| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mendo
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 11:10 Onderwerp: |
|
|
Dat was te verwachten. Die slim versie is aan de basis dezelfde dan de standaard. Waar het verschil zit heb ik al gezegd.
Hopelijk heb je daar bij de allereerste installatie op gelet.
Het gaat hier toch om die Medion laptop met Win XP hé?
Ooit gebruik gemaakt gehad van programma's als RevoUninstaller? Zo ja, je hoeft je er niet voor te schamen dat dan te zeggen hoor.
Misschien doet pcekspeer er goed aan dat toe te voegen in zijn antwoord waar hij het over het installeren van Speccy heeft. Zo niet gaan er zeker slachtoffers vallen vrees ik.
|
|
| Naar boven |
|
 |
lode
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 11:48 Onderwerp: |
|
|
hey mendo,
Of ik hier op mijn medion al RevoUninstaller heb gebruikt zo ik niet meer weten. Ik heb de Revo al gebruikt op één van mijn 3, maar op de welke ?
Ik ga die Speccy uninstallen en niet gebruiken. Ik ben tevreden met Everest of SIW.
groeten
Lode
_________________ 1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-PremiumSP1/Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb /IE 10/MS Office Pro 2003/ OpenOffice/ NOD32nl-V5 |
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 11:51 Onderwerp: |
|
|
| lode schreef: |
Ik ben tevreden met Everest of SIW.
groeten
Lode |
Terecht.
Dat probleem met die Speccy is toch iets vreemds. Maar goed...
|
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 15:02 Onderwerp: |
|
|
Ik zie daar wel staan in die foutmelding
vertel Microsoft over dit probleem
Speccy is van piriform, en niet van microsoft,
tot hoever gaat speccy in de tab overzicht,maar jij zit in de tab RAM.
Is alles wel in orde met je computer.
groetjes
_________________ niemand is perfect , een geluk voor deze wereld
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
lode
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 15:19 Onderwerp: |
|
|
iceman1718,
Mijn HP is al gestorven, deze medion zal ook niet te gezond zijn zeker.
Als ge iets wil nazien laat maar weten.
groeten
Lode
_________________ 1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-PremiumSP1/Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb /IE 10/MS Office Pro 2003/ OpenOffice/ NOD32nl-V5 |
|
| Naar boven |
|
 |
iceman1718
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 16:30 Onderwerp: |
|
|
het best niet in dit sticky blijven maar het forum spyware een hijack log plaatsen
en wat bedoel je met de HP is ook al gestorven, werkt die nog of helemaal niet meer
groetjes
_________________ niemand is perfect , een geluk voor deze wereld
Computers: de meeste fouten en virussen zitten tussen de stoel en het toetsenbord |
|
| Naar boven |
|
 |
mendo
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 16:39 Onderwerp: |
|
|
| iceman1718 schreef: |
wat bedoel je met de HP is ook al gestorven, werkt die nog of helemaal niet meer
groetjes |
Dat kun je HIER allemaal lezen.
En dat probleem met die Speccy is zonder twijfel te wijten aan fouten in Win XP.
Hoe die tot stand zijn gekomen, dat zal nog moeilijk te achterhalen zijn. Maar zoals lode zelf al aangeeft zal ook op die pc wel één en ander niet pluis zijn. dat kan een infectie zijn maar niet noodzakelijk. Het kan wel een gevolg zijn van een eerdere infectie.
En een HJT logje kan inderdaad misschien nog sporen zichtbaar maken.
|
|
| Naar boven |
|
 |
lode
|
Geplaatst: Ma 13 Feb 2012, 18:08 Onderwerp: |
|
|
logje is geplaatst in spyware
groeten
Lode
|
| Naar boven |
|
 |
Bobonne108
|
Geplaatst: Vr 17 Feb 2012, 15:16 Onderwerp: |
|
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
pcekspeer
|
Geplaatst: Wo 26 Dec 2012, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Nogmaals de handleiding maar nu aangepast aan de gewijzigde Gotcha-code.
Als je ingelogd bent op Seniorennet kan je het profiel aanmaken en wijzigen.
"Profiel" vindt je hierboven, klik erop en je bent vertrokken.
-Scroll naar het controleschermpje voor de invoer van letters en tekens : Gotcha-code.
Typ dus dezelfde letters in het vakje bij rode pijl 1,
Zijn ze niet goed te ontcijferen, kies dan voor vernieuwen, door te klikken op %u201CTry another challenge%u201D, tot je er eentje wél kan lezen om over te typen in het lege vakje.
Klik vervolgens op %u201CI am a human%u201D, rode pijl 2.
Er opent zich een nieuw venstertje. Hierin wordt gevraagd de tekst te kopiëren die in het witte vakje verschenen is, en deze vervolgens te plakken in het onderliggende lege witte vlak.
Eens we dit achter de rug hebben, kunnen we de gegevens gaan aanvullen over onze pc in het lager gelegen witte vakje bij de tekst Onderschrift :
Welke gegevens over de pc kunnen we hier toevoegen?
Besturingssysteem en RAM-geheugen, vindt je op deze manier :
-Klik op Start - RECHTSklik op Computer - klik op Eigenschappen. Boven vindt je de versie en welk Wervice Pack, iets lager het Ram-geheugen en het type systeem (32- of 64-bit).
Mogelijk kan dat er zo uitzien :
1.-Besturingssysteem en RAM-geheugen, en of het een 32-bits of 64-bits-besturingssysteem betreft.
(Afbeelding hierboven = Win7 SP1 64bits - RAM 4GB -)
2.- Browser = Internet Explorer ?
Klik hiervoor in Internet Explorer op"Help" - klik op "Over Internet Expl."
Krijg je deze afbeelding, dan is het Intern.Expl. 9 32-bit. (IE9 32-bit)
Opent zich deze afbeelding, dan is het Intern.Explorer 9 64-bit.(IE9 64-bit)
Gebruik je naast IE nog andere browsers, mag je dit ook vermelden.
3.-De grootte van de harde schijf (schijven).
4.-Welke antivirus is geïnstalleerd.
5.-Welke firewall is geïnstalleerd.
Klik op Start- klik op config.scherm- klik op "Onderhoudscentrum".
Klik op het pijltje naast "Beveiliging" en in het venster dat zich dan opent klik je op de blauwe regels voor firewall en antivirusprogr..Zo krijg je de nodige gegevens te zien.
6.-Als je Malwarebytes gebruikt, geef dat hier ook aan aub.
7.-Als je Ccleaner (of een andere cleaner) gebruikt, geef dat hier ook aan aub.
8.-Als je nog andere antimalware gebruikt, kan je dat eveneens vermelden.
9.-Gebruik je ook Google Chrome, mag je dat ook vermelden.
Je onderschrift zou er dan ± zo kunnen uitzien :
Overloop nog even de voorkeuren of ze naar wens zijn aangevinkt, klik op OK en klaar.
Eenmaal deze gegevens ingebracht, heb je er geen omzien meer naar. Wijzigingen aanbrengen kan je op dezelfde manier doen. Voor de helpers op dit forum zijn ze onmisbaar, om, op een degelijke manier, ondersteuning te kunnen geven. Zij danken je hartelijk voor het begrip.
-Wil je nadien wijzigingen aanbrengen in je onderschrift, altijd eerst de Gotcha-code afwerken en daarna de aanpassingen doen.
-Als je met twee vensters in één scherm werkt, kan je deze richtlijnen ook gelijktijdig volgen in het tweede venster op het scherm :
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?p=3607909#3607909
Met het programma Speccy krijg je al een zeer goed overzicht van je pc, kan je hier downloaden :
http://www.piriform.com/speccy
Succes.
_________________ Win7 Prem SP1-64bit+XP SP3//RAM4GB//HD1000GB//IE10,Opera12.15,FF21//AVAST8//Win.LiveMail/Apache-OpenOffice3.4.1
BSA+Micros.SafetyScan+.Malic.Softw.Rem.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl-Superantispyw//MBAM.//Bing/Ixquick-DuckDuckgo, enz.. |
|
| Naar boven |
|
 |
ritadg
|
Geplaatst: Ma 13 Mei 2013, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zopas mijn profiel aangepast. Hopelijk heb ik alles goed gedaan.
Nogmaals bedankt voor alle hulp ! ! !
_________________ Win 7 Pro 64-bit SP1 / RAM 8GB / Harde schijf c 680 GB + O 18,2GB + E 931 GB / IE10 + Firefox 20.0.1 + Google Chrome / Windows Firewall + Norton AntiVirus |
|
| Naar boven |
|
 |
pcekspeer
|
Geplaatst: Ma 13 Mei 2013, 22:13 Onderwerp: |
|
|
ritadg
Perfect en dank.
_________________ Win7 Prem SP1-64bit+XP SP3//RAM4GB//HD1000GB//IE10,Opera12.15,FF21//AVAST8//Win.LiveMail/Apache-OpenOffice3.4.1
BSA+Micros.SafetyScan+.Malic.Softw.Rem.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl-Superantispyw//MBAM.//Bing/Ixquick-DuckDuckgo, enz.. |
|
| Naar boven |
|
 |
ritadg
|
Geplaatst: Di 14 Mei 2013, 9:38 Onderwerp: |
|
|
U bent bedankt voor al uw hulp ! En zo snel !
_________________ Win 7 Pro 64-bit SP1 / RAM 8GB / Harde schijf c 680 GB + O 18,2GB + E 931 GB / IE10 + Firefox 20.0.1 + Google Chrome / Windows Firewall + Norton AntiVirus |
|
| Naar boven |
|
 |
|