| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
knokke
|
Geplaatst: Wo 30 Mei 2012, 18:51 Onderwerp: open wond bij kat |
|
|
kat had al een paar dagen pijn achteraan rug, voor staart.
nu is er gisteren 'een gat' in gevallen' en komt er vocht uit en is het een open wond ???
de kat blijft er altijd maar aan likken en zo wordt het niet droog en kan het onmogelijk dichtgroeien.
iemand een tip ?
Dank bij voorbaat....
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Wo 30 Mei 2012, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Ik herinner mij vaag dergelijk voorval bij één van onze vroegere katten.....was toen van een insectenbeet of bijtwonde en is gaan zweren (abces) de dierenarts heeft het dan gereinigd (pus er uit) maar bleef een holte die dan met zalf werd ingesmeerd.
Als ik van u was zou ik met uw kat meteen naar de dierenarts gaan vooraleer het erger wordt
lees even ....
http://www.gemmart.nl/dierenarts/absces.htm
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
kwezelein
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2012, 19:27 Onderwerp: |
|
|
De dierenarts zal je eerst AB voor je kat geven en een speciale schampoo om de wond uit te wassen zodat ze niet verder infecteerd.
Is het niet groter dan een paar millimeter zal het vlug terug toe groeien na een behandeling.
Is het groter, dan is de oorzaak iets anders dan een krab-of bijtwonde wellicht.
Dan komt er een onderhuidse behandeling bij of snijwerk.
Het kan ook een allergische reactie zijn op een product dat boven de staart in de klier is ingedruppeld tegen teken en vlooien.
_________________ niks is eeuwig! |
|
| Naar boven |
|
 |
knokke
|
Geplaatst: Zo 03 Jun 2012, 18:53 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor uw info en ga uw raad opvolgen
|
|
| Naar boven |
|
 |
Anina
|
Geplaatst: Ma 04 Jun 2012, 15:20 Onderwerp: |
|
|
Katten genezen gemakkelijk hoor!
Onze poes heeft een paar jaar geleden eens een kopspeldje in haar muil gehad, dat speldje zat in haar muil en stak naar buiten onderaan haar muil.
Ik heb dat er zelf uitgetrokken met het gevolg: de kat heeft mij flink gebeten, maar het was er uit.
Ik belde naar de dierenarts en die zei dat het wel zou genezen.
Na een paar dagen was alles oke.
Succes nog met de poes, de onze is nu 16 jaar en nog keigezond.
Groetjes
Anina
|
|
| Naar boven |
|
 |
|