SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

hallux valgus

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Fysieke ziekten of aandoeningen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moeschi

BerichtGeplaatst: Za 29 Okt 2011, 20:29    Onderwerp: hallux valgus Reageer met quote

Ik heb bovenop mijn teen een knobbel, meestal is dit opzij en heb je minder last, maar bovenop is het zeer pijnlijk en kan bijna geen schoenen meer dragen. Heeft iemand dat al laten wegdoen ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Willemien

BerichtGeplaatst: Wo 14 Dec 2011, 15:03    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft u al advies gevraagd aan de huisarts of een podoloog?
En wat is uw leeftijd, want het weghalen is best ingrijpend omdat het weer terug kan komen.

Naar boven
moeschi

BerichtGeplaatst: Do 15 Dec 2011, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn leeftijd is 65 en ben naar de huisdokter geweest, die heeft mij doorgestuurd naar het UZA in Antwerpen.
Ik heb een afspraak bij professor Saskia Van Bouwel.
Heb gebeld in oktober en kan pas 16 februari gaan.
Die doet naar het schijnt héél moeilijke voeten, je kan er niet terecht zonder doorverwijzing van een dokter.
Dus we zien wel wat het wordt.

Naar boven
Willemien

BerichtGeplaatst: Do 15 Dec 2011, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zeker benieuwd, want ik heb aan beide voeten erge knobbels aan de zijkant en overelkaar gegroeide grote tenen en 2e teen en heb erg veel pijn bij het lopen.
Er is eigenlijk niets aan te doen omdat het verkalking is.
Mij wordt altijd afgeraden te laten opereren, maar elk geval staat op zichzelf en kun je niet vergelijken, ik wens u sterkte.
Wilsophie

Naar boven
moeschi

BerichtGeplaatst: Zo 19 Feb 2012, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben op consultatie geweest in het UZA, er zijn foto's genomen en de verkalking is goed te zien, ik kon proberen met steunzolen, maar het is twijfel of het iets gaat helpen.
Dus heb ik gekozen voor een operatie omdat ik vind dat ik nog te jong ben om te blijven sukkelen, zeker als er iets kan aangedaan worden.
De revalidatie duurt 3 maand, omdat wij een in juni naar Zwitserland gaan en er pas plaats was in mei zag ik dat niet zitten, dan met de zomer ook niet.
Dus wordt het 2 oktober, 3 dagen ziekenhuis omdat je een pijnpomp krijgt.
Een collega van mij is daar ook verleden week aan geopereerd, haar ene voet was al gedaan in september en nu haar andere voet.
Je moet pijnstillers nemen om de pijn voor te blijven, ze heeft niks pijn gehad.
Als het meevalt laat ik mijn andere voet ook doen in de winter.

Naar boven
nieteke

BerichtGeplaatst: Do 03 Mei 2012, 16:32    Onderwerp: Hallux Valgus Reageer met quote

Ik heb ook sinds m'n jeugd last van Hallux valgus. Ben nu 57 en heb er de laatste tijd meer en meer last van. Ik vraag naar ervaringen van mensen die de operatie hebben ondergaan: hoeveel pijn?hoe lang herstel? resultaat? eventueel namen van voetchirurgen in het Antwerpse en tevredenheid daarover?

Naar boven
moeschi

BerichtGeplaatst: Vr 04 Mei 2012, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben bij Saskia Van Bouwel geweest in het UZA
Maar je geraakt er niet bij terecht zonder een doorverwijzing van een dokter.
Zomaar zelf een afspraak maken lukt niet.

Naar boven
Klaartje

BerichtGeplaatst: Vr 04 Mei 2012, 9:03    Onderwerp: Re: hallux valgus Reageer met quote

moeschi schreef:
Ik heb bovenop mijn teen een knobbel, meestal is dit opzij en heb je minder last, maar bovenop is het zeer pijnlijk en kan bijna geen schoenen meer dragen. Heeft iemand dat al laten wegdoen ?

Een Hallux Valgus is meestal een zijdelingse vervorming (knobbel) van de grote teen, knobbeltjes op de tenen zelf (hier ook geval) is volgens mij "arthrose", denk dat daar nog weinig aan te doen is Rolling Eyes en zéér pijnlijk in de schoen.

moeschi

BerichtGeplaatst: Za 09 Jun 2012, 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Toch even melden dat ik mij niet laat opereren, normaal was de planning 2 oktober maar ik heb het afgebeld.
De dochter van mijn buur studeert voor podologe, voor haar examen moest ze iemand hebben met moeilijke voeten.
Volgens die lerares moet je eerst alles uitgeprobeerd hebben voor je beslist om u te laten opereren.
Zij zegt je moet naar een podologe gaan die je voeten uitmeet en volgens een loopband registreerd wat de oorzaak is van de pijn.
Want intussen heb ik niet alleen die knobbels maar ook onder mijn voeten en tenen heb ik verschrikkelijke pijn.
Ik ben daar woensdag geweest en1.15 heeft het geduurd.
Er zijn gipsafdrukken gemaakt, nu woensdag moet ik mijn steunzolen gaan afhalen.
Volgens haar ga ik verlost zijn van de pijn en de halvus valgus stabiliseert en gaat niet verden. De kostprijs 180€ en 50€ voor de visite.
Als ik daarmee geholpen ben geef ik dat graag.

Naar boven
schaduwflits

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jun 2012, 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo moeschi, dat lijkt me een hele goeie beslissing want als het nog niet 100% zeker is dat het een Hallux vargus is moet je deze operatie niet laten doen want zo fijn is die niet.
Bij mij was het 100% zeker dat ik er beter van werd en heb hem ook laten weg halen, na een anderhalf jaar was ik van de pijn af dus het duurde ook wel even voor ik van deze pijn verlost was.
Maar spijt heb ik niet want ik kan (gelukkig) weer gewone schoenen aan Wink
Veel sterkte en succes

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index -> Fysieke ziekten of aandoeningen Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: