SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

colesterolverlaging
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Gezonde levenswijze
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oomski

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2012, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

Idd. Reini, cholesterol heb je absoluut nodig. Mijn moeder is bijna 88, van jongsaf hartpatiênte en heeft nog steeds bijna 400 chol.

Reini

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2012, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
Idd. Reini, cholesterol heb je absoluut nodig. Mijn moeder is bijna 88, van jongsaf hartpatiênte en heeft nog steeds bijna 400 chol.

Je ziet Oomski dat je ma er nooit aan doodgegaan is.
Verbindt dus zeker niet die hoge cholesterol aan de hartkwaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
oomski

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2012, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Op haar 18de kon ze niet meer vooruit (heel moe en pijn in de borst), werd opgenomen in het ziekenhuis en daar zeiden ze dat ze een angina pectoris had, met gevolg een slechtwerkende klep en ondertussen al twee. Raar eigenlijk want dat krijg je normaal door slagaderspasmen en slagaderverstopping. Dat laatste krijg je dan weer door aderverkalking en/of te hoog cholesterol en dat is dan weer zelden voorkomend op zo'n jonge leeftijd.
Tja, wat zal het geweest zijn???

Reini

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2012, 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Van cholesterol was toen nog geen sprake Oomski.
Men zou nu zeker een juistere diagnose kunnen stellen, waarschijnlijk van jongsaf aan slechtwerkende hartklep of zo.
Aderverkalking op 18 zou wel heel abnormaal zijn, maar dat krijg je natuurlijk door veel vette voeding te gebruiken: daar moet men vooral op letten, we zitten teveel op een stoel inplaats van hard lichamelijk werk te verrichten.
Maar ik durf wedden dat hier geen enkele statines-gebruiker is die dat durft te laten; zo erg is men geconditioneerd door de medische druk.
Dat men nog amper kan bewegen door spierpijn en stijfheid nemen ze er graag bij.
Stijf en gehandicapt worden ze 100 . Smile Smile

Naar boven
oomski

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan 2012, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Reini, het kan ook, en die optie hebben ze ook genoemd, dat het een lichte aangeboren afwijking was bij moeder. Ze fietste elke dag achter het wiel van ene met koersfiets. Ineens ondervond ze dat het echt niet meer ging..... Na haar verzorging in het ziekenhuis en revalidatie stond beweging, de rest van haar leven, op een laag pitje. Gelukkig weet ze niet waar haar gewrichten en spieren liggen, weinig tot nooit pijn en nog heel soepel en lenig. Wink

prego

BerichtGeplaatst: Ma 16 Jan 2012, 23:55    Onderwerp: cholesterol Reageer met quote

Akkoord dat vroeger een bloedonderzoek niet hetzelfde was als nu( integendeel vandaag vinden ze altijd wel iets om u naar de apotheker te laten lopen) maar waren er toen meer infarcten misschien......?
Er werd ook nog vettiger gegeten maar er was wel meer beweging(meestal werden er veel afstanden te voet afgelegd)snoep en taart was al helemaal uit den boze en het woord stress bestond niet.
Tegenwoordig zijn mensen meer bezig met wat ze wel niet allemaal kunnen krijgen van ziektes(vooral cholesterol) en hoe ze zich ertegen kunnen wapenen zonder dat ze zelfs iets mankeren met het gevolg dat ze klaar zijn om inderdaad iets op te lopen,alleen al door hun gepieker.
Leef wat meer ontspannen ,eet gezond en alles met mate meer kunnen we niet doen......

Naar boven
Reini

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2012, 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie posting Prego.
Maar je zal me nooit horen zeggen dat dokters overbodig zijn.
Maar we worden inderdaad met zijn allen gemedicaliseerd.
Van jongsaf aan worden de spuiten in onze billekes gedrukt. Wink
We zijn echter zover van ons natuurlijk habitat verwijderd, dat het misschien niet meer anders kan.

Naar boven
Klaartje

BerichtGeplaatst: Di 17 Jan 2012, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

De wetenschap staat vaak gelukkig veel verder dan pakweg over 60 jaar en meer en hierdoor wordt het leven verlengd zij het dan vaak kunstmatig.... de gulden middenweg is nog altijd het beste, maar er zit ook een hele industrie achter. Gelukkig kunnen we ons goed laten verzorgen, daarvoor is ons landje ook goed gekend "op alle gebied" dan Idea Wink

prego

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jan 2012, 0:45    Onderwerp: cholesterolverlaging Reageer met quote

Meer nog zelfs Klaartje;soms willen ze ons zelfs TE goed verzorgen tegen wil en dank.........Als mijn rolletje af is op een gezegende leeftijd mag het ophouden hoor zonder verlengstuk... Wink

Naar boven
Klaartje

BerichtGeplaatst: Wo 18 Jan 2012, 9:47    Onderwerp: Re: cholesterolverlaging Reageer met quote

prego schreef:
Meer nog zelfs Klaartje;soms willen ze ons zelfs TE goed verzorgen tegen wil en dank.........Als mijn rolletje af is op een gezegende leeftijd mag het ophouden hoor zonder verlengstuk... Wink

Daar heb je 200% gelijk in Prego, we zullen het dan ook op "papier" moeten zetten en onze wilsbeschikking geven, hopelijk hebben we dan ook nog mensen nabij die voor ons opkomen Idea

zibet

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2012, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

ik eet al 5 jaar geen varkensvlees meer en 50%kazen en zo daalde mijn colesterol onder de 180, vraag maar eens aan de vreemde of zij colesterol hebben
daar naast zij er nog veel vleessoorten

MIC

BerichtGeplaatst: Di 17 Apr 2012, 0:08    Onderwerp: Re: cholesterol Reageer met quote

prego schreef:
Arterine is een alternatief gemaakt van rode rijst en zou ook goed cholesterol verlagen bij velen.Altijd uit te proberen en is beter dan chemisch spul.

ik was vandaag bij de cardioloog op controle en kloeg over de statines inname (bij mij Lipitor), ik reageer fel op alle medicatie en hij sprak over desnoods maar eens iets alternatief proberen: gefermenteerde Rode rijst
http://www.iocob.nl/cholesterol/rode-rijst-verlaagt-cholesterol.html

Naar boven
Cynthia O

BerichtGeplaatst: Za 21 Apr 2012, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
Zonder medicatie (lipitor) zit ik aan +- 370, met medicatie schommelend tussen 195 en 220. Norm was eerst 250.
Ik eet heel normaal, alles en nooit overdrijven, zelfs minder dan veel anderen en als ik lipitor laat zit ik direct terug over de 300. De lever doet het! Wink

Mijn man gebruikt ook Lipitor. Bij hem heeft het ook veel geholpen.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Gezonde levenswijze Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: