| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
destel
|
Geplaatst: Di 10 Mei 2011, 17:59 Onderwerp: electrische fietsen |
|
|
Hello
Heeft er iemand onder u ervaring in het algemeen met electrische fietsen en in het bezonder met het merk ''gazelle''
Groeten
destel
_________________ destel bh |
|
| Naar boven |
|
 |
turkey
|
Geplaatst: Di 10 Mei 2011, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Hallo , de ervaring heb ik nog niet , maar die ga ik nu opdoen.Heb deze week een nieuwe fiets gekocht , de Trek T80+ , en hopelijk is het geen teleurstelling.
grt,turkey
_________________ doe wel en zie af en toe eens om |
|
| Naar boven |
|
 |
jumpi
|
Geplaatst: Di 10 Mei 2011, 23:32 Onderwerp: |
|
|
Wij hebben in februari of maart alletwee een elektrische fiets gekocht en we zijn daar enorm tevreden over. Het enige waar we spijt van hebben is dat we geen fiets met een dubbele batterij gekocht hebben, is natuurlijk nog een stuk duurder maar we hadden nooit gedacht dat we op onze leeftijd nog zoveel kilometer zouden fietsen, we komen er nog wel door iedere dag de batterijen op te laden. Bergop en wind deert ons nu niet meer, alleen regen houd ons nu nog thuis.
|
|
| Naar boven |
|
 |
telloorlekker
|
Geplaatst: Zo 15 Mei 2011, 11:38 Onderwerp: |
|
|
Ik fiets, sinds ong. 1 maand met een Zwitsers Flyer en kan er niet over klagen. Wel heb ik al gemerkt dat er een gelijkaardige fiets (van een ander merk) wordt aangeboden aan ongeveer de helft van de prijs. Of ook de constructie en onderdelen geplagieerd zijn kan ik niet nagaan omdat mij de documentatie ontbreekt. Iemand een idee ?
|
|
| Naar boven |
|
 |
Denja
|
Geplaatst: Di 28 Jun 2011, 23:00 Onderwerp: |
|
|
Wij zijn van plan ons een GIANT E-fiets Twist GO Double 2011 aan te schaffen heeft er iemand ervaring met deze fiets.
Ik weet dat er met de serie van 2010 wat problemen waren daarom mijn vraag over deze van 2011.Wat de Flyer betreft moesten deze niet zo duur zijn zou mijn keuze zeker daar naartoe gaan.Ik zag verleden week een soortgelijke fiets in de Decatlon zowat uiterlijk volledig kopij van de flyer met zelfde motor(Panasonic)batterij eveneens op dezelfde plek.jammer dat hij alleen verkrijgbaar is in damesversie.
|
|
| Naar boven |
|
 |
jumpi
|
Geplaatst: Wo 29 Jun 2011, 0:19 Onderwerp: |
|
|
Waarom vind je het spijtig dat die fiets alleen in damesversie verkrijgbaar is? Mijn man is een paar jaar terug goed gevallen met zijn herenfiets en wil nu geen buis meer, we worden er ook niet jonger op en jij ook niet vrees ik, als je al op seniorennet komt lezen.
Wij hebben ieder een giant en vinden het alleen maar spijtig dat we geen dubbele batterij genomen hebben, hadden het nooit gedacht dat wij op onze leeftijd nog zoveel kilometers zouden afleggen.
De problemen met de giant zijn oplosbaar, daarvoor moet je het niet laten.
Verder moet je elke elektrische fiets goed uittesten want tussen de merken zit een enorm verschil in.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Denja
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Hallo Jumpi ik vind het jammer dat je man gevallen is.De reden waarom ik niet met een dames fiets wil rijden is dat ik mij er nog net iets te jong voor vind 54j.
Wij hebben wel wat lichamelijke klachten en dat is de reden waarom we willen gaan voor een elektrische fiets.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Denja
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Hallo Jumpi ik vind het jammer dat je man gevallen is.De reden waarom ik niet met een dames fiets wil rijden is dat ik mij er nog net iets te jong voor vind 54j.
Wij hebben wel wat lichamelijke klachten en dat is de reden waarom we willen gaan voor een elektrische fiets.
|
|
| Naar boven |
|
 |
okiradopolis
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 15:22 Onderwerp: |
|
|
dames of herenfiets dat maakt géén moer uit!
dat is in de eerste plaats een uitvindsel van de commercie! zo zwengelen zij de verkoop serieus aan!!
een lage of hoge instap en dat is alles!
sommige mannen zijn beschaamd te rijden met een zogezegde damesfiets en dat echt kleingeestig!
de mode bv onderscheid maken tussen mannen en vrouwen op de manier waarop een vest wordt geknoopt? links of rechts!? in beide gevallen zijn ze dicht!
zelf heb ik een racefiets, een baanfiets waar ik nog zonder problemen mee overweg kan! en ik heb 70 jaar op mijn teller.
maar sinds ik een electrische fiets met lage instap (damesfiiets zgz) heb geniet deze laatste mijn absolute voorkeur!!!
en ik zie regelmatig oude vijftgers met een zgz herenfiets!!! en lach in mijn vuistje want ze zullen mij niet lang volgen!!!
dus mijd aub die valse schaamte!! en wees verstandig.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paul Siemons
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 15:43 Onderwerp: |
|
|
okiradopolis schreef:[i] ...en ik zie regelmatig oude vijftgers met een zgz herenfiets!!! en lach in mijn vuistje want ze zullen mij niet lang volgen!!!
Héél verstandig....
Als ik met mijn motor rijd kunnen die met hun mobiletteken ook niet lang volgen....Héél verstandig hé!!!
Ge leest hier nogal wat!!
Wat een vergelijk is dat nu?
Mvg,
P.Siemons
|
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 15:46 Onderwerp: |
|
|
En als hij plat rijdt zit hij dik in de puree; of ge moet op zijn minst een speciale spuitbus bij hebben.
|
|
| Naar boven |
|
 |
okiradopolis
|
Geplaatst: Do 30 Jun 2011, 17:30 Onderwerp: |
|
|
en ik ben al plat gereden! en ik had geen speciale spuitbus nodig!
je moet natuurlijk twee goede handlangers hebben ! snap je?
|
|
| Naar boven |
|
 |
telloorlekker
|
Geplaatst: Za 02 Jul 2011, 9:55 Onderwerp: |
|
|
| okiradopolis schreef: |
je moet natuurlijk twee goede handlangers hebben ! snap je? |
Ik doe het, in zo'n geval, met "beenlangers"... maar hou dat geen kilometers meer vol als vroeger...
|
|
| Naar boven |
|
 |
okiradopolis
|
Geplaatst: Za 02 Jul 2011, 13:16 Onderwerp: |
|
|
telloorlekker schreef over zijn BEENLANGERS !
ik vind het knap gereageerd op de ondertoon van de handlangers.
en die beenlangers ! goed gevonden! een tip voor het grote woordenboek zowaar?
|
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Za 02 Jul 2011, 15:39 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me toch op het achterste wiel niet simpel en zwaar.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|