|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
zandmannetje
Geregistreerd op: 3-2-2003 Woonplaats: Het land met meer ministers dan inwoners
|
Geplaatst: Vr 20 Jan 2012, 16:09 Onderwerp: |
|
|
Malware , Geen geluid ? Vreemd, heel vreemd.
Ikzelf gebruik het prog nu op 4 computers, zonder ook maar enig bijverschijnsel.
_________________ Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang, binnen een jaartje of 25!
(Na herziening teruggebracht naar 23) |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
Geregistreerd op: 3-11-2003 Woonplaats: Aan de rand van de stad langs het groene bos
|
Geplaatst: Vr 20 Jan 2012, 17:31 Onderwerp: |
|
|
Zandmannetje, sorry voor het lastig vallen.
's Morgens heeft mijn pc wat veel tijd nodig om op te starten. Kan daat iets aan gedaan worden. Ik werk dus nog met de XP Prof Media. Bedankt voor het antwoord.
_________________ Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie |
|
| Naar boven |
|
 |
Willemien
|
Geplaatst: Vr 20 Jan 2012, 23:59 Onderwerp: |
|
|
Voor het opstarten heb ik een klein programmaatje dat heet codestufstarter en dan kun je de overbodige programma's afvinken.
Maar misschien heeft Zandmannetje nog wat beters in zijn trucendoos.
Het is gek dat geluid gekoppeld is aan een programma en dat kan ook niet, maar ik heb hem verwijderd en mijn geluid is terug.
Heel gek eigenlijk.
Wat moest ik eigenlijk met die notepad?
|
|
| Naar boven |
|
 |
bobby1940
|
Geplaatst: Za 21 Jan 2012, 10:45 Onderwerp: |
|
|
sorry zandmannetje ik heb hetzelfde probleen als mathieu en ik werk met de windows7
|
|
| Naar boven |
|
 |
Willemien
|
Geplaatst: Za 21 Jan 2012, 11:19 Onderwerp: |
|
|
"codestuffstarter"binnenhalen en afvinken wat je niet mee opgestart wilt hebben, of in het vak "uitvoeren" typen MSCONFIG> tabblad opstarten en uitvinken maar.
Misschien heeft zandmannetje een beter idee, maar dan kun je dit evengoed wel doen, het is een heel klein programmaatje met een paar kb.
|
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Za 21 Jan 2012, 15:34 Onderwerp: |
|
|
Ja jongens, die lange opstarttijd van Windows
(in alle versies, XP, Vista en 7)
daar schijnen alle PC-gebruikers wel mee te maken te hebben.
Maar wat is lang? Gek genoeg heb ikzelf voorheen nooit op die tijd gelet, ik startte de PC op en deed nog wat andere zaken middelerwijl, zoals daar zijn mij scheren of een doucheke nemen, omdat ik veronderstelde dat het opstarten wel de nodige tijd in beslag nam .
Waarbij ik een tijdsduur van 4 à 5 min. als zijnde redelijk beschouwde.
Het programma SOLUTO weet mij echter te melden dat de totale opstarttijd van de computer 2 min.35 sec. bedraagt. En dat terwijl 'Advanced System Care 4 Pro' dan alreeds zijn inspectie voltooid heeft. In het vervolg, besef ik nu, dus juist de tijd om eens uitvoerig mijn neus te snuiten.
Die lange opstarttijd is meestal te wijten aan het aantal programma's dat samen met de computer opstart, en er zijn verschillende manieren om deze tijd in te korten.
Het probleem is dat je misschien niet best weet welke progs je veilig mag uitschakelen in de opstart. Schakel je inderdaad een item uit dat nodig is voor de opstart van Windows, zit je met een levensgroot probleem.
In Win7 stelt dat probleem zich minder, daar staat dit beter aangegeven dan in Win XP.
Omdat ik toevallig nu aan een computer zit (gek hé, ik zit AAN de PC en niet er OP) met Win7 als OS, zal ik eerst die werkwijze geven voor WIN 7, en later voor Win XP.
Zoals ons aller Willemina,- the cutest little girl of Kopenhagen-, al aangaf, als je Windows zelve wilt gebruiken, typ je MSCONFIG in de opdrachtbalk, je drukt op ENTER en je krijgt 5 tabbladen systeemconfiguratie onder de neus geschoven .
Het eerste tabblad is niet relevant.
Het 2de. Tabblad is 'Computer opstarten' . Hier zet je een vinkje bij 'Zonder gebruikersinterface opstarten' en verminder de tijd van 'Time-Out' naar 3 sec. zijnde de minimumtijd.
Let wel: als je hier een vinkje plaatst bij 'Alle instellingen blijvend maken', kan je dat later niet meer veranderen! Klik nu op 'Toepassen' en
ga naar het 3de. Tabblad 'Services'
Hier zie je alle actieve progs . Als je nu een vinkje zet bij 'Alle MS-services verbergen', kan je in principe alles uitvinken wat overblijft, behalve het anti-virus prog.
Bij de progs vermeld onder STATUS en die reeds gestopt zijn, is dit uiteraard niet nodig. Vergeet niet het vinkje weg te halen bij 'Alle MS...' bij het verlaten van het tabblad, nadat je eerst nog op 'Toepassen' hebt geklikt.
Het 4de. Tabblad is 'Opstarten' en hier haal je de vinkjes weg bij prularia die niet moet opstarten.
Klik op 'Toepassen' bij het verlaten, het laatste tabblad interesseert ons niet.
Verlaat nu die Config.instelingen...
De andere mogelijkheid is een extern prog, Willemien gaf als mogelijkheid de Codestuffstarter op. Dat is voor Win 7 en voor XP wel een andere versie, en waarom zou je weeral een ander prog hiervoor nemen als een evengoed alternatief reeds zit in die onvolprezen REVO UNINSTALLER , die ik veel eerder reeds aangeprezen heb? En die werkt op alle Windows versies.
Je klikt daar op 'Gereedschap' en in het nieuwe blad op 'Auto-Run beheer'
Dezelfde methode, vinkjes weghalen bij de ongewilde starters.
Nu zit je gebeiteld, de computer start heel wat sneller op.
Dat had je gedacht !!! De meeste progjes, die je afsluit na ze gebruikt te hebben, nestelen zich ongevraagd opnieuw in de opstart, zodat je opnieuw kunt beginnen met de hele rataplan !
De methode voor Win XP krijg je zodra ik van PC gewisseld heb, want die tabbladen zijn anders ingedeeld. Ofwel werk je met Revo U., zoals ik het meestal doe...
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Zo 22 Jan 2012, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Dat is raar, gisteren nog wissel ik van computer en ga verder met deze verhandeling, plaats een screenshot en alles wordt mooi geplaatst, en nu zie ik dat het hele gedoe in de mist verdwenen is !!
De wonderen zijn de wereld niet uit, dus zeker niet uit Seniorennet...
De werkwijze met MSCONFIG is in Win XP nauwelijks verschillend, er zijn wel 2 tabbladen meer maar die interesseren ons niet.
Wat kunnen we nu nog verder doen om de opstart te versnellen?
Je klikt met rechtse muisknop op Deze Computer en klikt op
Eigenschappen, tabblad Geavanceerd
Mits klikken op de knop Instellingen bij Prestaties kies je ofwel voor 'Prestaties', ofwel 'Aangepast' en je vinkt zoveel mogelijk uit in het blad 'Visuele effecten'
In het blad 'Geavanceerd' kies je voor Programma's, het virtuele beheugen laat je maar aan Windows over.
De instellingen voor gebruikersprofielen laat je maar zoals het is, we klikken op de knop Instellingen bij Opstart en Herstel.
Hier hoeft geen tekeningetje bij?
Als je een vliegende start wilt, haal je de vinkjes weg, en anders reduceer je de opstarttijd naar 3 sec., zoals op het screenshot. Dan heb je alsnog de tijd om (bliksemsnel) in te grijpen als iets fout loopt...
Oef, 't is gelukt.
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Wo 01 Feb 2012, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Yoh de mannen, en laat mij vooral de meisjes niet vergeten, die verkeerdelijk als het zwakke geslacht afgeschilderde (beschilderde ?) wezens. Vermits de meeste vrouwen hun echtvriend vele jaren overleven, mag aan die ondertiteling der geslachten wel eens iets gedaan worden, vind ik ten persoonlijken titel.
Maar laten wij terugkeren naar het aanreiken van een tip, want ik mag aannemen dat je daar toch hoofdzakelijk voor naar hier komt afgezakt, en niet om de opinie van zandmannetje in te winnen over de oorlog der sekses.
Photoshop is voor veel mensen zowat de max onder de fotoprogramma's.
En voor de prijs van verschillende honderden euro's mag dat ook wel.
Ook al gebruikt men niet eens de helft van de mogelijkheden die het prog bied, het toont zo chique als je kunt zeggen "Ik heb die foto bewerkt met Photoshop"
Wel als jij insgelijks deze Photoshop in het nabije verleden tot jouw eigendom hebt gemaakt, kan je nu twee dingen doen:
-ofwel stoppen met verderlezen
-ofwel dat wel doen en eens goed vloeken.
Nu ga ik niet beweren dat het progje dat ik hier aandraag evengoed is, maar dat het de vergelijking kan doorstaan staat als een verkeerspaal boven water. Zeker in aanmerking genomen dat het volledig gratis is !
Je vind het http://www.optikvervelabs.com/ .
Ga nu niet zomaar dadelijk de VIRTUAL PHOTOGRAPHER downloaden, scroll juist daar onder, en haal de Virtual Studio in huis.
Dan sla je twee meikevers in één klap, want de Photographer zit ingebakken in de V.S.- Voor één keer is VS niet het symbool van de Verenigde Staatjes, maar van Virtual Studio-.
Het prog is hoofdzakelijk bedoeld om artistieke foto's van jouw prullerige kiekjes te maken.
Als je de taal van Unce Sam enigszins meester bent, helpt het een beetje, maar de hoofdzaak is toch gewoon uitproberen!
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Wo 08 Feb 2012, 16:21 Onderwerp: |
|
|
Om nog even terug te komen op de voorlaatste topic, die over het traag opstarten van de PC, nog het volgende.
Hoewel (om er maar enkele te noemen)Advanced System Care en Smart Defrag steengoede progjes zijn, hebben ze de onhebbelijke gewoonte (zoals talloze andere progs) om zichzelf steeds opnieuw in de opstart van Windows te nestelen, en mede daardoor die opstart onnodig lang te maken.
Ze uit die opstart verwijderen met MSCONFIG of met de Autorun van REVO Uninstaller helpt geen moer, want eens het prog gebruikt hebt staat het er daarna weer terug in.
Nu herinner ik mij dat ik in het verleden al eens een oplossing daarvoor had aangedragen, onder de titel TRAGER IS SNELLER.
Namelijk een start-up delayer, oftewel een start vertrager, die maakt dat de geselecteerde programma's pas later opstarten, met een vertraging die je per prog zelf kunt instellen.
Bvb. 5 min. nadat de PC opgestart is, zodat ze geen invloed meer hebben op de starttijd.
Wat ik indertijd had aangeraden weet ik niet meer, maar hier is insgelijks zoiets te downloaden;
http://www.start-q.com/download.html
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Do 01 Maa 2012, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Deze maal een tip waar je soms veel voordeel uit kan halen, maar spijtig genoeg moet je wel de Engelse taal iets of wat onder de knie hebben.
Waarom nu juist onder de knie en niet onder de navel ?
Als jij het moest weten geef dan een seintje.
Je kent ongetwijfeld reeds de GAOTD, de GiveAwayOfTheDay, die elke dag gratis een programma weggeven dat normaliter te betalen is?
Daar heb ikzelf er al veel van binnengehaald.
Meer recentelijk is er een tegenhanger hiervan op de proppen gekomen Buzz99
Wanneer je hierheen gaat
http://www.buzz99.com
je geeft jouw emailadres op en klikt op Subscribe, krijg je bij tijd en wijle een mail in je roodgeschilderde brievenbus met de verwijzing naar een prog MET DE LICENTIECODE ERBIJ, dat je dan kan downloaden en gebruiken.
Doorgaans is de licentie geldig voor 1 jaar, soms ook maar 6 maanden, zoals je op de afbeelding kan bemerken.
|
| Naar boven |
|
 |
spiksin
|
Geplaatst: Vr 02 Maa 2012, 17:38 Onderwerp: |
|
|
Thanks Zandmanetje !
_________________ Sommigen hebben het, ik heb het ook nu ! D' ju , 't is weer weg ! 't is terug !
Toshiba , 750 Win 7 |
|
| Naar boven |
|
 |
Mathieu
Geregistreerd op: 3-11-2003 Woonplaats: Aan de rand van de stad langs het groene bos
|
Geplaatst: Vr 02 Maa 2012, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info, ik heb het nu en laat het nooit meer los.
_________________ Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie |
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Wo 07 Maa 2012, 15:53 Onderwerp: |
|
|
Als je gehaast bent sla dan de volgende punten maar over, het is toch maar wat gezever...
Wegens een boel toevalligheden, zoals daar zijn
1- het bijwerken -via mijn PC- van de Google Chrome browser met het Google Android system op een IPad tablet, en daarna een foutmelding krijgen wegens een zgz. nieuwer systeem dat reeds geïnstalleerd zou zijn
2- een tot nu toe onbekende oorzaak die maakt dat mijn I.E.8 veel te veel geheugen opslorpt, zodat de PC 'bevriest' zodat ik met taakbeheer moet ingrijpen om één 'iexplorer' (staat dan dubbel vermeld!) uit te schakelen
zoek in naar een middel om deze verdomde Internet Explorer8 sneller te maken. We kennen allemaal de geëigende wegen zoals daar zijn het verwijderen van de cookies en de opgeslagen websites, laat mij daar niet meer over zaniken en vergeet het gewoon.
Wees wel aandachtig over het volgende, LET WEL, dit werkt ook voor I.E.9 in Win7 !
Via START typ je in UITVOEREN CMD en druk ENTER.
In het zwarte scherm dat nu opent, typ je achter de knipperende cursor
regsvr32 actxprxy.dll
Nu verschijnt het bericht dat de operatie geslaagd is, je drukt eens te meer op ENTER, herstart de PC en I.E. zou nu een pak sneller reageren.
Een beetje snelheidswinst kon ik met veel goede wil wel opmerken.
Waarbij jij je in gemoede kan afvragen waarom die bende lamzakken van Microsoft dat niet zelf kunnen doen, en dit aan de gebruiker overlaten?
Daarom zou ik voorstellen, vergeet gewoon al die onzin en doe wat hierna volgt- of het moest zijn dat jij van het gehalte bent van een zekere M... waarvan ik in de rubriek 'Software' heb gelezen dat hij fier was nog nooit iets aan de instellingen van Windows veranderd te hebben, waardoor zijn PC-ke nog nooit in de soep was gedraaid
Als je sneller wilt surfen, installeer dan gewoon DE SNELSTE BROWSER die momenteel te vinden is, OPERA
Heel lang geleden heb ik die al eens aangeraden, maar nu zijn we jaren verder en hij is zo mogelijk nog beter geworden.
De laatste stabiele versie is 11.61, blijf dus met de tengeltjes af van de versie 12, die is nog in Betaversie en daar kan nog een bug inzitten.
En geloof me, het verschil in snelheid en gebruiksgemak, met de tabbladen en snelkoppelingen die je zelf kunt instellen is groot !!!
Ondervind het zelf en je zal zeggen "Potverdikkeme, dat zandventje heeft nog gelijk ook !"
Je weet Opera zelf wel te vinden?
Waarom bestaat anders Google...
Laatst aangepast door zandmannetje op Do 08 Maa 2012, 12:54, in totaal 1 keer bewerkt
|
| Naar boven |
|
 |
Willemien
|
Geplaatst: Wo 07 Maa 2012, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Hallo zandmannetje, misschien heb ik het al eens eerder gevraagd, steeds probeer ik openoffice binnen te halen met mijn Vista.
Kunnen er soms nog restanten zitten van Microsoft Office zitten waarvan de licentie was verlopen en ik het verwijderd heb de installatie blokkeren?
|
|
| Naar boven |
|
 |
zandmannetje
|
Geplaatst: Za 10 Maa 2012, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Hi there Willemientje, daar in het hoge Noorden.
Het lag niet aan jouw Vista, het was te wijten aan Open Office.org zelve dat de download niet wou lukken.
Met eventuele overblijfselen van MS Office heeft Open Office niets, maar dan ook niets te maken.
Heb het zelf verscheidene malen geprobeerd,- hoewel ik zelf Open Office reeds lang aan boord heb- en ook bij mij wou het niet lukken.
Tot nu toe, hier werkt het nu wel
http://www.openoffice.org/nl/downloaden.html
Je weet dat het een zeer zware download is, die de nodige tijd in beslag neemt?
|
| Naar boven |
|
 |
|
|