|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vossie
|
Geplaatst: Do 21 Jun 2012, 18:53 Onderwerp: slechtziende moeder van 90 wil verhuizen |
|
|
Mijn moeder van 90 is zeer slechtziend, praktisch blind. Ze woont in een aanleunwoning maar nu heeft ze het plan opgevat om te gaan verhuizen. Ze is met de telefoon en vergrootapparatuur zeer bijdehand en zij heeft zich ingeschreven in een heel ander deel van het land voor een aanleunwoning. Het lijkt haar daar leuker. Ik vind het een heel slecht idee want voor iemand die zo slecht ziet is het moeilijk om in een nieuwe omgeving te wennen. Ze kent daar niemand en ik ben bang dat ze in de war raakt door de verhuizing. Ze laat het zich niet uit haar hoofd praten maar ik voel mij toch verantwoordelijk.
Stel dat ik de instantie bel die over de wachtlijst gaat en uitleg dat dit geen goed idee is zou dat moreel verwerpelijk zijn?
Ik moet er bij zeggen dat zij met een aantal van mijn broers en zussen ruzie heeft. Ik ben zelf niet vitaal genoeg om van alles voor haar te gaan regelen. Alle zorg en hulp is nu georganiseerd en ik moet er niet aan denken dat er weer van alles geregeld moet worden.
Dus een beetje egoisme van mijn kant maar ook bezorgdheid.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Vossie
|
Geplaatst: Ma 25 Jun 2012, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Excuses trouwens dat ik zomaar binnen kom vallen en 'mijn' probleem hier neerzet. Maar het houd mij nogal bezig he.
Ik zal eerst eens op zoek gaan naar het voorsteltopic.
Met vriendelijke groet,
Vossie
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|