| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
air
Geregistreerd op: 6-7-2006 Woonplaats: In de A van mAai! Antwerpen dus!
|
Geplaatst: Ma 19 Dec 2011, 19:02 Onderwerp: Stad Antwerpen en het bespotten van haar burgers 2 ! |
|
|
Dit weekend in de krant maar Readers Digest verwisselt Antwerpen met Brussel vrees ik!
Nog nooit zo'n armzalige kerstmarkt gezien, 't is gewoon een doordeweekse marktdag met een kerstmuts op
_________________ When I said I do, I didn't mean the dishes... |
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Ma 19 Dec 2011, 19:53 Onderwerp: |
|
|
Ach die kerstmarkten zijn ook allemaal een allegaartje van prullaria en drankjes.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
Reini
|
Geplaatst: Ma 19 Dec 2011, 21:16 Onderwerp: |
|
|
Heb met de grote kids indertijd naar Keulen en Aken geweest, was de moeite om dat eens mee te maken. Was toen veel beter dan hier. Maar ze zijn het beginnen naäpen.
Maar voor mij geen 2de maal : dan ben je 't vlug beu. En je bent helemaal op na een dag slenteren.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Ma 19 Dec 2011, 23:15 Onderwerp: |
|
|
één grote kermis en commerce is het geworden en heb je er één gezien heb je ze haast allemaal gezien...... wat heeft het nog met Kerst-mis te maken
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2011, 20:59 Onderwerp: |
|
|
| Reini schreef: |
Heb met de grote kids indertijd naar Keulen en Aken geweest, was de moeite om dat eens mee te maken. Was toen veel beter dan hier. Maar ze zijn het beginnen naäpen.
Maar voor mij geen 2de maal : dan ben je 't vlug beu. En je bent helemaal op na een dag slenteren. |
jaja, 't is mis met Kerst!
|
| Naar boven |
|
 |
miel
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2011, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Kerstmarkten in Duitsland ? Goe zot.
Eerst moeten er 4 winterbanden op en een "omwelt-sticker" aangebracht.
Dan kan je aan het kraampje met gloewijn aan een bekertje u een beetje verwarmen. ( opgepast ge moet nog naar huis rijden ).Verder stellen die markten niet veel voor.
Het belangrijkste is eigenlijk dat de mensen een frisse neus kunnen ophalen. Maar of daar naar Aken, Keulen of andere plaatsen moet gereden worden?
_________________ we doen wat we kunnen, niet wat we willen. |
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 8:31 Onderwerp: |
|
|
| Klaartje schreef: |
één grote kermis en commerce is het geworden en heb je er één gezien heb je ze haast allemaal gezien...... wat heeft het nog met Kerst-mis te maken  |
't zal van te veel glühwein met rum zijn dat ik me vergiste
Niet op Reini's reactie moest ik gereageerd hebben maar op dat van Klaartje, nl:
jaja, tis mis met Kerst!
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 10:47 Onderwerp: |
|
|
| air schreef: |
| Klaartje schreef: |
één grote kermis en commerce is het geworden en heb je er één gezien heb je ze haast allemaal gezien...... wat heeft het nog met Kerst-mis te maken  |
't zal van te veel glühwein met rum zijn dat ik me vergiste :?Niet op Reini's reactie moest ik gereageerd hebben maar op dat van Klaartje, nl:jaja, tis mis met Kerst!  |
Kerstmis is een oeroud ritueel van onze verre voorouders.Gewoon de winterzonnewende ( Stonehenge).Het werd zoals zovele primitieve culturele waarden door de religie gëusurpeerd en misbruikt voor eigen gewin.
_________________ Wie bewaakt de bewakers. |
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Gisteren zag ik vrouwen met hoofddoek kerstversiering kopen en dacht: "Dat is natuurlijk alleen voor de sfeer, maar ja, bij ons is het ook alleen nog daarvoor".
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 11:48 Onderwerp: |
|
|
| oomski schreef: |
Gisteren zag ik vrouwen met hoofddoek kerstversiering kopen en dacht: "Dat is natuurlijk alleen voor de sfeer, maar ja, bij ons is het ook alleen nog daarvoor".  |
De mijn heeft ook een sjaal op de kop,tegen de kou
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 11:53 Onderwerp: |
|
|
Allee Spacer, koop haar eens een mooie hoed of een bontmuts.
|
| Naar boven |
|
 |
air
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 11:57 Onderwerp: |
|
|
| Spacer schreef: |
Gisteren zag ik vrouwen met hoofddoek kerstversiering kopen en dacht: "Dat is natuurlijk alleen voor de sfeer, maar ja, bij ons is het ook alleen nog daarvoor".  |
De mijn heeft ook een sjaal op de kop,tegen de kou  |
de 'mijn'...'kop'...!? toch gene Westvlaming zeker!
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 12:20 Onderwerp: |
|
|
Jawel
|
|
| Naar boven |
|
 |
Silver Wolf
|
Geplaatst: Wo 21 Dec 2011, 16:45 Onderwerp: Maghreb-KERST |
|
|
[quote="Spacer"]
Toen ik (begin 1980) in OUD-Borgerhout ging wonen, zag ik hoe de kinderen van de eerste golf Maghreb-migranten snel snapten, waar Abraham de mosterd haalt.
TOEN waren er nog autochtone uitbaters in de vele winkels langs de Turnhoutsebaan.
En, die jonge allochtone snaken trokken een oud stuk laken over hun schouders. (Bruin hoefden ze hun gezicht niet te kleuren). En tussen Kerst en Driekoningen liepen ze van deur tot deur in alle winkels.
Ze slaakten enkele kreten, die meer op het gebalk van de ezel in het kerststalletje leken, dan op een kerst- en/of 3-koningen-lied. En hoopten zo hun spaar-...heu niet "zwijn" natuurlijk, maar allicht "kameel"? te spijzen.
Nu, ja de Koran is duidelijk een gedeeltelijke kopie van de oude Bijbel.
Die dan weer is ontleend aan de Thora enz...
Ps.: Mogelijk brengt het door pasters als heidens verketterde aloude Germaanse gebruik, om lichtjes naar de bomen te brengen, iets meer VREDE dan al die door de Roomse religie opgedrongen sprookjes.
Uiteindelijk is en blijft dit de (winter)-ZONNEWENDE.
En zal de zon voor de bewoners van het noordelijk halfrond weer (schijnbaar) van de Steenboks- naar de Kreefts-keerkring trekken.
VREDIGE KERST
daar in 't Stad.
SW
|
|
| Naar boven |
|
 |
Fons1951
|
|
| Naar boven |