SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Trazolan als slaapmiddel
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Psychische aandoeningen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tomboontje

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010, 10:30    Onderwerp: Trazolan als slaapmiddel Reageer met quote

Ik kan moeilijk doorslapen en ben iedere nacht wakker rond 3 uur. Mijn arts heeft mij Trazolan voorgeschreven.Zijn er mensen die dit ook gebruiken en wat zijn hun bevindingen daarmee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
gigi2

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt 2010, 14:42    Onderwerp: trasolan slaapmiddel Reageer met quote

tomboontje,

Ik weet dat het een antidepressiva is dat genomen wordt 's avonds om beter te kunnen slapen.
ga een naar google en tijp het woord in

gigi2

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rokker

BerichtGeplaatst: Zo 05 Dec 2010, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik gebruik akton 2mg ,heb osteoprose ook veel pijn en slaap er ook goed van.voor de ene is dat goed en voor de andere iets anders,

Naar boven
prutsemie

BerichtGeplaatst: Di 18 Jan 2011, 16:01    Onderwerp: tranzolan Reageer met quote

Ik gebruik het ook al vele jaren ...is niet echt een slaapmiddel ...Ik ben het voorgeschreven om rustig te zijn voor het slapen ...Anders is da koppeke altijd maar aan het doordenken en filmkes aan het afdraaien .
Met die tranzolan kan ik rustig liggen tot ik echt slaap zonder te liggen draaien en keren en peizen Crying or Very sad
Men is zeker niet "zombie" van s'morgens Laughing

Naar boven
tantemie

BerichtGeplaatst: Ma 28 Feb 2011, 18:51    Onderwerp: Trazolan Reageer met quote

Hallo, goede avond

Zelf neem ik geen medicatie meer om in te slapen. Vroeger nam ik staurodorm. Er bestaan in-slapers en door-slapers. Misschien heb jij wel behoefte aan beide om een goede nachtrust te hebben.

Groetjes, tantemie

Naar boven
siggi

BerichtGeplaatst: Zo 06 Maa 2011, 18:54    Onderwerp: Re: Trazolan als slaapmiddel Reageer met quote

Tomboontje schreef:
Ik kan moeilijk doorslapen en ben iedere nacht wakker rond 3 uur. Mijn arts heeft mij Trazolan voorgeschreven.Zijn er mensen die dit ook gebruiken en wat zijn hun bevindingen daarmee.

hey tomboontje,

ik kreeg op 2 september 2009 trazolan 100 voorgeschreven door een pneumoloog die ik voor de eerste keer zag,zij vertelde me dat ik daar s'nachts een veel beter nachtrust mee zou krijgen Sad
na 2dagen op 4 sept 2009 kreeg ik van die trazolan een maagbreuk !!!!!!!!!!
doodziek was ik in die nacht.

ik zou er toch mee opletten,

Gast

BerichtGeplaatst: Zo 06 Maa 2011, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
ik zou er toch mee opletten,

heb dit ook moeten stoppen,zou het niet nemen !!!

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Ma 07 Maa 2011, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

en dit geldt met alle medikatie,heb alles zelf beginnen afbouwen !!

bij sommige gevallen hebben ze wel hun nut,maar niet bij iedereen !!
fijne dag verder

Naar boven
zonnetjediertje

BerichtGeplaatst: Wo 09 Maa 2011, 16:30    Onderwerp: trazolan Reageer met quote

ik heb ook verschillende jaren trazolan als inslaper gebruikt in combinatie met een slaapmiddel ,doorslaper
gelukkig heb ik na jaren gebruik in samenspraak met mijn arts ,langzaam kunnen afbouwen en uiteindelijk kunnen stoppen met deze medicatie
maar voor de mensen op dit forum ,wil ik hierbij vermelden wat mijn arts mij heeft gemeld
namelijk ,dat mannen deze inslaper nooit mogen gebruiken

Naar boven
zonnetjediertje

BerichtGeplaatst: Do 10 Maa 2011, 16:09    Onderwerp: trazolan Reageer met quote

mijn behandelende dokter (psychiater) heeft toen tegen mij gezegd ,dat ik dat zeker nooit aan mijn partner mocht geven ,indien hij ook eens iets wou nemen om te slapen ,omdat het bij mannen een pijnlijke aanhoudende erectie kon geven ,en dat als hij dat zou voorhebben ,dat dat zeer zeer pijnlijk is ,en hij daarvoor naar de kliniek zou moeten gaan,om er dan iets aan te kunnen laten doen ,want dat gaat niet zo maar vanzelf terug weg ,sorry mensen ,dat ik dit hier nu zo neertyp ,maar dat heeft de dokter toen zo tegen mij gezegd

Naar boven
zonnetjediertje

BerichtGeplaatst: Do 10 Maa 2011, 17:51    Onderwerp: trazolan Reageer met quote

daarom vind ik forums ,bij wijlen interressant
omdat iedereen zijn ervaringen over het onderwerp kan meegeven
en er met zijn arts zou kunnen over spreken
misschien heeft mijn betreffende arts ,het al eens voor gehad met het gebruik van trazolan ,onder zijn mannelijke patienten ,en mij er daarom attent op gemaakt ,
zo zie je maar ,
ik zelf wou dit alleen maar vermelden op het forum ,met de beste bedoelingen

Naar boven
Gittje

BerichtGeplaatst: Za 23 Apr 2011, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Begin deze week op doktersvoorschrift begonnen met Trazolan 100 mg, specifiek gericht op het doorslapen. Gezien ik vlug last heb van bijwerkingen als ik pillen moet slikken, heb ik voorzichtigheidshalve maar een halve tablet, dus 50 mg, genomen.

Nog goed ook want de bijwerkingen waren hevig. Twee uur na inname voelde ik een zwaarte over mij heen komen en begon ik dubbel te spreken. Toen ik opstond om naar bed te gaan, had ik zware evenwichtstoornissen. Het doorslapen verliep uiteraard probleemloos, maar 's ochtends stond ik op als een zombie. Tot in de namiddag heb ik last gehad van extreme vermoeidheid en pijnlijke spieren. Ik was niet vooruit te branden Shocked

Naar boven
gigi2

BerichtGeplaatst: Ma 25 Apr 2011, 19:39    Onderwerp: trazolan Reageer met quote

beste,
Die pil moet ge nemen juist voor het slapen gaan , niet 2 uur op voorhand , natuurlijk dat ge evenwichtstoornissen hebt enz.
begin met een half zoals ge zelf deed.
groetjes
gigi2

Naar boven
paulv

BerichtGeplaatst: Ma 25 Apr 2011, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Neem al verschillende jaren Zopiclone, doch veel resultaat heeft het nooit gehad.
Ik word s'nachts 3 - 4 maal wakker en slaap pas in rond 5 uur in de morgen.

Buffalo NAS - 8Tb
Naar boven
Deschutter

BerichtGeplaatst: Di 26 Apr 2011, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Slaapmiddelen geven hoogstens een half uurtje meer slaap dan geen middel, en dan alleen maar de eerste weken, want al snel is het lichaam gewend en werkt het slaapmiddel niet meer. Mensen die een leven lang deze pillen gebruiken foppen zichzelf constant. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat mensen die met het slaapmiddel stopten, langer in plaats van korter sliepen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Psychische aandoeningen Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: