SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Hoopgevend
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Geld en werk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nete

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei 2012, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:

We hebben die V-test al enkele keren gedaan (of wat dacht je) en we zouden bij luminus +- €100 goedkoper zijn, maar....ik heb ook al klachten over luminus gehoord, dus nog niet overgaan. Weet dat die V-test ook geen 100% correcte weergave geeft.
Nu wachten we op de uitslag op onze vraag naar onderzoek voor samenstroom.
Dacht je echt dat wij daar allemaal niet mee bezig zijn? Rolling Eyes

Bij mij is die overgang naar Luminus vlekkeloos verlopen. Behalve natuurlijk die verdoemde SEPA van Electrabel.

Oomski, ik begin je te waarderen, je begint gefundeerde antwoorden te geven.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
nete

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei 2012, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Obby schreef:

Niemand die zich daar vragen over stelt?

Ik wel dus, en op andere fora ook vrijwel IEDEREEN, enkel hier zit het vol "bankiers" die als papegaaien blijven herhalen en ophemelen wat hun CEO of Febelfin uitkraamt.

Naar boven
oomski

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei 2012, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Die ongevraagde zoomit stoorde me idd. niet en ik heb niets te maken met banken, maar je ziet hoe vlug ze gereageerd en gehandeld hebben, nadat ik op een vriendelijk manier vroeg of ze daar samen (bank en zoomit) niet konden aan doen en ja, ze konden blijkbaar. Ik veronderstel dus dat het met dat sepa-bericht ook kan.

nete

BerichtGeplaatst: Vr 25 Mei 2012, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
Ik veronderstel dus dat het met dat sepa-bericht ook kan.

Helaas kan dat dus niet, bevestigd door Febelfin. De Europese richtlijn bepaalt nu eenmaal dat er 36 maanden een heel klein risico moet blijven bestaan op fouten en vergissingen.

Want nu is het Electrabel (die al ineens grof over de schreef gaat bij de omschakeling), maar vanaf 2014 zullen er dus op dezelfde computers vele duizenden, zoniet miljoenen actieve en "slapende" mandaten naast mekaar bestaan.
En wat als die miljoenen, nutteloze mandaten eens gaan gehackt worden door computercriminelen ?

Naar boven
nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

nete schreef:
petrol schreef:
Obby schreef:
Ik ben content van mijn bank
Ik ben content van mijn energieleverancier (Heb E-bel buitengesmeten)

Ik ben NIET content met de SEPA Direct Debit regelgeving (Europese domiciliering) die banken en leveranciers zullen moeten opvolgen vanaf eind 2014.
Vooral niet omdat ze de relatie legt tussen de klant en de leverancier en niet meer tussen klant-bank-leverancier.

Moeilijk toch

Ah bon ge waart dus niet content van Electrabel.
Weg ermee.

Simpel.

Nee, niet simpel, want Obby sleurt nog drie jaar een geschorst mandaat mee vooraleer het verdwijnt.

En petrol, geef nu eens petrol en beantwoordt mijn ene vraag eens zonder rond de pot te draaien:

Ik wil dat mandaat WEG in mijn PC banking, NU en niet binnen 36 maanden. Waarom kan dat niet, of liever mag dat niet van het SEPA council ?

Of toch nog een tweede vraag: waarom antwoordt u niet in één moeite door op de tweede alinea van het bericht van Obby ?

Beseffen jullie nu echt niet dat jullie je voor een neutrale lezer kompleet belachelijk maken met zo'n onnozele , totaal naast de kwestie antwoorden ?
Helaas zijn de neutrale bezoekers op dit forumonderdeel hééééééééél dun gezaaid.

Petrol, je hebt nog altijd niet gereageerd op deze vragen, maar dat is uiteraard uw goed recht.

Petrol, toevallig kom ik je ook tegen in het topic "KBC", waar je de goktent KBC zo ongeveer de grond in boort.
Maar het latent open houden van "geschorste" mandaten, daar vindt je geen graten in.
En Febelfin verzekert me bij hoog en bij laag dat IK en IK alleen zo'n geschorst mandaat kan heractiveren.
Als Electrabel al zijn klanten met domiciliering zomaar ongevraagd kan omzetten,en de banken hen daar slaafs in volgen, geef me dan EEN (1) reden waarom ik die bewering van de federatie van goktenten nu wel zou moeten geloven ?

Naar boven
oomski

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

nete schreef:
oomski schreef:

Helaas kan dat dus niet, bevestigd door Febelfin. De Europese richtlijn bepaalt nu eenmaal dat er 36 maanden een heel klein risico moet blijven bestaan op fouten en vergissingen.

Want nu is het Electrabel (die al ineens grof over de schreef gaat bij de omschakeling), maar vanaf 2014 zullen er dus op dezelfde computers vele duizenden, zoniet miljoenen actieve en "slapende" mandaten naast mekaar bestaan.
En wat als die miljoenen, nutteloze mandaten eens gaan gehackt worden door computercriminelen ?

Haal dan maar alles bij de bank weg of stop met home-banking, want als die gaan hacken....

nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
nete schreef:
oomski schreef:

Haal dan maar alles bij de bank weg of stop met home-banking, want als die gaan hacken....

Jij werkt ongetwijfeld ook voor een bank, anders kan ik me niet inbeelden dat je zo'n debiele antwoorden geeft:

Als er dus een kleine kans bestaat dat ooit alle ACTIEVE mandaten zouden kunnnen gehackt worden, dan vind jij het subliem dat er na 2014 ook nog aan die criminelen enkele miljoenen "geschorste" mandaten als "werkvloer" aangeboden worden.
Ik zal niemand iets kwalijk nemen als er een site gehackt wordt, niettegenstaande alle voorzorgen, maar hier smijt men mogelijke voorzorgen gewoon weg en biedt je die kerels een pasklare voedingsbodem aan op een presenteerblaadje.
Want vermits alles "geschorst" is zal er wel niet gauw een alarm afgaan als er misbruik gebeurt.

Maar goed, dream on met jullie "goktenten" evangelie. (Sorry, ik kan het woord grootbank nog moeilijk geschreven krijgen).

Naar boven
Choerrel

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 14:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nete, ik ga nog één keer tussenkomen: je doet hopeloos belachelijk en infantiel.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:

Er kan trouwens niks gebeuren verzekert Febelfin me, want alleen IK kan zo'n mandaat terug activeren.
Jaja, en ik moet dat nu wel geloven.
Sorry, ik ben de leeftijd dat ik nog in Sinterklaas geloofde al een paar jaar voorbij.

Naar boven
nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 14:13    Onderwerp: Reageer met quote

Choerrel schreef:
Nete, ik ga nog één keer tussenkomen: je doet hopeloos belachelijk en infantiel.

Sorry en helaas Choerrel, hiermee bewijs je opnieuw dat, hoe hoger je in de bankwereld zit / zat, hoe nuttelozer je antwoorden, of beter je schrijfsels (want nooit een zinnige uitleg, verklaring) worden.
Daarom zijn de antwoorden van dat chique madammeke van Febelfin NOG onnozeler dan de uwe, zij zit nog een trapje hoger in het keurslijf.

Antwoord hier eens op: waarom kan, als ik DE BAAS ben over MIJN SEPA mandaten, Electrabel zonder mijn medeweten er eentje opstarten en mij voor een voldongen feit stellen ?
Misschien dat uw bank (welke ?) als zijn klanten wel verwittigd heeft, dan is dat de witte raaf.
Trouwens Electrabel beheert de SEPA mandaten, ZIJ moeten dus hun klanten verwittigen. Ze bekennen dat ze dat NIET gedaan hebben, tegen de wet dus.
Ik ken iemand die me meldt dat hij op zijn homebanking ziet dat hij het SEPA contract ondertekend heeft op zondag 13 november (!!!). Hij heeft NOOIT een document gezien of getekend. Dat is dan bij BNP Fortis.

Pure waanzin.

Maar waarom schrijf ik dit alles, het is bij de bankiers hier toch allemaal boter aan de galg.

Naar boven
nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mochten de bankiers hier nu eens één keer zelfstandig kunnen denken en niet papagaai van Febelfin spelen, en bv. schrijven:

"Nete, volgens ons maak je van een mug een olifant, maar in de grond heb je gelijk, er is GEEN ENKELE zinnige reden te bedenken waarom je zo'n SEPA niet WEG krijgt binnen de 36 maanden."

Dan zou ik dat ervaren als een blijk dat jullie toch nog zelfstandig, als een vrij mens in een vrij land, kunnen en mogen denken wat jullie zelf willen.

Maar klaarblijkelijk kan men mensen wel heel grondig brainwashen.

Ik wil er trouwens nog aan toevoegen dat

als IK beslis wanneer er een omzetting gebeurt naar SEPA,en als IK mag beslissen of IK akkoord ben met die omschakeling en dat IK beslis of zo'n vervallen mandaat verdwijnt in MIJN PC banking, wel dan zal IK hoogstwaarschijnlijk de dag nadat IK zo'n geschreven en door Febelfin ondertekend document ontvang, alle vroegere domicilieringen terug opstarten. En dan mogen ze voor mij ALLEMAAL omgezet worden naar SEPA, NADAT ik hierover mijn akkoord schriftelijk heb gegeven.
Ik vind domicilieringen over het algemeen genomen zelfs best handig.

Maar voor dat beetje gemak een VRIJGELEIDE geven aan leverancier en Febelfin ? NO WAY, en daarvoor ben ik bereid zeer ver te gaan.

Naar boven
oomski

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 15:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nete, als je alles zou lezen zou je weten dat ik niets met banken te maken heb. Maar je maakt wel van een lijntje, op je home-banking, een lijntje dat niets meer betekent, een enorm drama.

oomski

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Nete schreef:
Antwoord hier eens op: waarom kan, als ik DE BAAS ben over MIJN SEPA mandaten, Electrabel zonder mijn medeweten er eentje opstarten en mij voor een voldongen feit stellen ?

Er werd door elektrabel geen domiciliëring opgestart maar gewoon een overgang gemaakt van nationaal naar sepa. En dat zal met alles zo komen of jij dat nu wilt of niet. Dus ga weg uit elke bank, doe niet meer aan home-banking, want binnenkort halen ze je geld met een knipje allemaal weg. Rolling Eyes

nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
een lijntje dat niets meer betekent

Waarom, voor de honderdste keer, moet het er dan drie jaar blijven staan, en daarna niet meer ?

Ik zal het eens met onze Spaanse virend zijn woorden zeggen:

Er is, als die regel daar staat is er misschien cero komma cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cinco % kans dat er ooit iets misloopt.

Als die regel morgen verdwijnt is er op dat gebied cero komma cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero cero % kans dat er ooit iets misloopt.

Naar boven
nete

BerichtGeplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

oomski schreef:
Nete schreef:

Er werd door elektrabel geen domiciliëring opgestart maar gewoon een overgang gemaakt van nationaal naar sepa. En dat zal met alles zo komen of jij dat nu wilt of niet. Dus ga weg uit elke bank, doe niet meer aan home-banking, want binnenkort halen ze je geld met een knipje allemaal weg. Rolling Eyes

Hoe kunnen jullie nu toch zo kortzichtig blijven: er werd door mij een Belgische domiciliering opgestart en die werd door de leverancier (die dus een vrijgeleide heeft op mijn rekening), zonder boe of ba overgezet naar een TOTAAL ander contract.

Lees aub hier eens blz 26: http://economie.fgov.be/nl/binaries/Brochure_nieuwe_wetgeving_SEPA_201102_tcm325-128429.pdf

De klant moet MINSTENS 2 maand op voorhand GEVRAAGD worden of hij akkoord is.

Ik stel het inderdaad wat dramatischer voor dan het al is, in de hoop dat jullie misschien eens de ogen openen of je bankblinddoek afzetten.

Ik zal de vraag eens anders stellen, in de hoop dat je eindelijk eens op de vraag antwoordt:
Waarom is het voor jou zo interessant dat een geschorst SEPA mandaat voor 3 jaar blijft hangen. Er moet dus een enorm voordeel aan vastkleven dat ik, dommerik, nu echt niet zie.

Laatst aangepast door nete op Za 26 Mei 2012, 16:23, in totaal 1 keer bewerkt

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Geld en werk Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 5 van 12

Ga naar: