|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Klaartje
|
Geplaatst: Di 06 Dec 2011, 9:24 Onderwerp: |
|
|
Zo ziet men maar weer dat het moeilijk is goede raad te geven als men de persoon en situatie niet helemaal kent...... als men dan echt graag een hondje neemt en wetende wat dit nodig heeft om een normaal hondenleven te hebben, zorg dan gewoon dat er een oplossing komt als je het een lang aantal uren alleen moet laten.
Misschien is er dan een oppas te regelen bij familie of vrienden en een "rashond" hoeft het zelfs niet te zijn
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
Ice
|
Geplaatst: Zo 11 Dec 2011, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Een hond kan inderdaad moeilijker alleen zijn dan een kat.
Toevallig zoek ik voor zomaar even 4 katten een goede thuis.
Allemaal wat oudere en dus rustiger katten en stuk voor stuk lieverdjes.
Mijn moeder is overleden vorige week en een van mijn katers kan niet om met moeders lappenkatje dus ik kan haar helaas geen warm mandje bieden in de laatste jaren van haar leven.
De andere 3 zijn prachtige Britse kortharen (met stamboom) en een huiskat die een thuis zoeken wegens allergie van het kindje van 19 maanden. Deze dieren zijn gewend om binnen te zitten, ze komen niet buiten.
Ideaal dus ook voor gezelschap op een appartement of zelfs service-flat?
Mijn ervaring is dat katten perfect een hele dag alleen kunnen zijn, zeker als ze wat ouder zijn (hier slapen ze de hele dag door en zijn enkel actief enkele uurtjes 's avonds en 's morgens vroeg) als ze wat aandacht krijgen in de avonduren zijn ze tevreden en voor de rest gaan ze hun gangetje.
Mogelijk, Lotte, toch iets om eens over na te denken?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|