|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Gloria
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 1:01 Onderwerp: |
|
|
Het schijnt dat er toch genoeg interesse gestaat voor deze topic, gezien het feit dat deze topic nog steeds een rinkelend belletje heeft. Men wil toch er het fijne van weten en lezen dit.
Ik vind het zelf ook nogal een interessant onderwerp. De hang naar het leven is groot en men zou toch graag op een of andere manier hun leven willen verlengen en niet al moeten doodgaan rondom de 80 jaar....Tot nu toe is het nog niet gelukt, alleen door de vele jaren heen leeft de mens toch al langer dan 100 jaar geleden. Mede doordat men langer leeft zijn er ook meer ziektes tevoorschijn gekomen die vroeger geen kans kregen omdat we dan tegen die tijd al dood waren.
Ook de kwaliteit van het leven heeft men kunnen verbeteren en vooral ook de ingrepen die gedaan moeten worden zijn steeds beter geworden en steeds met minder gevaar voor leven.
Hoe het verder in de toekomst zal gaan daar spelen de mensen mee die zich met SF bezig houden zoals met films en in boeken. Omdat de mens toch verlangt naar een langer leven kijken veel mensen graag naar SF-films en lezen graag SF-boeken.
Tot zover mijn mening over dit onderwerp! Ik vind het leuk dat de mensen dit ook interessant vinden!
_________________ Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan... |
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 9:16 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad Gloria..... de wetenschap staat niet stil en in veel gevallen maar goed ook zo, maar of ik nu als de gelegenheid zich moest voordoen met iemand anders zijn hoofd zou willen rondlopen blijft nog steeds DE vraag
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
Gloria
|
Geplaatst: Zo 05 Aug 2012, 22:20 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig zijn ze vlijtig bezig met het onderzoek om zoveel mogelijk delen van de mens te kunnen vervangen. Op het laatste loop je als een soort robot rond met alleen nog je hoofd dat dan nog origineel is. Ik zie al die soort pogingen op de wetenschappelijke zender. Ze zijn al aardig ver en ik denk dat in de verdere toekomst dit er aan gaat komen.
Ze zijn aan het onderzoeken hoe het kan dat een hagedis zijn poot en ook zijn staart weer laat aangroeien. Dit kunnen meerdere soort dieren. Nu willen ze weten wat voor cellen dit doen en mogelijk in de toekomst toepassen op de mens.
Je been eraf? Dan groeit er weer een nieuwe aan. Je hand kwijt? Ook daar komt dan weer een nieuwe hand. Dus dan zijn we al aardig op weg om ons langzamerhand te vernieuwen. Alleen je hoofd blijft zoals die is, want daar zit jouw persoonlijkheid in, je bewustzijn.
Alleen wíj maken dat niet meer mee, want daar leven wij nu nog te kort voor. Misschien de babies van nu????
_________________ Wat ik probeer te weten is een druppel, wat ik niet weet is een oceaan... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|