|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:20 Onderwerp: |
|
|
Als het er niet meer staat kunnen ze je misschien weer een nieuwe domiciliëring aanplakken, want volgens jou kunnen ze toch alles met een klikske.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:25 Onderwerp: |
|
|
| oomski schreef: |
| Als het er niet meer staat kunnen ze je misschien weer een nieuwe domiciliëring aanplakken, want volgens jou kunnen ze toch alles met een klikske. |
Als ik ze dan ook onmiddellijk terug kan VERWIJDEREN met een zelfde "klikske", voor mij geen probleem.
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:33 Onderwerp: |
|
|
En stel dat ze je dan een domiciliëring aanplakken zonder dat je het ziet op je home-banking, want dat zou ook kunnen mits alles kan met een klik volgens jou.
Begin je te zien hoe belachelijk het wordt?
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:37 Onderwerp: |
|
|
Eén van de grondbeginselen van het individueel recht van elke persoon is, als er een contract loopt dat door één van de partijen grondig gewijzigd wordt, er eerst een GESCHREVEN akkoord nodig is van beide partijen.
Gezien Electrabel hier duidelijk de wet overtreden heeft, eis ikdat MINSTENS voor mij, dat ongeldig mandaat VERDWIJNT. NU, NU, NU en niet binnen drie jaar. Hoe ze dat doen kan me geen barst schelen, maar die regel wil ik WEG.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen voor jullie ?
Waarom steeds dat rond de pot draaien (het is in orde, er kan niks meer foutlopen, het is geblokkeerd etc...). Het gaat me hier niet over een futiliteit, nee, het gaat me over het feit dat de elementaire vormen van beheer van contracten en de rechten van de consument over zijn eigen home banking hier flagrant met de voeten getreden worden.
En ik weet ook wel dat de kans dat er nog iets fout gaat met dat slapend SEPA mandaat uiterst klein is, maar dat heeft totaal niks te maken met de grond van de zaak. (zie twee alinea's hoger).
|
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 16:42 Onderwerp: |
|
|
Nu, als er door dit steeds naast de kwestie antwoorden, hier enkele "stille" lezers wakker schieten en uit protest al hun DOM80 domicilieringen stopzetten nu het nog kan, dan ben ik een tevreden mens, want dan heb ik enkele mensen geholpen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 17:44 Onderwerp: |
|
|
ppfff
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Da's de eerste warmte jong....
|
|
| Naar boven |
|
 |
wanton
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 19:29 Onderwerp: |
|
|
nog altijd ....
amai mijn orgel!
_________________ Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon |
|
| Naar boven |
|
 |
Choerrel
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Oomski, alhoewel ik het op politiek vlak met u grondig oneens ben en nog altijd u zal negeren voor politiek, doe ik in deze topic mijn hoed af voor u. Ge kunt goed relativeren en laat u zeker niet doen door de nonsens van Nete. Chapeau!
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 19:35 Onderwerp: |
|
|
| Choerrel schreef: |
| Oomski, alhoewel ik het op politiek vlak met u grondig oneens ben en nog altijd u zal negeren voor politiek, doe ik in deze topic mijn hoed af voor u. Ge kunt goed relativeren en laat u zeker niet doen door de nonsens van Nete. Chapeau! |
Dankjewel voor het mooie compliment Choerrel.
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 21:42 Onderwerp: |
|
|
| Obby schreef: |
Bij de gewone domiciliëring had je een relatie met "uw" bank
bij de SEPA (Europese domiciliëring) heb je een relatie met uw leverancier (schuldeiser). Opzeggen moet je dus doen bij uw schuldeiser, NIET bij uw bank.
+ de omzetting van de gewone domiciliëring naar die andere kan blijkbaar zomaar.
Niemand die zich daar vragen over stelt?
Dit vind ik nog steeds de essentie van deze draad en hier reageert niemand van de habituees op, raar. |
Dat weten we allemaal en dat is hier al ettelijke keren door iedereen ook gezegd.
Als de schuldeiser je domiciliëring geblokkeerd of inactief heeft gemaakt, dan is ze ook niet meer actief. Het zinnetje dat dan toch nog op je home-banking staat heeft nu geen nut/actie/doel meer. Als je dat stoort dan moet je aan je bank vragen om met de schuldeiser een overeenkomst te maken om dat zinnetje te verwijderen. Zo heb ik het gedaan met die zoomit-aanvraag en....ze hebben de oplossing gegeven.
Probeer het ook vriendelijk en beleefd bij je bank om dergelijke overeenkomst met schuldeisers en andere.[/b]
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 23:13 Onderwerp: |
|
|
Nu kom je daar weer mee af. Toch eender wie het blokkeert of inactief maakt.
Inhoudelijk? Ik zeg hier al van bij het begin herhaaldelijk hetzelfde, altijd met wat meer woorden en uitleg opdat je het toch zou snappen, maar ja...
Nogmaals, ga naar je bank en doe wat ik je hier boven heb aangeraden en zoals ikzelf heb gedaan. En weet dat ik het enkel als test heb gedaan om te zien of er een oplossing is of niet. Wel dus.
PS: Heeft Nete je soms ingehuurd om hem te komen helpen, daar je nog maar pas geregistreerd bent en je zo direct en enkel op dit onderwerp gooit?
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Nu kom je daar weer mee af. Toch eender wie het blokkeert of inactief maakt.
Inhoudelijk? Ik zeg hier al van bij het begin herhaaldelijk hetzelfde, altijd met wat meer woorden en uitleg opdat je het toch zou snappen, maar ja...
Nogmaals, ga naar je bank en doe wat ik je hier boven heb aangeraden en zoals ikzelf heb gedaan. En weet dat ik het enkel als test heb gedaan om te zien of er een oplossing is of niet. Wel dus.
PS: Heeft Nete je soms ingehuurd om hem te komen helpen, daar je nog maar pas geregistreerd bent en je zo direct en enkel op dit onderwerp gooit?  |
Ik vraag ook al van in het begin hetzelfde: ik wil dat SEPA gedrocht WEG, niet geblokkeerd of geschorst of onderbroken of ongeldig gemaakt.
En die ene vraag is nog nooit beantwoord: waarom moet dat 3 jaar blijven hangen in mijn PC banking ?????????????????????
Je moet dus niet hoog van de toren blazen en Obby gaan beledigen. Obby is hier aangewaaid omdat hij op een ander forum (denk ik) mijn overpeinzing las dat er hier een appart mensenras actief is als je de posts vergelijkt.
En stop toch eens met dat Zoomit gezever, dat heeft helemaal niks met SEPA te maken, net zoals mijn overblijvende DOM80 domicilieringen die ik met één muisklik zelf verwijderd heb iets met SEPA te maken hebben.
Ter illustratie: dit is vandaag om half acht gepost op Spaargids.be:
Je hebt hemelsbreed gelijk, vindt het ook niet kunnen dat ze zonder je medeweten dit mandaat wijzigen.
Met de gewone domicillieringen kon je dit met één muisklik of via je bank stopzetten, zonder enige goedkeuring van gelijk wie.. Zo behield je toch enige macht en kontrole over je eigen bankrekening.
Zoals al eerder vermeld hebben bedrijven zoals electrabel enkel een postbus, schrijf daar maar eens een aangetekende brief naar, dat gaat niet lukken. En als je belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Met je rekening op te zeggen waarop de sepa dommicilliering loopt , ben je van alle mizerie vanaf. Dit is de enigste en veiligste manier. Zou eigenlijk wel is willen weten wat er allemaal op dat mandaat geschreven staat.... en welke ongekende volmachten ze hebben.....
Ietwat genuanceerder hé, vind je ook niet ? En ik heb daar en elders echt geen mensen ingehuurd hoor.
En daar (en elders) posten ook wel mensen die niet 100% mijn mening delen, kan ik gerust mee leven, maar hier lijkt het wel een dictatuur van de banken.
Laatst aangepast door nete op Za 26 Mei 2012, 23:57, in toaal 2 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Zo 27 Mei 2012, 0:38 Onderwerp: |
|
|
Obby, je blijft hetzelfde herhalen, maar je probeert niet met je bank te praten zoals ik zei. Zoomit is niet hetzelfde maar was ook een ongevraagde vraag voor domicilięring van een schuldeiser (water) en ik kreeg dat ook niet weg.
Ik kan dan ook zeggen zoals nete: "Als daar een gek zit of het wordt gehackt...." Jongens, jongens
|
| Naar boven |
|
 |
nete
|
Geplaatst: Zo 27 Mei 2012, 0:49 Onderwerp: |
|
|
Zoomit is niet hetzelfde maar was ook een ongevraagde vraag voor domicilięring van een schuldeiser (water) en ik kreeg dat ook niet weg.
Ik kan dan ook zeggen zoals nete: "Als daar een gek zit of het wordt gehackt...." Jongens, jongens |
Het hoofd van de dienst betaalverkeer van mijn bank heeft me persoonlijk gebeld. Hij vind het zéér genant dat die SEPA regel niet weg kan, maar het programma (waarschijnlijk opgedrongen door Febelfin) laat het niet toe.
En nu je toch enigszins argumenteert: waarom ziet hier zelfs niemand graten in het feit dat Electrabel de vloer aanveegt met de wet bij de omschakeling (heb ik ook al zo'n dertig keer gevraagd denk ik).
Overal elders vind men dat gewoon wraakroepend. Ga het nalezen als je me niet gelooft. De links staan in dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|