SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Neckermannproblemen???
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paca

BerichtGeplaatst: Di 20 Maa 2012, 4:33    Onderwerp: Neckermannproblemen??? Reageer met quote

Mijn echtgenote zit voor de zoveelste keer te genieten van de zon en warmte op Gran Canaria. Het is haar gegund!
Wat me echter opvalt is dat het vertrek (vliegtuig uiteraard) steeds klopt. De vlucht om terug te komen, echter, is weer eens veranderd. De "fatsoenlijke" vlucht van de late voormiddag werd weer eens veranderd in een vlucht om 3 uur 's nachts. Deze terugkerende verandering van uur hangt niet alleen haar voeten uit maar ook de mijne!
Het is zelfs zo dat men haar voorstelt om een "vroegere" vlucht te nemen mits een opleg van 120 Euro (reis en verblijf, voor een maand, in een serieus hotel HP kost haar 4.44O Euro).
Ben zelf,als hobby, een internationale gids geweest naar mainland China. Heb daar de corruptie meegemaakt dat hun lokale gidsen een bepaald bedrag per reiziger moesten overmaken aan hun 'bureaucollegas' om de vliegtuigtickets op tijd klaar te stomen. Dit is altijd gelukt en heb maar éénmaal een bureelchef bij de strot (letterlijk!) moeten pakken om het recht van mijn "schaapjes" af te dwingen (in Guilin, voor de kenners).
Wat ik me afvroeg is of er hier sommigen dezelfde 'terugkeerervaring" hebben met reisbureaus die met Neckermann werken (deze hebben ongeveer 7% op een verkochte reis).
Het is me in het geheel niet onbekend dat lokale "zogenaamde reisleid(st)ers" (de "beeldekens" dus) trachten hun schamelijk loon wat op te poetsen.
Uw ervaring wordt in dank aanvaard niettegenstaande ik besef dat er weinigen iets afweten van de materie.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Choerrel

BerichtGeplaatst: Di 20 Maa 2012, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik reis niet meer met Neckermann wegens de vele problemen: geboekt hotel tweemaal veranderd, slecht hotel, all-in die er geen was, onvriendelijk personeel (Roquetas de Mar). Ga pertang één- tot tweemaal per jaar op reis.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Di 20 Maa 2012, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.landenportal.nl/informatie/rechten-van-vliegtuigpassagiers.htm

Rechten van vliegtuigpassagiers bij vertraging, annulering of overboeking.

Sinds 2004 gelden er binnen de Europese Unie regels die vliegtuigpassagiers bij overboeking, annulering of vertraging recht geven op compensatie. Helaas is er veel onduidelijkheid over hoe de regels zijn en daar maken de luchtvaartmaatschappijen graag gebruik van. Vaak zullen zij zich beroepen op overmacht om onder een financiële compensatie uit te komen. Ook zijn er veel gevallen bekend van het gebrek aan verzorging van passagiers die niet of pas (veel) later kunnen vliegen.

Basisvoorwaarden voor compensatie
.............

Paca

BerichtGeplaatst: Di 20 Maa 2012, 18:56    Onderwerp: Reageer met quote

Choerrel schreef:
Ik reis niet meer met Neckermann wegens de vele problemen: geboekt hotel tweemaal veranderd, slecht hotel, all-in die er geen was, onvriendelijk personeel (Roquetas de Mar). Ga pertang één- tot tweemaal per jaar op reis.

Wel Choerrel, wat gij hier aanhaalt is de m.i. typische bedriegelijke "overbooking" er schort inderdaad iets aan "het recht van de verbruiker" hier.
Het moeilijke is dat het praktisch niet te achterhalen is wie aansprakelijk moet gesteld worden ... het reisbureau? ... de touroperator of de plaatselijke hotelmafia?

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Voel me verplicht iets mee te delen dat een licht op deze zaken werpt.
De "Reisbevestiging", die enkele dagen na het vertrek van "de Chef" aankwam met de post vermeldt wel alle kosten in detail. Echter ... de heen- en terugvlucht worden enkel aangeduid met een datum ... geen uren en ook geen vluchtnummer! Op de voorwaarden aan de achterkant staan die aangeduid als: "onder voorbehoud" ... ja, dat kan mijn hond ook en is m.i. een valnet voor alles wat hiermee in het honderd kan lopen ... ik vind dit uitermate goedkoop en zeker niet "client minded".
Als toemaatje voor Choerrel e.a. kan ik ook getuigen dat vele "vastleggingen" van hotels pas zeer laat (zelfs lang na de betaling) gebeuren door de verkoper ... men wenst geen twee maal te werken bij een aanpassing of annulatie of ... bij het niet of later opdagen van een groep schaapjes.

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Paca schreef:
De "Reisbevestiging", die enkele dagen na het vertrek van "de Chef" aankwam met de post vermeldt wel alle kosten in detail. Echter ... de heen- en terugvlucht worden enkel aangeduid met een datum ... geen uren en ook geen vluchtnummer! Op de voorwaarden aan de achterkant staan die aangeduid als: "onder voorbehoud"

Dat is typisch aan chartervluchten. Je hebt er met gegarandeerde uren maar die waar bijstaat 'uren onder voorbehoud' kunnen ze tot op het laatste moment wijzigen. Vaak krijg je dan een combinatievlucht (vb. Tenerife met een tussenstop op Gran Canaria omdat de vlucht naar G.C. niet vol geraakt), of ze veranderen het uur en combineren de vlucht van 's morgens met die van 's avonds.
Niets tegen te beginnen, je kan ook geen compensatie eisen.
Wij vliegen alleen charter als het echt niet anders kan, de Rode Zee bv. omdat je anders via Cairo moet vliegen en een dag onderweg bent. Ik let er ook altijd goed op dat ik niet een 'uren onder voorbehoud' vlucht kies hoewel de terugvlucht bijna altijd 'onder voorbehoud' is. Ook wij hadden prijs in december toen we van Hurghada kwamen. Geboekt voor een rechtstreekse terugvlucht, maar toch een stop gehad in Sharm. Wel op het normaal uur vertrokken maar bijna twee uren later aangekomen in Brussel.

Naar boven
Choerrel

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het ook voorgehad toen ik met Neckermann naar Turkije ging. De terugkeer werd ineens vervroegd naar 4 of 5 uur 's morgens. Ze belden me daarvoor op in het hotel (kosten natuurlijk gedeeltelijk voor mij). Geen compensatie voor het vroeger vertrek ontvangen.
Voor mijn verblijf in Roquetas de Mar had ik ook een gedetailleerde klachtenbrief gestuurd, maar die werd gewoon van tafel geveegd. "Ik had daarachter maar moeten reageren". Had ik gedaan en de problemen waren toen voor één of twee dagen opgelost. Daarna begonnen ze weer. Ik had betaald voor all-in, maar kreeg maar een zeer beperkte all-in.
Voor mij geen Neckermann meer.

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Choerrel schreef:
Ik had betaald voor all-in, maar kreeg maar een zeer beperkte all-in.

Ik vind dat ze daar toch zeer duidelijk in zijn. Die all in bepalen zij ook niet, dat doet het hotel. Bij het ene hotel kan je de hele dag en overal gratis eten en drinken, bij het andere moet je de drankjes uit de minibar en de à la carte restaurants extra betalen, enz. Dat staat duidelijk per hotel vermeld.

Naar boven
Choerrel

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

MyriamC schreef:
Choerrel schreef:
Ik had betaald voor all-in, maar kreeg maar een zeer beperkte all-in.

Ik vind dat ze daar toch zeer duidelijk in zijn. Die all in bepalen zij ook niet, dat doet het hotel. Bij het ene hotel kan je de hele dag en overal gratis eten en drinken, bij het andere moet je de drankjes uit de minibar en de à la carte restaurants extra betalen, enz. Dat staat duidelijk per hotel vermeld.

Wij zijn ter plaatse in het bureau van Neckermann gaan reclameren. Die persoon heeft toen de baas van het hotel opgebeld. Toen was het enkele dagen goed. Maar dan was het weeral van "dat is niet in de all-in inbegrepen".

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dan heeft de host(ess) van Neckermann toch zijn/haar best gedaan? Als de hotelier niet mee wil dan is dat niet zijn/haar fout. Vind het nogal cru om dan te stellen 'voor mij geen Neckermann meer'. Dit kan je bij alle touroperators overkomen, omdat het niet de fout is van de touroperator maar wel van het hotel.

Naar boven
Choerrel

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

MyriamC schreef:
Dan heeft de host(ess) van Neckermann toch zijn/haar best gedaan? Als de hotelier niet mee wil dan is dat niet zijn/haar fout. Vind het nogal cru om dan te stellen 'voor mij geen Neckermann meer'. Dit kan je bij alle touroperators overkomen, omdat het niet de fout is van de touroperator maar wel van het hotel.

En wie doet er zaken met dit hotel? Wij niet. Er waren nog misnoegde klanten hoor. We hadden een badkamer waarin één man zich met moeite kon draaien, met tweeën tegelijk konden we er niet op. Er waren 3 supertrage liften waarvan één constant in panne. Als je niet bij de eersten in het restaurant was, had je koud eten. Wij hebben dat hotel niet uitgekozen, het was ons opgedwongen ... door Neckermann.

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Wo 21 Maa 2012, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dan had je wat meer op je strepen moeten staan en iets beters eisen. Bij overboekingen heb je recht op een hotel van minimaal dezelfde klasse.
Wij zijn ook al overboekt geweest, en kregen toen een duurder hotel dan wat we geboekt hadden.
En zoals reeds eerder gezegd: dit kan je met iedere touroperator voor hebben.

Naar boven
Paca

BerichtGeplaatst: Do 22 Maa 2012, 2:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal misschien bij andere touroperators ook wel altijd niet rozengeur en maneschijn zijn, er kan heirkracht zijn.
MAAR ... heb voor mezelf eventjes uitgerekend hoe dikwijls ik (soms samen met de echtgenote) probleempjes gehad heb met lijnvluchten. Misschien heb ik wat geluk gehad maar kwam niet verder als een drietal gevallen op plus minus 100. Een half of een heel uur vertraging is voor mij niet het vernoemen waard.
1. Een technisch defect en moeten terugkeren.
2. Vijf uur vertraging vanop een militair vliegveld dat ook door burgermaatschappijen gebruikt mocht worden.
3.Eén geval van ongeveer vijf uur vertraging omdat er drie opeenvolgende vluchten serieus onderbemand waren qua passagiers en dit naar een zeer bekend toeristisch oord. Het plezante hiervan was dat men natuurlijk geen "waarom" kreeg, maar uit verveling was ik gaan wandelen in de gangen tussen de burelen. En wat zie ik daar op een bord staan: "VluchtA + vlucht B = vlucht C om X uur". Mijn gids/tolk viel bijna omver als ik haar zei wanneer we effectief zouden vertrekken. Vermits de derde (samengestelde) vlucht ook maar voor twee derde vol zat kon men wel begrijpen dat er geen drie vliegtuigen naar dezelfde bestemming gestuurd werden voor twee man en een paardenkop.

Naar boven
MyriamC

BerichtGeplaatst: Do 22 Maa 2012, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt. Met een lijnvlucht hebben wij (hout vasthouden) nog nooit problemen gehad. Hooguit eens 10 minuten moeten wachten op de tarmac vanwege de drukte. En wij reizen toch ook zo'n 3 à 4 keer per jaar.
Heb je al eens gekeken wat het aan de maatschappij kost als zij zomaar vluchten schrappen of een paar uur te laat vertrekken?
http://www.euclaim.be/vergoeding-vertraging-vliegtuig

Naar boven
Clausewitz

BerichtGeplaatst: Do 22 Maa 2012, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

MyriamC.
Quote:
Met een lijnvlucht hebben wij (hout vasthouden) nog nooit problemen gehad. Hooguit eens 10 minuten moeten wachten op de tarmac vanwege de drukte. En wij reizen toch ook zo'n 3 à 4 keer per jaar.

Dát klopt behalve met Iberia.Op 7 heen-en terugvluchten (Brussel- Alicante via Madrid) waren ze geen enkele keer op tijd en slaagden er zelfs in, in Madrid één van onze valiezen kwijt te spelen.Bij de heenvlucht uit Madrid (Barajas) op 1 october was er geen bemanning aanwezig.Uren wachten en van de ene finger naar de andere lopen om tenslotte nog bij een andere te vertrekken.Bij de terugvlucht eind october was alles overboekt (1 november).Uren aanschuiven,geen eten of drinken en tenslotte om 23hr vertrekken naar een hotel.Daar waren ze los transitos van Iberia al gewoon.We kregen er wel een heel lekkere warme maaltijd om dan vast te stellen dat de verwarming op de kamer niet werkte.( Madrid ligt 800m hoog).s'Anderendaags wel een schitterend ontbijt én vervoer naar de luchthaven om vast te stellen dat de eerste vluchten naar Brussel al volgeboekt waren.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Reizen Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: