| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Grijze haren ja of neen |
| Ik heb nog geen grijze haren |
|
8% |
[ 7 ] |
| Ik kleur het zelf |
|
12% |
[ 10 ] |
| Ik laat het kleuren |
|
27% |
[ 22 ] |
| Ik laat het grijs |
|
51% |
[ 42 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 81 |
|
| Auteur |
Bericht |
binkie
|
Geplaatst: Do 05 Feb 2009, 12:17 Onderwerp: Wie houdt zijn grijze haarkleur? |
|
|
Hallo,
Ik ben een dame van 54 jaar.
Mijn haar is helemaal grijs. Hier en daar héél licht tot bijna wit.
Ik vind me wat te jong om met zo'n volledige grijze haardos rond te lopen.
Wie van jullie vind dat niet erg en laat het zo en wie van jullie laat er een kleurtje opzetten. (of zet er zelf een kleurtje op).
Groetjes,
Blinkie
|
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Do 05 Feb 2009, 13:04 Onderwerp: |
|
|
binkie, tot voor kort steeds mijn haartjes gekleurd daar ik ook al flink grijs werd(52)maar dat is nu geen prioritijd meer, daar ik met kanker moet afrekenen en nu volledig kaal ben, dus haar hebben is bijzaak geworden voor mij!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
Choerrel
|
Geplaatst: Do 05 Feb 2009, 13:06 Onderwerp: |
|
|
Grijs haar is mooi en een teken van wijsheid.
|
|
| Naar boven |
|
 |
piepje
|
Geplaatst: Do 05 Feb 2009, 13:08 Onderwerp: |
|
|
ik ruil graag als het eenszoveel is
_________________ Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen |
|
| Naar boven |
|
 |
omy
|
Geplaatst: Do 12 Feb 2009, 21:55 Onderwerp: |
|
|
ik ben een vrouw van 57 en zit al jaren met een kort wit " koppeke " . Toen ik grijze haartjes kreeg , was ik amper 30 jaar en liet het kleuren maar het beviel me niet . Ik vond het een corvee en verloren tijd . Ik heb dan toch maar de natuur haar gang laten gaan . En ik heb daar geen spijt van want iedereen zegt dat ik daarmee niet ouder uitzie , en dat het zelfs classe geeft ( ! ! ! ) Dus ...... loop ik verder rond met mijn kort wit koppeke .
|
|
| Naar boven |
|
 |
rita1949
|
Geplaatst: Vr 13 Feb 2009, 7:59 Onderwerp: |
|
|
Ik had al een grijze bles in m'n haren toen ik 20 was , aan 30 was ik reeds volledig grijs .
Ik heb het dan jaren zelf gekleurd tot verleden jaar dan ben ik gestopt .
Ik word 60 dees jaar .
Toch vind ik grijs niet mooi , maar ja m'n haren werden te dun en ik denk dat het door die producten komt .
|
|
| Naar boven |
|
 |
Ajoin
|
Geplaatst: Za 14 Feb 2009, 0:29 Onderwerp: |
|
|
Ik ben er nog geen 50, de ene dag zie ik er grijzer uit dan de andere (dan eerder donkerblond met wat grijze streepjes), ik weet niet hoe het komt.
Ik heb lang "mêches" laten trekken, maar ik was het op de duur beu, regelmatig zeker twee uur in 't kapsalon te zitten, en zelf zie ik mijn haar ook niet kleuren. Het kan me ook weinig schelen, ik vind grijs dan maar een variant op blond.
Plekje, ik wens je voorspoedige beterschap, moge de behandeling rap aanslaan en dat je de ziekte overwint.
_________________ Doe wel en zie niet om |
|
| Naar boven |
|
 |
jptronse
|
Geplaatst: Za 14 Feb 2009, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Grijze zijn wijze!! zeggen ze bij ons.
Ik ben er bijna 57 en dit kleurtje volgt me al jaren. Grijs blijft voor mij en ook liever grijs dan de taal van plekje te moeten uitspreken.
Van mijn zijde wens ik toch veel moed en inzet aan plekje om het probleem te boven te komen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
rinske
|
Geplaatst: Zo 15 Feb 2009, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Ik word in mei 68 en ik laat mijn haar al jaren kleuren .Van een ander vind ik grijs<wit> soms wel mooi ,maar mezelf zie ik nog niet zo rap met grijze haartjes.
Ik denk als je de natuur zijn gang laat gaan dat het makkelijker is ,maar ik denk dat het nu toch effe slikken zou zijn
Plekje jij hebt nu wel andere zorgen dan een haarkleur,ik hoop dat je vlug terug beter word
Groetjes.....
_________________ "Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain." |
|
| Naar boven |
|
 |
omy
|
Geplaatst: Ma 16 Feb 2009, 10:40 Onderwerp: |
|
|
Langs hier wil ik plekje veel moed toewensen om te vechten tegen de ziekte. Op dit moment zal de kleur van je haar het minste van je zorgen zijn , plekje.
Mijn beste vriendin vecht ook tegen kanker en haar optimisme is een groot deel in de genezingsproces geweest want ze is nu beter , al zonder één haartje , maar ze komen stilaan terug en dikker .Veel moed !!!
Wat mij betreft, ik probeer de kleur van mijn kleren aan te passen.( Bv : bruin, beige en geel zijn uit den boze , maar alle tinten blauw , lilas, rood, groen , grijs, zwart ,zijn mooier en zachter ) Gelezen en geprobeerd ! Ook de tint van een brilmontuur geeft je gezicht met wit of grijs haar een jongere uitstraling ( dus geen bruine of goude montuur ) maar fijn zwart of licht gekleurd ( blauw, groen of.. of..)
|
|
| Naar boven |
|
 |
ouchke
|
Geplaatst: Ma 16 Feb 2009, 11:59 Onderwerp: |
|
|
ik verf mijn haartjes al jaren zelf,ik was niet tevreden met mijn kleur bruin,al van toen ik jong was ,mijn moeder vond van wel ,maar luisteren deden we toch niet he !!dus is ros mijn kleur,ben nu volgende week 62 jaar en mijn kleurtje is nog steeds aan de rosse kant (iets bruin ros) maar grijs nee ik denk niet dat ik er mee sta ,heb nog niet geprobeerd!!!
ik kleur het nog steeds zelf,voor het knippen ga ik naar de kapper,die weet dat ik het zelf kleur en is goedkoper niewaar dus nee nog niet
zolang ik met de moto rij
_________________ geniet van het leven het duurt maar even |
|
| Naar boven |
|
 |
reline
|
Geplaatst: Wo 04 Maa 2009, 13:40 Onderwerp: |
|
|
Ik was erg vroeg grijs, maar ben nooit begonnen met kleuren wegens voorhistorie. Mijn moeder was ook erg vroeg grijs en gebruikte kleurspoelingen. Later is ze gestorven aan borstkanker. Bepaald moment stond de hoofdhuid vol met gezwellen. Vandaar dat ik nooit zulke produkten zal gebruiken. Waren die de oorzaak van de kanker? Ik zal het nooit weten.
|
|
| Naar boven |
|
 |
meme-rietje
|
Geplaatst: Zo 22 Maa 2009, 11:34 Onderwerp: |
|
|
mijn haartjes lang zelf gekleurt
en dan de kapster
en nu ben ik 60j.
en laat mijn haartjes uitgroeien
nog twee maal knippen en ik ben grijs
ik was er niet voor om mijn haartjes te kleuren
maar iedereen zei,je zult nog lang genoeg moeten grijs lopen
en ik luisterde en nu luister ik niet meer en doe mijn gedacht
is een beetje laat hé om aan 60j. mijn gedacht te doen
_________________ Groetjes van mémé-rietje |
|
| Naar boven |
|
 |
reline
|
Geplaatst: Ma 23 Maa 2009, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Ik ben dus al vrij lang grijs, eigenlijk eerder zilver-wit.
Ooit was ik een zwarte, dan kan je wel denken dat het destijds en nu nog regelmatig kriebelt om eens een pruikenwinkel binnen te stappen, benieuwd hoe ik er nu zou uitgezien hebben.
Ik heb altijd het geluk gehad met de kleur van mijn witte haren en het bleef soepel. Toen het witte steeds meer en meer er doorkwam dacht men dat het speciaal behandeld was bij de kapper. Dat denken nu nog een aantal mensen. Nu is het zilver-wit met achteraan nog enkele piepkleine zwarte mèchekes, daar lijkt het tenminste op. Modern!
Een voordeel is dat er bij dat witte haar extra kleding past met nu ook donkere kleuren, terwijl de kleuren die vroeger bij je gelaatskleur pasten
het nog steeds doen.
Vaak zie je dat donkere mensen hun haren licht kleuren en vaak is dat niet zo gelukt omdat het niet past bij hun gelaatskleur.
Het is nu eenmaal zo en ik ben die ik ben.
|
|
| Naar boven |
|
 |
prego
|
Geplaatst: Wo 25 Maa 2009, 1:21 Onderwerp: grijs haar |
|
|
| rita1949 schreef: |
Ik had al een grijze bles in m'n haren toen ik 20 was , aan 30 was ik reeds volledig grijs .
Ik heb het dan jaren zelf gekleurd tot verleden jaar dan ben ik gestopt .
Ik word 60 dees jaar .
Toch vind ik grijs niet mooi , maar ja m'n haren werden te dun en ik denk dat het door die producten komt . |
Zou het haar inderdaad dun worden van de producten bij de kapper?de producten zijn toich verbeterd na al die jaren en is er een middel om dikker en gezonder haar te krijgen?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|