| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
plakker
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 15:32 Onderwerp: Langer werken,kan dat !! |
|
|
Men schreeuwd het uit, langer werken is de oplossing, maar is dat wel zo?
Alle beleidsmensen van enig nivau promoot langer werken , maar ik zie en hoor veel mensen die gewoon geen werk vinden.
Ze worden met alle soorten van drogredenen de laan uitgestuurt (we gaan U bellen of schrijven of er zijn nog andere kandidaten )
Men weet dat 1 op de 5 ouderen in of aan de rand van de armoede leeft,na een leven van hard werken.
Wat ik wil weten is hoe het eigenlijk is, is de uitleg van de staatssecretaris verantwoord of gebakken lucht,over langer werken of zit daar een adertje onder het gras.
Kunnen senioren zonder politieke achterban daar zelf voor opkomen ,zeg nu zelf van de meeste politiekers moeten we niet veel verwachten.
Hun inkomen mag rustig met 50% verminderen per maand,veel en hard werken is ook maar relatief, en daarbij zij hebben gebedeld bij de bevolking voor deze job.
_________________ Ik ben gepensioneerd maar druk bezig met alles en nog wat |
|
| Naar boven |
|
 |
Gast
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 15:34 Onderwerp: |
|
|
Racist ???
|
|
| Naar boven |
|
 |
zotspook
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat er ook vele van onze leeftijd op de ziekenkas doorbrengen, als je al van je jeugd gewerkt heb, dan heb je er ook geen zin meer in. Langer werken is ook niet de oplossing, want wie wil er nog zo vele ouderen in hun dienst? En hoevelen gaan het overleven al die stress die er is? Ze voorspellen wel dat de mensen ouder worden, maar is dat zo? In de vorige generatie zijn er velen van 50 jaar op brugpensioen gegaan om plaats te maken voor ons. Hoevelen krijgen niet een beroerte, een infarct of bepaalde ziektes zoals kanker en anderen? Of krijgen alzheimer of andere vormen van ouderdomskwalen?
_________________ Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad |
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 16:12 Onderwerp: |
|
|
Mijn ouders hebben wel gewerkt tot hun 65ste jaar.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Fazal
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 18:20 Onderwerp: |
|
|
| pastoor schreef: |
| Mijn ouders hebben wel gewerkt tot hun 65ste jaar. |
Dàt was dan wel in de nog goeie tijd.
Nu, moet je al veel geluk hebben om nog te "mogen" werken tot uw 65 jaar!
|
|
| Naar boven |
|
 |
pepere
|
Geplaatst: Za 28 Apr 2012, 19:57 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook gewerkt tot mijn 65ste, en werk nu nog tijdens de weekends om de extras,20jaar gewerkt als arbeider-drukker en nu nog als zelfstandige gepensioneerde, ben er in juni 67. waar zitten al die luierikken en hangmattters
_________________ Doe wel en zie niet om. |
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Zo 29 Apr 2012, 9:43 Onderwerp: |
|
|
Ikzelf heb nu een bijjobke in de lijn wat ik vroeger deed. Maar niet om me dood te werken maar zeker in de winter toch iets om handen te hebben
|
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Zo 29 Apr 2012, 13:18 Onderwerp: langer werken |
|
|
Als het over langer werken gaat denk ik altijd terug aan mijn eigen ervaring op dat gebied. Na 36 jaar was ik plots te oud voor het bedrijf waar ik werkte en ik stond op staat met werklozensteun in plaats van een riant loon. Zoek maar eens werk als je 55 voorbij bent. Men lacht je gewoon uit bij elke solicitatie die je meemaakt en na meerdere vernederingen geef je het op. Daar mag de staat eens iets aan doen voor ze mensen straffen die niet lang genoeg gewerkt hebben. Het is niet zo makkelijk om je oude dag in te gaan met een pensioen dat een héél stuk lager is dan je zou verwacht hebben. Gelukkig heb ik in vrijwilligerswerk een goed uitlaatklep gevonden voor de mij nog restende energie. Diegenen die de regelsmaken zitten in een luxepositie dat zij hun job kunnen uitvoeren ten eeuwigen dagen. zij hebben naast hun politieke carriere meestal nog een zelfstandig beroepsbezigheid.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Clausewitz
|
Geplaatst: Zo 29 Apr 2012, 15:27 Onderwerp: |
|
|
Plakker
| Quote: |
| Alle beleidsmensen van enig nivau promoot langer werken , maar ik zie en hoor veel mensen die gewoon geen werk vinden. |
Langer werken betekent niet meer dan, niet vroeg of vroeger met pensioen gaan.Terzelfdertijd aanvaardt men brugpensioen bij het zeer welvarende Bekaert op 52 jaar.Absurdistan.
_________________ Wie bewaakt de bewakers. |
|
| Naar boven |
|
 |
voorn
|
Geplaatst: Zo 29 Apr 2012, 19:00 Onderwerp: |
|
|
als men dit niet invoerde stond Di Rupo er schoon voor met zijn hoogovens in Walonië.En men kon toch moeilijk Bekaert uitsluiten en de metaloos bevoordelen.....eind Di Rupo en België
Laatst aangepast door voorn op Di 01 Mei 2012, 18:39, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
Fazal
|
Geplaatst: Di 01 Mei 2012, 9:35 Onderwerp: |
|
|
"Eén" van de vele leugens welke ons door de overheid wordt voorgeschoteld.
Geen 420.000, maar minstens 1 miljoen werklozen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Di 01 Mei 2012, 10:06 Onderwerp: |
|
|
* mijn zus werkt nu al 3 jaren aan 50% (tijd en €'s) bij hetzelfde bedrijf waar ze vroeger werkzaam was.
* in een kursus die ik geef voor senioren zit een madammeke die wel eens dienstenchequemadam speelt en daardoor regelmatig een reisje maakt.
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Di 01 Mei 2012, 15:28 Onderwerp: werklozen |
|
|
Wat is een dienstencheques madam? En wat heeft dat met reisjes te maken?
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Di 01 Mei 2012, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Madammeke is op pensioen.
En werkt als ze goesting heeft voor een bedrijf
dat diensten levert bij particulieren en betaald
wordt met (poets)dienstencheques (€ 7,50) van de overheid.
De pensioendienst is op de hoogte.
(met dienstencheques kan men
tot ongeveer netto € 1.300 per maand verdienen,
en daarmee versiert ze haar reisjes).
* * * * *
Er zijn er die als zelfstandige werken (eigen 1 persoonszaak)
met dienstencheques. Dat is bruto € 4840 per maand.
|
| Naar boven |
|
 |
kitten
|
Geplaatst: Vr 04 Mei 2012, 18:39 Onderwerp: dienstenchequedame |
|
|
Wat is er fout aan bijwerken als je met pensioen bent? En wat is er mis om met dat zuurverddiende geld op reis te gaan? Ik heb eerder bewondering voor mensen die dat nog aankunnen.
Om 1300€ te verdienen moet je wel en hele maand full time poetsen bij elke keer andere klanten met eigen eisen, niet zo'n gemakkelijk en/of licht werk dus. Volgens mag dat niet als je op pensioen bent, is er geen wettelijke limiet aan het bijwerken?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|