SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

lijnkaart voor 65 +
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Openbaar vervoer
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Witse

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 12:54    Onderwerp: lijnkaart voor 65 + Reageer met quote

Volgens berichten gaat de LIJN de gratitsche lijnkaart voor 65 +sers afschaffen en zal iedereen moeten betalen vanaf 2012 ?.

Dat kan toch niet zijn,nu gaan ze ook alle oude mensen die geen auto hebben en graag eens buitenkomen om naar familie te kunnen gaan in de kou laten staan.

Gewoon omdat al die anderen nooit betalen moeten wij opdraaien voor die toestand.

Wie is daar de nieuwe bevoegde minister nu daar voor.

Mocht het zo blijken dan gaan de zelfstandigen veel minder inkomsten hebben en zullen de ouderen die heel hun leven betaald hebben dit aandoen.Als dat de besparen zijn dan zal iedereen terug de auto nemen en het verkeer zeker niet verminderen.

We moeten allemaal dit aanvechten via mail naar de minister en DE LIJN.
We mogen ons niet laten doen.
Geld genoeg om criminelen een loongeld te geven zoals amrani die van de ocmw trekt.
Een schande voor alle Belgen.

Wie doet meer met een aktie

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Danny.

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 12:58    Onderwerp: Re: lijnkaart voor 65 + Reageer met quote

Witse schreef:
... Gewoon omdat al die anderen nooit betalen ...

Hetzelfde doen hé Witse Wink

Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Gast

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 13:05    Onderwerp: gratis bus Reageer met quote

Gratis bestaat niet.
Ik betaal nu mee voor jou GRATIS abonnement !!!

Gepensionneerden hebben in België genoeg om hun trein en bus te betalen als ze elke dag "op stap" willen.

Moet je ook je koffietjes en pintjes GRATIS hebben ?????????????????

Naar boven
Aikoo

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik met de tram of bus ga , laat ik mijn auto staan.
Als het "gratis" rijden voor senioren wordt afgeschaft, dan neem ik terug de auto.
Uiteindelijk gaat de auto vlugger, is praktischer en wordt dan even duur rijden dan wanneer ik het openbaar vervoer neem.
En die koffie -pintjes , die drink ik thuis.
Thuis drink ik een 8 koppen koffie voor de prijs van 1 in een café.
Maar ik vind het erg, dat bij diegenen die nog tussen de 60-65 zijn, hun abonnementsprijs aanzienlijk gaat verhogen.
Terug met paard en kar..... Wink

Naar boven
Aikoo

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

De zelfstandigen met" kleine" pensioentjes ken ik ook.
En dat die er tussenuit glippen , ja dat hebben ze heel hun leven gedaan.
Maar er zijn ook loonarbeiders- bedienden met een klein pensioen.

Maar ik zou wel akkoord zijn met 10 € voor een "seniorenabonnement", dat lijkt mij billijk.
30€ vind ik wat veel.
En ja, er zijn gepensioneerden met een groot - en met een klein,pensioen.

Maar hier in mijn dorp leeft 1 op de 5 senioren, op de armoedegrens, en lager.
Veel oude land-en textielarbeiders , vlastelers en steenbakkers.
Hard gewerkt, zeer jong beginnen werken 14 jaar,en een laag loon.
De vrouwen staan er nog slechter voor.Weinig geschoold, voor hun gezin gewerkt en nu een overlevingspensioen.

De armoede in Be verbetert er niet op.

Evil or Very Mad

Naar boven
elisabeth60

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Willen al die vitters er aub even aan denken dat de huidige gepensioneerden gewerkt hebben van hun 14 à 15 jaar tot hun 65 jaar!!
Ik denk dus dat zij genoeg aan de pensioenkas hebben bijgedragen om nu het kleine voordeel te genieten van gratis gebruik van de lijn.
En vergeet ook niet dat wij met ons kleine pensioen hierop nog eens belastingen betalen!

Fokke

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec 2011, 16:01    Onderwerp: Reageer met quote

De 65+'ers die een hele loopbaan gewerkt en afgedragen hebben verdienen het om gratis te rijden... in tegenstelling tot die massa gratis- en zwartrijders die nog gene poot hebben uitgestoken en nooit hebben bijgedragen tot de economie van dit land!

william opwijk

BerichtGeplaatst: Zo 18 Dec 2011, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Er is nog NIETS beslist er is enkel een voorstel van De Lijn naar de Minister. Sommigen hier doen al voorstellen om te betalen en citeren al bedragen.
Dat men zich ongerust maakt kan ik inkomen maar aub wacht toch af. De Minister en haar partij zullen nog zo rap niet toeslaan. Men houdt ook rekening met de komende verkiezingen en met het stemgedrag die naar een oppositiepartij zouden gaan!

Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Tagoen 900 euro per maand daar zal je niet ver mee lopen hoor!
Wees blij dat je zoveel verdient dat je solidair kan zijn met mensen die he tminder goed hebben. Degenen die het niet tonen en niet hardop zeggen...

Naar boven
Fokke

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 1:33    Onderwerp: Reageer met quote

william opwijk schreef:
Er is nog NIETS beslist er is enkel een voorstel van De Lijn naar de Minister. Sommigen hier doen al voorstellen om te betalen en citeren al bedragen.
Dat men zich ongerust maakt kan ik inkomen maar aub wacht toch af. De Minister en haar partij zullen nog zo rap niet toeslaan. Men houdt ook rekening met de komende verkiezingen en met het stemgedrag die naar een oppositiepartij zouden gaan!

In de directie van de Lijn zitten politiekers van de regeringspartijen! Dat zijn ballonnetjes die ze uitgooien! Ze verwachten wel niet dat 65+sers op straat zullen komen of uit ongenoegen de chauffeur van de bus molesteren... Maar die andere honderdduizenden veurnietrijders...

pastoor

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 1:38    Onderwerp: Reageer met quote

Crevits: "Tariefverhoging De Lijn is voorbarig".

Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits (CD&V) zegt dat een beslissing over een mogelijke tariefverhoging bij De Lijn pas in de loop van de volgende maanden zal worden genomen.

lees ook
•Maak bus gratis voor armen, niet voor ouderen
•Betalen 65-plussers straks voor De Lijn?

Crevits reageert op een uitgelekte werknota van de Vlaamse vervoersmaatschappij. De Lijn moet tegen eind dit jaar een plan voorleggen om de kostendekkingsgraad te verhogen.

De nieuwe beheersovereenkomst die dit jaar met De Lijn is afgesloten, bepaalt dat de vervoersmaatschappij een strategisch plan moet voorleggen met verschillende scenario's om de kostendekkingsgraad te verhogen. Mogelijke pistes zijn het verhogen van de abonnementsprijs of het afschaffen van het gratis vervoer voor 65-plussers.

Maar er is dus nog niets beslist. "De Lijn heeft nog tot 31 december de tijd om hierover verslag uit te brengen aan de Vlaamse regering", zegt Crevits. Pas in de loop van de volgende maanden komt er een beslissing. "Elke conclusie is dus nog voorbarig."

Witse

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 12:45    Onderwerp: lijnkaart voor 65 + Reageer met quote

Al deze voorstellen en veronderstellingen zijn goed maar voor mij mag men alles afschaffen als het maar correct gebeuren zal.

Gepensioneerden een minimum bedrag laten betalen is een oplossing,men moet ook beseffen dat wij al meer dan 45 jaar gewerkt hebben en bijgedragen hebben aan alles en nog wat,bij mij gaat het over al deze die er geen recht op hebben om zo maar gratis op de tram en bus te stappen,er moet een oplsooing komen dat het helemaal niet mogelijk kan zijn om er zo maar op te stappen.
Oplossing 1 : Via de identiteitskaart inschuiven in de gleuf zoals een bankkaart in de banken na de openingsuren en dan instappen.Vraagt wat meer tijd maar het werkt.
Oplossing 2 : Terug een tweede tram/busbediende laten controleren of jonge werklozen die toch maar rondzwalpen,niets doen want ze worden toch niet opgeroepen of dagen niet op.
Oplossing 3 : Iedereen via de personenbelasting laten bijdragen en daarna nazien via de computer wie er gebruik van gemaakt heeft en deze die geen tram of bus gebruikt heeft geld terug geven,zeer gemakkelijk na te zien via identiteitskaart.

Als ik de bus neem zie ik steeds 5 personen betalen op de 30,is dat normaal,neen en de chauffeur kan daar niets aan doen.
Als sommige opstappen zeggen ze dat ze zelfs geen nederlands verstaan,erg he !.

Dat is het probleem en als men nu niet reageert is de beslissing al lang genomen.

Naar boven
Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Buiten topic: ik zou zo vlug niet denken dat je niet opgeroepen wordt door de RVA hoor! Wat die jongeren ermee doen daar sta ik niet borg voor.
Maar opgeroepen worden ze en meermaals...

Naar boven
voorn

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd veel met de tram.
Heb bijna nooit kontrole gezien; maar wel veel die niet betalen.
Hebben die allemaal een abonement.
Doe grondige kontrole en ze maken winst; of zijn ze bang van een pak slaag?

Naar boven
miel

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec 2011, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien wat ver gezocht, maar dat gratis verhaal werd door steve-stunt ingevoerd.
Zou het niet kunnen zijn dat er nu een politieke afrekening is op het moment dat zelfs sp-a hun vorige goeroe uitspuwt?
Ik hou mijn hart al vast voor wanneer er terug radio - en tv-taks moet betaald worden?

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Openbaar vervoer Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: