|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
viro
|
Geplaatst: Zo 26 Feb 2012, 11:27 Onderwerp: magnolia |
|
|
ik verschillende magnolia, een is door de strenge vorst waarschijnlijk vervrozen, nogtans is de pot beschermd met noppen plastiek;
de sommige bladen komen bruin en de bloemknoppen ook,mijn vraag is zal ze terug groeien of wat moet ik doen
roger
|
|
| Naar boven |
|
 |
Verstokte Vlaming in Wall
|
Geplaatst: Zo 26 Feb 2012, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Indien ik goed begrijp spreekt u van "plastiek "folie.Indien die folie de plant raakt,zonder toevoeging van stro,loopt de magnolia een groot risiko tot bevriezen.In de tuincentra verkoopt me daardoor speciale"non-woven" doek,die de plant warm houdt en beschermt tegen het vriezen,zelfs wanneer dat doek te takken of bladeren raakt,door sneeuwval bv.Bruine bladeren,in grote hoeveelheid,en bruine knoppen,in deze periode,doen me denken aan afsterven van de magnolia.Laat hem even de tijd,en warmer weer(op komst) kunnen misschien nog helpen,maar ik zie het niet lukken.
_________________ destijds de rozenkrans.Laat ons bidden,zei de pastoor,en ik sliep meteen in. |
|
| Naar boven |
|
 |
Janna
|
Geplaatst: Ma 27 Feb 2012, 19:57 Onderwerp: Re: magnolia |
|
|
| viro schreef: |
ik verschillende magnolia, een is door de strenge vorst waarschijnlijk vervrozen, nogtans is de pot beschermd met noppen plastiek;
de sommige bladen komen bruin en de bloemknoppen ook,mijn vraag is zal ze terug groeien of wat moet ik doen
roger |
Volgens mijn echtgenoot, hobby-tuinier, zal de magnolia terug herpakken als de bruine bladeren en bloemkoppen verwijderd worden. Te proberen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Verstokte Vlaming in Wall
|
Geplaatst: Ma 02 Apr 2012, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Aan Viro ;heb nu ook verschillende planten,onder andere,een prachtige Magnolia,die het hebben moeten betalen deze winter(bevroren).De bloembollen van de magnolia waren prachtig,doch een week na ons kontakt hier,zijn ze beginnen verdorren(bruin)en tevens ook bijna alle bladeren.Heb dan maar beslist om alles netjes af te nemen en in de vuilbak gegooid.Zo zie je maar,dat je niet alleen bent met het wintergebeuren.Hier in het Luikse,is er overal schade berokkend,hoofdzakelijk aan planten die de oostenwind hebben moeten weerstaan.Voortaan dan maar weer beschermen,zoals vroeger,enige oplosssing.Groetjes nog.
_________________ destijds de rozenkrans.Laat ons bidden,zei de pastoor,en ik sliep meteen in. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|