt, hou dan rekening dat het nog een aantal uur kan duren alvorens de e-card daadwerkelijk verstuurd wordt.
Wel verstuurd, wat nu?
Indien in de kolom staat dat de e-card wel verstuurd werd, maar toch niet aangekomen is, dan zijn er 2 mogelijke oorzaken.
· Het e-mail adres van de ontvanger is foutief. U heeft waarschijnlijk een typfout gemaakt in het e-mail adres, waardoor de e-card niet naar het juiste adres werd verstuurd.
Maak een nieuwe e-card aan met het juiste adres. U kan de verkeerde e-card openen in het overzicht door op de titel te klikken; om zo bijvoorbeeld de tekst en andere informatie te kopiëren om de e-card sneller opnieuw te kunnen maken.
· Het e-mail adres van de ontvanger is zeker juist. Indien u er zeker van bent dat het adres juist is, dan is de e-mail vermoedelijk tegengehouden door de spamfilter van de ontvanger.
Sommige mensen gebruiken spamfilters om ongewenste reclame tegen te houden. Deze programma’s verwijderen vaak e-mails zonder de gebruiker hiervan te informeren; om zo minder reclame in de e-mail box te krijgen. Spijtig genoeg werken dergelijke programma’s niet altijd correct, waardoor het soms voorkomt dat ze goede e-mails verwijderen.
De ontvanger kan best een keer kijken in zijn mailbox bij “ongewenste berichten” of “spam berichten”; en zal daar dan vermoedelijk de e-card kunnen terugvinden.
Gerelateerde helponderwerpen:
Geen muziek op de e-card
Wanneer ik terug ga is alles terug leeg (blanco)
Ik gaf een verkeerde ontvanger in
Ik kan mijn e-card niet ophalen!
Ga naar het Helpforum om vragen te stellen, antwoorden te vinden en uw kennis te delen met anderen.