|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Clausewitz
|
Geplaatst: Za 03 Dec 2011, 20:50 Onderwerp: |
|
|
WW
| Quote: |
| De woordenmengelmoes van Clausewitch gaat in crescendo naar omhoog ; van "" koekoeksjong "" naar scarabeus ... |
Ik sprak van een koekkoeksei Woef en niet van een jong en mijn naam eindigt niet op witch.Ik begrijp dat je het moeilijk hebt met het woord scabreus.Het betekent gewoon vulgaire taal.
_________________ Wie bewaakt de bewakers. |
|
| Naar boven |
|
 |
Ramuntxo
|
Geplaatst: Zo 04 Dec 2011, 17:09 Onderwerp: Stierengevechten |
|
|
Voor de goede orde dient vermeld dat de speer niét in de nek van het dier gestoken wordt,
omdat men dan het risiko loopt zijn nekwervel te breken.
De speer dient om het dier te doen bloeden.
Dat staat kleurrijk op de foto's die de toeristen nemen.
Het is het zwaard, dat men gewoonlijk altijd naast die wervel steekt, dat in feite die bedoeling heeft.
Wat echter zelden gebeurt.
Men drijft het zwaard op die manier tot in de longen zodat de stier een marteldood sterft.
Elke keer dat het uitademt komt er bloed mee en na korte tijd zakt het gewoon door de poten,
zodat de "held" gemakkelijk en zonder enig risiko de genadesteek kan geven.
Verder wordt de stier 48 uur vóór de vertoning in een donker hok opgesloten, met aan de ene kant een schuine houten muur, opdat het dier niet zou kunnen liggen.
Het komt dus doodmoe en afgemat in de arena, de zon in de ogen.
Ook krijgt het dier die ganse tijd niets te eten of te drinken en geeft men het een purgeermiddel teneinde het te verzwakken.
Tot slot wrijft men het glycerine in de ogen.
De "held" is dus niet veel meer dan een doodgewone laffe hansworst.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
|
| Naar boven |
|
 |
|