Een afbeelding in de mailgroepen meesturen

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

12 aug 2005, 15:20

Hallo,

Een vraagje dat nogal vaak voorkomt op het oefenforum:

Kan je, en zo ja op welke manier, een afbeelding meesturen met een mail binnen de mailgroepen? Werkt dat op dezelfde manier als bij een gewone mail? (kopiëren en plakken)

Ik weet dat deze vraag hier ook al geregeld aan bod gekomen is, maar die terugvinden is niet simpel hé :wink:

Tilly

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

12 aug 2005, 15:47

Tilly,

Als de text opgemaakt wordt als Richtext kan het.

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 aug 2005, 22:00

kopieren en plakken lukt mij in ieder geval niet !
en ik heb het op verschillende manieren geprobeerd
zelfs een afbeelding in abiword ingevoegd , en dan proberen in te voegen in te voegen bij de tekst , en niks
tabellen invoegen en de vakken vullen met kleuren allemaal maar geen foto
en als ik bij de eigenschappen ga zien dan staat er dit :
http://www.seniorennet.be/Pages/Richtex ... screen.gif
dit staat er bij de "help"
Word-tekst plakken Voegt op het klembord geplaatste Microsoft Word tekst in. Hierbij wordt zgn. style-opmaak verwijderd, overige kenmerken en tekstindeling (opsommingstekens, tabellen e.d.) blijven behouden.
----------------
als bijlage ja
, dat gaat vanzelf door bij "Attachment" op "bladeren "te klikken en dan te gaan naar waar de afbeelding zich op de computer zich bevind .

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

13 aug 2005, 12:43

inderdaad alleen als bijlage.

Sony

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

13 aug 2005, 20:17

Hoe afbeeldingen plaatsen in je bericht bij de mailgroepen.



Wat betreft het plaatsen van afbeeldingen op je bericht: we halen ze van een internet site!
Gewoon kopiëren en plakken op je bericht.
Ik zend je nog even door hoe je plaatjes op je bericht zet.

Eén ding moet je goed onthouden: plaatjes uit je eigen afbeeldingen lukken niet op de mailgroep. Het moet altijd een plaatje van het internet zijn. Het heeft ook geen zin eerst een plaatje van het internet af te halen en dan bij jou eigen afbeeldingen te zetten en ze van daaruit dan in je bericht op de mailgroep te plaatsen. Dat lukt heel goed als je een privé mail naar iemand stuurt maar niet via de mailgroep. Zie je, onder ieder plaatje zit dan een internetadres en als wij jouw bericht dan ontvangen dan kan ons pc-tje gaan zoeken naar dat plaatje op de internetsite waar jij het vandaan haalde. Komt zo een plaatje uit je eigen afbeeldingen dan gaat daar ook een adres onder zitten maar dat verwijst naar een lokatie op jouw eigen pc. Jij zal het plaatje dus perfect kunnen zien maar bij ons is alleen een rood kruisje zichtbaar, want onze pc kan niet gaan zoeken in jouw pc hé.

Dus ga naar een site met animaties. Bv. http://www.demooisteanimaties.com/

Daar kies je een mooi plaatje dat je op je bericht wil zetten. Ga er gewoon ergens met je muispunt opstaan en klik nu met de RECHTER muisknop. Klik nu op "kopiëren" .

Voila, nu zit dat prentje in het geheugen van je pc.

Ga uit de site en ga naar je bericht op de mailgroep en zet je cursor op het bericht. Nu klik je terug met de RECHTER muisknop en klikt op "plakken". En daar staat je animatie!
OF
Als je uit de site gaat en je
naar je bericht in de groep gaat waar je wilt schrijven: Al wat je nu moet doen is op de W ( ) in de opmaakbalk boven je bericht klikken.

Voila het plaatje staat er!!

Met dank aan Viva van de mailgroepen.

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

22 jan 2007, 01:08

Afbeelding

Het was maar eens even om te kijken of ik het had begrepen. Ja dus. Mooi systeem !Overigens: dit is Yupp.

Aat.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.

maupy
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:09

23 apr 2008, 21:01

Afbeelding

Hier nog zo"n hondje. :P
Zelfs het kleinste katje
is een wonder.

Aat
Lid geworden op: 22 nov 2004, 14:20
Locatie: Midden Zuid-Holland

23 apr 2008, 21:52

Prachtig plaatje, maar ook van Internet gehaald, neem ik aan? Of heb je zelf zo'n mooie dierentuin ?

Aat.
Gestopt met roken 01-05-09. En nu tóch weer blaaskanker.... GeForce 7600 GT, Windows XP, Home, SP3, NL, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+, 1024 MB RAM, 2 x 80 Gb. Windows Firewall, Avast free, MalwareBytes.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

06 mei 2008, 16:50

Afbeelding



Ik zie toch liever an deze hondjes en ze mogen nog blond zijn ook. :lol: :lol: :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie