|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Aikoo
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 16:02 Onderwerp: GPS in Frankrijk HELP |
|
|
Beste,
Sinds 01-01-2012, is het gebruik van een GPS met flitspalen enz. verboden.
Is er in Be een gps te koop ZONDER FLITSPALEN;of waarvan de flitspalen in Fr makkelijk te verwijderen zijn ?
|
|
| Naar boven |
|
 |
hoshinkido
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 19:41 Onderwerp: |
|
|
eerst,heb je al een gps? welke?
al het boekje geraadpleegd van INSTELLINGEN?
dat zou al veel helpen ,als je dit kan mededelen :wink
flitspaal verklikkers kun je niet verwijderen,maar uitschakelen!
op gps .
mvgr
_________________ acer G771O. 6ram..2TB.hd W7 home.64bit,2,67 ghz
explorer1O C.cleaner, bitdefender antivirus.malware bytes.gadwin printscreen
telenet fiber |
|
| Naar boven |
|
 |
Aikoo
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 20:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een :
Mio Moov 330
Mio heeft een delete programma , maar die geeft aan dat het niet nodig is.
Raar want de Franse flitspallen zitten er wel in
Wil desnoods een nieuwe gps kopen, want dat is nog altijd goedkoper dan een boete in Frankrijk te moeten betalen.
Nu ben ik wat anders aan't proberen: een nieuwe update maken voor 1 jaar abonnement flitspalen en dan kan je met de remove exe de flitspalen in Fr uit je Mio halen.
Uitschakelen, niet echt waar.Zelfs dat mag niet in Frankrijk.
Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat vb TomTom de Franse flitspalen omzet in " gevaarlijke "zones en dat mag wel.
Ik heb al wat gezocht hoor.
De krakken in dit onderwerp steeds welkom hoor.
|
|
| Naar boven |
|
 |
verhaegen Support SeniorenNet
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 21:58 Onderwerp: |
|
|
gewoon géén zorgen om maken
ik wil wél eens zien dat ze iedere gps gaan vastnemen , en in de instellingen gaan staan snuffelen
dan moeten die gendarmen al véél tijd hebben , en kennis over al de mogelijke merken en modellen (das zelfs voor mij .......)
ikzelf zal aan mijne tomtom helemaal niks aan veranderen , en ik kom dikwijls in frankrijk , en de laatste weken nog minstens 6 keer zwitserland geweest , niks gezien of gehad hoor , en wél 12 keer de grenzen over geweest , en aan de zwitserse - italie is der altijd bemanning
_________________ gelieve te vermelden :desktop-laptop ? besturingssysteem ?
windows7/vista/xppro /home
en mogelijk de hoeveelheid geheugen
256/512 /768/1024/1-2-3-4GB/
bezoek ook eens de VERNIEUWDE
NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDINGEN/LINKEN
waarom dit onderschrift ? |
|
| Naar boven |
|
 |
Aikoo
|
Geplaatst: Zo 20 Mei 2012, 22:20 Onderwerp: |
|
|
| verhaegen schreef: |
gewoon géén zorgen om maken
ik wil wél eens zien dat ze iedere gps gaan vastnemen , en in de instellingen gaan staan snuffelen
dan moeten die gendarmen al véél tijd hebben , en kennis over al de mogelijke merken en modellen (das zelfs voor mij .......)
ikzelf zal aan mijne tomtom helemaal niks aan veranderen , en ik kom dikwijls in frankrijk , en de laatste weken nog minstens 6 keer zwitserland geweest , niks gezien of gehad hoor , en wél 12 keer de grenzen over geweest , en aan de zwitserse - italie is der altijd bemanning |
Ha Verhaegen, jij hebt mij al dikwijls geholpen.
Ik zal het dan maar riskeren, alhoewel ik zal niet echt gerust rijden.
Ondertussen zijn uit mijn MIO de Franse flits-verwijderd, maar ik zal pas in Frankrijk zien of het echt gelukt is.
Vrienden die in Fr. wonen hebben mij gemaild, dat de gendarmes extra zullen opletten en controles instellen,vooral tijdens het toeristenseizoen.
KassaKassa .
Ik zal maar mijn onschuldig,lief, charmant blondjes (grijs) gezicht mee inpakken.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 8:11 Onderwerp: |
|
|
| verhaegen schreef: |
| gewoon géén zorgen om maken ... |
Verhaegen, ik denk misschien ietsjes te ver, maar hoe werkt zo een flitspalen verklikker?
Ik kan mij voorstellen dat deze zich baseert op de frequentie waarop die flitsers werken, en dat dienen GPS dan begint te 'roepen', pas op, de fotograaf is in de nabijheid, of zoiets.
Wel ik kan mij dan ook voorstellen dat die pakkemannen, zoals er alcohol meters bestaan, ook zo een soort pieper mee hebben die exact dezelfde signalen voortbrengt als een flitspaal, en daarmee, naast jou staande, eventjes op het knoppetje drukken ...
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
Paul Siemons
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 8:48 Onderwerp: |
|
|
Danny schreef: .... ik denk misschien ietsjes te ver, maar hoe werkt zo een flitspalen verklikker?
Ik denk dat we hier twee zaken uit mekaar moeten halen: een GPS die zijn flitslocaties op "zijn kaart" heeft staan en een "radarverklikker" die het signaal van de in de buurt aanwezige flitspaal oppikt om dan een waarschuwing te geven.
Voor zover ik nog wat op de hoogte ben is een "radarverklikker" in vele landen verboden .
Mvg,
P.Siemons
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paul Siemons
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 8:55 Onderwerp: |
|
|
Aikoo schreef: Vrienden die in Fr. wonen hebben mij gemaild, dat de gendarmes extra zullen opletten en controles instellen,vooral tijdens het toeristenseizoen.
En wat gebeurt er dan specifiek bij zulk een controle?
Gaat men dan het GPS toestel dan nakijken of de flitspaalcontrole UITGESCHAKELD staat of gaat men wat dieper spitten en nagaan of er in het menu een file aanwezig is met de plaatsbepaling van de flitspalen op de franse wegen?
Mvg,
P.Siemons
|
|
| Naar boven |
|
 |
Aikoo
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 9:43 Onderwerp: |
|
|
| Paul Siemons schreef: |
Aikoo schreef: Vrienden die in Fr. wonen hebben mij gemaild, dat de gendarmes extra zullen opletten en controles instellen,vooral tijdens het toeristenseizoen.
En wat gebeurt er dan specifiek bij zulk een controle?
Gaat men dan het GPS toestel dan nakijken of de flitspaalcontrole UITGESCHAKELD staat of gaat men wat dieper spitten en nagaan of er in het menu een file aanwezig is met de plaatsbepaling van de flitspalen op de franse wegen?
Mvg,
P.Siemons |
Eerst en vooral zien ze die gps staan.
En de 10de die ze zien met zo'n duivels ding ,heeft prijs. en als ze den tel kwijt zijn heb je chance.
Misschien hebben ze wel een "detctor"
De flitsers ,die op je kaarten staan,mogen zelfs niet op je gps staan,ook niet uitgeschakeld , je mag ze zelfs niet bij hebben.
De "radar detectors" mag in Be ook niet.Coyote vb is een achterpoortje want het is eigenlijk een gps, met een duur abonnement.
Maar in Fr zeker niet toegelaten.
NIETS, dat je eventueel de mogelijkheid geeft om aan een boete te ontsnappen.
Leg ze maar eens uit , dat in Be geen gps meer te vinden is zonder flitspalenmelders.
Je moet ook 2 alcohol testzakjes bij hebben.
De boetes zijn een flinke hap uit je vakantiebudget en worden direct geïnd.De gps geconfisqueerd.En dan.....vind ik mijne weg niet meer.
Ze hebben een bankkaartlezer bij.
Waarschijnlijk staan die blauwe pakkenmannen ergens verdoken op de snelwegen en de nationales, op de departementales in de wei.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 10:24 Onderwerp: |
|
|
In mijn Medion GPS MD98666 zijn geen flitspalen in opgenomen, maar wat dat ding mij wel laat zien is de maximum toegelaten snelheid, en blijkbaar zijn de coördinaten van de palen waar een snelheid op aangegeven staat wel opgenomen, van zodra ik op een 10tal meters van zo een paal kom, wordt dit direct op het scherm aangegeven, en indien ik mij daar niet aan hou, dan wordt ik vriendelijk uitgenodigd mij aan de snelheidsbeperking te houden, doe ik dit niet, dan komt er beslist nog een duidelijker opmerking komende vanuit de richting van de bijrijders zit
Maar ik kan niet verzekeren dat alle dergelijke palen opgenomen zijn in de data bestanden van Medion.
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
Paul Siemons
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 12:19 Onderwerp: |
|
|
Aikoo schreef: De boetes zijn een flinke hap uit je vakantiebudget en worden direct geïnd.De gps geconfisqueerd
Wat gaan ze dan doen met de "inbgebouwde" gps-toestellen?
Met de koevoet uitbreken----of dan maar de hele auto in beslag nemen?
Mvg,
P.Siemons
Laatst aangepast door Paul Siemons op Ma 21 Mei 2012, 22:17, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
Paul Siemons
|
Geplaatst: Ma 21 Mei 2012, 12:41 Onderwerp: |
|
|
Blijkt volgens VAB een storm in een glas water te wezen:
Citaat:
Volgens VAB zit de Franse wet zit als volgt in elkaar: 'Vanaf januari mag je in Frankrijk niet meer over apparatuur beschikken die snelheidscontroles opspoort. Het gaat dan over sensoren die radars detecteren, maar ook over systemen zoals de Coyote waarmee gebruikers elkaar waarschuwen voor flitsers. Die laatste technologie zit intussen ook al op bepaalde gps-toestellen. Zúlke systemen moet je dus uitschakelen, want agenten kunnen je wel degelijk tegenhouden en het toestel controleren. Maar voor alle duidelijkheid: een gps die bliep bliep doet voor een flitspaal die al sinds jaar en dag op een bepaalde plaats staat, daar is niets fout mee.'
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G7D3LORUQ
Mvg,
P.Siemons
|
|
| Naar boven |
|
 |
Hercule
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 0:30 Onderwerp: |
|
|
Aikoo,
Hier een interessant artikel.
Mio heeft zoals de meeste GPS- merken een patch om de flitspaallocaties in Frankrijk van het toestel te verwijderen.
_________________ W7 Home Premium, RAM 4 GB, 64 bits, I.E 10, Google chrome, Office 2010, Outlook 2003. |
|
| Naar boven |
|
 |
Hercule
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 0:42 Onderwerp: |
|
|
Aikoo,
Hier de uitleg van MIO
_________________ W7 Home Premium, RAM 4 GB, 64 bits, I.E 10, Google chrome, Office 2010, Outlook 2003. |
|
| Naar boven |
|
 |
Aikoo
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 9:25 Onderwerp: |
|
|
| Hercule schreef: |
Aikoo,
Hier de uitleg van MIO |
MIO MOOV 330
Dank je voor dit antwoord,
Wel ....ik heb de flitspalen , geüpdatet en dan voor Fr.
er uit gehaald ,en toen...waren al mijn kaarten weg
Na een paar mails naar MIO , en een paar nutteloze mails teruggekregen te hebben, was er toch wel iemand die mijn probleem begreep.
Die mail legde mij duidelijk uit hoe ik mijn kaarten er weer terug op moest krijgen, en hoe ik de gedane flitspalen update moest herstellen, dan de Franse er weer terug uit en.....het ding marcheert terug.OEF
We zien in Fr. het resultaat wel.
Ik had ondertussen al een oudere GPS bij zoekertjes gekocht waar geen flitspalen en andere waarschuwingsdingen instaan ,desnoods gebruik ik die wel in Fr.
Voor wie hetzelfde probleem tegenkomt;zie hier de uitleg van MIO:
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw email, onze excuses voor de vertraagde respons.
Dit kan opgelost worden door wat mappen en bestanden te verwijderen direct op het toestel. U moet via "Deze Computer" of "Computer" het toestel opzoeken (deze moet als een verwisselbare schijf aangegeven zijn). Als u het toestel dan dubbelklikt, ziet u een aan tal mapjes en bestandjes. Een van die mapjes heet "Navman. Dubbelklik deze en vewijder alles in deze map behalve de "Sounds" map. Als dit gedaan is kunt u het venster sluiten.
Hierna gaat u naar de MioMore desktop en via "Mijn Kaarten" kunt u dan de kaarten herinstalleren. Wanneer de kaarten geherinstalleerd zijn, gaat u naar "Mijn Abonnementen". Als u in een van de twee velden rechtsklikt krijgt u een optie voor "Herstel Abonnementen". Voer dit uit. Als dit allemaal gedaan is, moet het toestel weer goed werken.
Als u er op deze manier niet uitkomt, kunt u beter even met ons bellen zodat wij u over de telefoon kunen helpen.
_________________ XP Home + Word pro ,Pentium 4, 32 bits,Sp3, Norton 360,CCleaner,
M.FFx. en I.EX.8
En...nog veel te leren, met de hulp van S.N. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|