SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Film terug op Band zetten met Pinnacle 14
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Film, video, montage en digitale TV
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cameo

BerichtGeplaatst: Do 26 Apr 2012, 17:16    Onderwerp: Film terug op Band zetten met Pinnacle 14 Reageer met quote

Probleem met Pinnacle 14.

Ik wil een afgewerkte film terug op band zetten.
Camcorder: Sony HDR-FX1000E.
Film is 55 minuten lang. Op het einde krijg ik steeds een paar onderbrekingen van 0.5 sec. Steeds op andere plaatsen.
Wat kan het probleem zijn?

Cameo

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Do 26 Apr 2012, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

buffer-underrun? Staan ernog veel programma's open?
Eerst uw film als AVI herberekenen en dit AVI bestand naar jouwcamera sturen?
NB Wat is het nut om een film terug op een band te zetten???

Naar boven
Cameo

BerichtGeplaatst: Za 28 Apr 2012, 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

Beste canteclaer,

Ik heb reeds alle mogelijke instellingen gedaan om dit probleem op te lossen maar steeds met hetzelfde resultaat. een paar onderbrekingen in een film van 55 min. Ik kan u verzekeren dat de kwaliteit van een film op band veel beter is dan deze op een DVD.
Als je de film projecteert met de Beamer dan zie je pas het grote verschil.
De films die ik maak worden vertoond voor groepen van 100 personen, dan is het zeker de moeite om de film op band over te zetten.
Wat ik wel af en toe zie is een pop-up menu dat zegt dat het geheugen van de videokaart om film van 1440 x 1080/50i met alle versnellingen van Pinnacle niet toereikend is. Mijn kaart is een PCI-Express GigaByte 220 1 Gb GDDR3. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Graag uw reactie

Cameo

Gast

BerichtGeplaatst: Za 28 Apr 2012, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ikweet perfect hoe het met kwaliteit van video's gesteld is hoor. Ik werk sedert 87 professioneel met video... Mijn eigen video's (in SD, DV, HD, AVCHD,...) ga ik enkel op vraag van klantten op DVD zetten. De beste kwaliteit heb je als je rechtstreeks van je computer (harde schijf) projecteert... Dan nog liefst in 1080p.
Het terug op band zetten was tien jaar geleden goed, omdat de computers nog niet performant genoeg waren....Tegenwoordig rechtstreeks van laptop of MultimediaHD
HD bewerk ik met een i7, 8gb Ram en 2gig videogeheugen op mijn Nvidea videokaart. En dan nog heeft die het moeilijk te trekken (ik werk wel 1980x1080p)

Naar boven
ed41

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 0:22    Onderwerp: Reageer met quote

Cameo,
Heb enkele bedenkingen maar weet natuurlijk niet of de oplossing ertussen zit:
1) volgens mij heeft de videokaart geen invloed bij het uitsturen via firewire maar is alleen belangrijk voor de beeldopbouw op het pc-scherm zelf.
Ik ken Pinaccle niet maar misschien krijg je bij het uitsturen ook nog eens een preview op uw beeldscherm en als het mogelijk is zou ik dit uitschakelen. Dit i.v.b.met pop-up menu.
2) hebt je de HD al eens geformatteerd? Als de leeskop moet springen kan dat tot onderbrekingen leiden.
3) ik zou het eerder zoeken bij de camera en de koppen eens reinigen met een kuiscassette (tiental seconden laten lopen en nooit terugspoelen!)
4) misschien zijn uw dv cassettes al een paar keer overschreven.
Probeer eens een nieuwe cassette en dan liefst Sony voor Digital HD Video
De oplossing kan een combinatie zijn van puntjes 2 tot 4.

Naar boven
ed41

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 0:52    Onderwerp: Reageer met quote

2) defragmenteren natuurlijk en niet formateren!

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

1. Pinnacle is een beeldbewerkingsprogramma, en gebruikt altijd de videokaart, ook bij het uitvoeren.
2. Maak eerst een zo goed mogelijk bestand (minstens DV AVI als je naar DV terugschrijft), en slaat dat op op uw harde schijf. Maak nieuw project in Studio, verwijder alle tijdelijke bestanden en breng dat DV AVI bestand naar de tijdlijn. Kijk als alles qua beeld en klank OK is. Sluit alle andere programma's af, ook uw internet verbinding. Stuur dat naar je camera, dan hoeft uw computer enkel uit te voeren, en geen andere bewerkingen te doen tussendoor.
3 Maar dit alles is eigenlijk overbodig werk. Projecteer rechtstreeks van je computer.

Naar boven
Cameo

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Beste canteclaer,

Ik vermoed wel dat het de videokaart is die het probleem veroorzaakt.
Als ik de film overzet naar band dan loopt de film ook zichtbaar in de player. Maar op het einde van het overzetten loopt de film 10 minuten achter in de player, dit is toch niet normaal? ook om films te importeren gaat dit niet als mijn scherm op de hoogste resolutie is ingesteld. Ik ben naar de computerwinkel geweest, maar ook hier staat men voor een raadsel. Ik denk dat het best is eens uit te zoeken met een andere videokaart te plaatsen of het probleem niet is opgelost. Als ik render is de CPU slechts 50 à 70 % belast, dus is dit waarschijnlijk ook niet het probleem. Als ik de film naar band overzet op verschillende banden, ook nieuwe, staat de fout steeds op dezelfde plaats, dus wordt de fout reeds gemaakt bij het renderen.

Gast

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

als de fout bij het renderen ontstaat, moet je dat zien als je bij 'film maken' een bestand aanmaakt zoals ik hierboven beschreven heb. Niet vergeten uw tijdelijke bestanden te wissen! Ik heb zo al films gemaakt in FullHD tot 3 uur lang, met Pinnacle 15

Naar boven
ed41

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr 2012, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

canteclaer schreef:
1. Pinnacle is een beeldbewerkingsprogramma, en gebruikt altijd de videokaart, ook bij het uitvoeren.
2. Maak eerst een zo goed mogelijk bestand (minstens DV AVI als je naar DV terugschrijft), en slaat dat op op uw harde schijf. Maak nieuw project in Studio, verwijder alle tijdelijke bestanden en breng dat DV AVI bestand naar de tijdlijn. Kijk als alles qua beeld en klank OK is. Sluit alle andere programma's af, ook uw internet verbinding. Stuur dat naar je camera, dan hoeft uw computer enkel uit te voeren, en geen andere bewerkingen te doen tussendoor.
3 Maar dit alles is eigenlijk overbodig werk. Projecteer rechtstreeks van je computer.

1) O.K. dat wist ik dus niet. Er zijn (of waren) programma's waar men tijdens uitvoer de videokaart kan uitschakelen. PC-scherm werd dan gewoon zwart.
Was dus zomaar een overweging.
2) De output en/of input van een FX1000 camera is ofwel HDV (1440x1080 MPEG2), ofwel DV-Avi (720x576 AVI). Andere formaten (b.v. HQ Avi) zijn niet mogelijk. Qua kwaliteit is het dus geen optie om te downgraden van HDV naar DV-Avi
3) Dat klopt maar dan moet men wel een PC of laptop hebben met video uitgang en dan liefst HDMI.
Heeft Cammeo die niet dan is zijn werkwijze de beste oplossing.

Cameo: het achterlopen van de player is een nieuw gegeven waar ik geen raad mee weet.
Toch zou ik puntjes 2 tot 4 (vorig bericht) niet uit het oog verliezen, gewoon omdat ik zelf het probleem heb gehad. Het was daarmee opgelost en is pakweg de laatste 2 jaar niet meer voorgekomen.
Ik heb een FX7, in grote mate vergelijkbaar met FX1000.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Ma 30 Apr 2012, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan elk videoformaat toch in een videoprogramma laden in de originele kwaliteit? (Hoe bewerk je anders je video's?).
Je kan dat bestand via dat videoprogramma toch uitvoeren naar een redelijk haalbaar bestand? (ik noemde hier een 'container', geen bestandsindeling. DV-AVI is de kwaliteit die een DV camera geeft...)
Je kan in plaats vaneen laptop toch jouw desktop gebruiken? Die is aan elke beamer digitaal aan te sluiten...(waarom film je anders in HD?)
NB Een camera dient om te filmen....

Naar boven
ed41

BerichtGeplaatst: Di 01 Mei 2012, 1:39    Onderwerp: Reageer met quote

Canteclaer.
Ik denk dat er in deze discusie, een grote ombekende is maar die wel bepalend is:
Heeft Cameo een desktop of laptop met HDMI-uitgang of niet? Het is niet vanzelfsprekend op een desktop en ook niet op een wat oudere laptop.
Indien wel dan is uw voorstel gewoon de beste en handigste oplossing.
Heeft hij die niet dan moet hij van de nood een deugd maken en zijn camera als player gebruiken, ook al dient een camera inderdaad in eerste instantie om te filmen.
In dit laatste geval is de situatie als volgt:
Een FX1000 kan filmen in HDV (1440x1080, codec MPEG2, pixelverhouding 1,33 en DV (720x576, codec DV-AVI, pixelverhouding 1,42). Het is logisch dat hij, zoals hij zelf zegt, opneemt in HDV wat een veel betere kwaliteit is dan DV.
Ook om het bestand terug te zetten naar de camera heeft hij dus maar 2 mogelijkheden: HDV of DV. Alles wat hiervan afwijkt, hetzij in aantal pixels of de soort codec aanvaard de camera niet. M.a.w. als hij zou renderen naar een AVI bestand heeft hij geen enkel ander alternatief dan datgene wat de camera aanvaardt en dit is kwalitatief minder dan HDV.

Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo 02 Mei 2012, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Als je HD bewerkt, zul je wel een degelijke computer met een digitale uitgang hebben veronderstel ik..hetzij DVI, HDMI...Ik zie anders niet goed in waarom je in HD filmt...

Naar boven
Cameo

BerichtGeplaatst: Vr 18 Mei 2012, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Beste canteclaer en ed41,

Mijn camera werkt in HDV (1440 x 1080 MPEG2) Ik werk dan ook alleen in dit formaat. Om films lange tijd te bewaren maak ik een tape. Dit heeft een zeer goede kwaliteit en bewaart jaren zonder problemen. Zopas nog een film van een eerste communie afgewerk met schiterend resultaat. duurtijd 25 min. Geen enkel probleem ondervonden. Ik ben naar de computerwinkel gegaan en men gaat dinsdag de videokaart vervangen. Ik zal jullie berichten als ik alle proeven heb gemaakt.

Cameo

BerichtGeplaatst: Vr 15 Jun 2012, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Beste canteclaer en ed41, en alle filmers,

Ondertussen is mijn computer grondig nagezien en een andere videokaart gemonteerd. Er bleek enkel een foute videokaart in de computer te zitten PCI-Express GigaByte GT 220 1 GB GDDR3. Deze vidokaart gaf problemen (was niet mogelijk) bij het inbrengen van het beeldmateriaal. Bij een resolutie van 1680 x 1050 was het niet mogelijk beeldmateriaal binnen te brengen.
Mijn probleem was echter korte onderbrekingen 1 à 2 per film van 1 uur, steeds na min. 40. Ik dacht altijd dat deze fout van een te trage computer kwam, maar dit klopt waarschijnlijk niet. Ik heb uiteindlijk volgende test gedaan: Film naar de band laten lopen zonder op te nemen en wat bleek, geen enkele fout in de film te bespeuren. Daarna heb is dezelfde gerenderde film wel opgenomen in u raad het al, 2 fouten één na 40 min en een tweede na 56 min. Ik werk met gewone mini DV cassettes. zijn er ander cassettes op de markt speciaal voor HD?. Ik heb mijn probleem ook aan Sony voorgelegd maar deze steken het op Pinnacle, wat dacht u anders.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Film, video, montage en digitale TV Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: