| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
neke12
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 17:10 Onderwerp: wat nu met de gelijkgestelde dagen? |
|
|
Hallo
Wat moet/mag je nu verwachten van gelijkgestelde dagen....vb ziekte werkloosheid?
Heb de nieuwe "gevolgen" gelezen,begrijp het niet zo goed.
Ik heb mijn vervroegd pensioen aangevraagd de eerste week van januari 2012....ik ben dan ook,als gelijkgestelde dagen meetellen aan een loopbaan van 45 jaar.
Maar voor zover ik begrijp wordt alles anders berekend vanaf 1/1/2013,en dat is de maand waarin ik op vervroegd pensioen zou gaan.
Of waar kan ik terecht voor een eerlijke en juiste uitleg?
Bedankt alvast
|
|
| Naar boven |
|
 |
neke12
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 18:41 Onderwerp: gelijkgestelde dagen |
|
|
Hallo
Bij de vakbond zeggen ze dat ik bij de pensioendienst moet zijn,en daar zeggen ze dat ze niks met zekerheid kunnen zeggen.....toch staat op seniorennet de nieuwe gevolgen,alleen,ik begrijp het niet.
Toch bedankt hoor
|
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 19:07 Onderwerp: |
|
|
De gelijk gestelde dagen verandering gaat niet over meetellen maar over de grote van het bedrag. Daar waar dat bedrag vroeger onbeperkt was veranderd dit nu.Maar alles van voor november blijft bij het oude.
Dit zal langdurig werklozen en bruggepensioneerden met een hoog loon daarvoor vooral treffen.Het aangerekend bedrag staat nog niet met zekerheid vast.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Itsme
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 19:57 Onderwerp: |
|
|
| voorn schreef: |
De gelijk gestelde dagen verandering gaat niet over meetellen maar over de grote van het bedrag. Daar waar dat bedrag vroeger onbeperkt was veranderd dit nu.Maar alles van voor november blijft bij het oude.
Dit zal langdurig werklozen en bruggepensioneerden met een hoog loon daarvoor vooral treffen.Het aangerekend bedrag staat nog niet met zekerheid vast. |
Gelijk heb je !!!
Heb maar een heel leven in posten gewerkt - dag en nacht, ook op weekends.... betaald voor 10 voor het pensioen, als het echt niet meer gaat op brugpensioen en dan....... wegens de gelijkgeschakelde dagen op je 65ste een pensioentje ontvangen het zelfde als eentje die nooit gewerkt heeft.
Dat heeft men al weer eens goed bekeken ...
_________________ Chi pecora si fa, il lupo mangia |
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Neke,
Alles van voor 28/11/2011 blijft behouden.
Wat daarna komt weet men per april - mei 2012.
(De principes zijn gekend, de cijfers nog niet).
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
neke12
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 22:51 Onderwerp: gelijkgestelde dagen |
|
|
Dat is juist wat ik niet begrijp,de principes.
Het gaat me niet over hoge of lage bedragen,niet over landurig werklozen,niet over dikke brugpensioenen.
Ik ken hopen bouwvakkers die op brugpensioen gingen op hun 56 en daarna nog 10 jaar verder werkten,of langdurig werklozen die dan ook nog is bijklusten....eerlijk,bijlangena niet!
Maar mijn vraag is gewoon,als je een maand,één jaar of zoiets na 28/11/2011 een vervroegd pensioen aanvraagd blijft dan de voorbije 44 jaar of nog anders 44 jaar en 11 maanden gewoon meetellen of wordt er gewoon vanaf die datum een hele loopbaan anders,dat begrijp ik niet.
Kan de regering 1 datum vastleggen en daarmee een hele loopbaan veranderen?
Of gaat het vanaf die datum stapsgewijs?
Dat is wat ik niet snap,ik heb het niet over bedragen.
Verder wil ik alleen nog zeggen dat ik al die onrechtvaardigheden ook niet begrijp uit het verleden,wil dit zeggen dat je geen vragen mag stellen op dit forum?
Dat er dringend iets moest gaan veranderen....denk dat iedereen daarover het eens is.
Maar als je niks mag vragen zonder een boel kritiek....zeg het dan even tegen de moderator van seniorennet.
Kunnen die dergelijke items meteen verwijderen.
Grtz
Bedankt in ieder geval "pastoor" je bent een van de weinigen die antwoord zonder een verbitterde opmerking.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik die bitterheid niet begrijp,heb ze zelf ook,andere rederen,maar ik oordeel niet over anderen,kan ik ook niet,ik ken niemand van dit forum... nog hun toestand.
|
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Het principe veranderd niet. Voor elke dag ziekte, werkloosheid of brugpensioen wordt nog een gelijkgestelde dag ingevuld alsof U hem gewerkt zou hebben.
De discutie is alleen welk is het maximale bedrag dat we gaan inschrijven voor die dag als zogezegd loon
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 0:10 Onderwerp: |
|
|
Neke12
| Quote: |
| Maar mijn vraag is gewoon,als je een maand,één jaar of zoiets na 28/11/2011 een vervroegd pensioen aanvraagd blijft dan de voorbije 44 jaar of nog anders 44 jaar en 11 maanden gewoon meetellen of wordt er gewoon vanaf die datum een hele loopbaan anders, dat begrijp ik niet. |
Zo heb ik het begrepen;,
* wat je had voor 28/11/2011, die €'s en dagen blijven, die zijn verworven.
* na 28/11/2011 tot 31/12/2012 de €'s weet men nog niet.
| Quote: |
| Kan de regering 1 datum vastleggen en daarmee een hele loopbaan veranderen? |
Dat kunnen ze. Zo is het ook in andere landen.
Vorige week was er hier een Bulgaar, die in Bulgarije 35 jaren gewerkt heeft en daarna 5 jaren in België. Hij is nu 60 jaar en vraagt het vervroegd pensioen aan via de RVP.
De RVP is bereid het deel vervroegd pensioen van België te betalen (€ 83). Bulgarije weigert het Bulgaars vervroegd pensioen te betalen, omdat Bulgarije recentelijk de wetten gewijzigd heeft en het vervroegd pensioen mogelijk is vanaf 40 jaar werken in Bulgarije (zoniet wachten tot het 65ste jaar). Nu kan die man hier nog 5 jaren gaan werken om dan het pensioen te krijgen van Bulgarije EN België.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
neke12
|
Geplaatst: Zo 29 Jan 2012, 11:35 Onderwerp: wat nu met gelijkgestelde dagen |
|
|
Heel erg bedankt,nu begrijp ik het wel....dit onderwerp en een boel andere wordt echt wel heel veel besproken nu....moeilijk over iets meepraten dat je niet echt begrijpt.
Nu dus wel...nogmaals bedankt
groetjes
|
|
| Naar boven |
|
 |
|