SeniorenNet Forum Index SeniorenNet
Het forum voor elke 50-plusser!

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst     RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken 
 InloggenInloggen 

Binnendraaiende achterdeur met 3 puntsluiting

Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 6:49    Onderwerp: Binnendraaiende achterdeur met 3 puntsluiting Reageer met quote

Veilige 3 punthaaksluiting-automatische tochtafsluiting-veiligheidscylinder
BKS 50 (**)

Ik zit een beetje met de handen in het haar.Probleem gaat over deze deur in mijn keuken die binnendraaiend is (kan NIET buitendraaiend ) en een beste kwaliteit kliklaminaat.
We spreken over één grote open ruimte living+keuken.
In de living is de Laminaat al gelegt en dinsdag wordt die doorgetrokken in de keuken. De plaatser ziet geen andere oplossing dan daar waar de deur opendraait een vierkant van zo'n 60x60 niet te leggen omdat anders de deur niet open kan. Dat 'zicht' zou lelijk zijn vermits het over open ruimten gaat.
De omlijsting zelf is geen hout maar wit PVC en kan dus niet ingekort worden. Ik schreef 'De Raamexpert'-mensen die deze deur plaatsten maar van ervaring weet ik dat het maanden kan duren voor ik een antwoord heb.
Is er hier een ervaringsdeskundige die raad weet aub?

hobbymachine

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Een deur met automatische tochtafsluiting geeft onderaan "in de loop" doorgaans voldoende ruimte en dat de omlijsting niet kan ingekort worden is een rare zaak. Dergelijke omlijstingen zijn in PVC "vol in de kern" en kunnen bewerkt worden, er bestaat trouwens zaagmachientjes die speciaal gemaakt zijn om lijsten in te korten. Maar ik begrijp het vierkant van 60 x 60 niet zo goed, probeer eens te verduidelijken ?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Verklaring vierkant 60x60.Als de deur zou ten vollen openstaan heb je een
L en dat komt op 60 cm. Om die deur open te draaien zou de Laminaat in de weg liggen. Beter kan ik het niet uitleggen.

hobbymachine

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die L is verstaanbaar maar een deur is toch breder dan 60 cm, zelfs voor een buitendeur naar de 80 cm ? Maar OK, uw deur zou dus onderaan over het laminaat slepen ondanks de automatische tochtwering. Dat is normaal een stangsysteem met sluitrubber dat pas naar beneden klikt als de deur gesloten is en het wordt aangestuurd door een kleine nok. Deur open, dan moet ook de anti-tocht stang omhoog staan en zou er dus ruimte genoeg moeten zijn om over het laminaat te passen. Tenzij dit niet werkt.
Wanneer er onvoldoende ruimte is tussen de deurdorpel en de vaste vloer om de dikte van uw laminaat + onderlaag op te vangen is er geen lieve moederen aan tenzij een dikkere dorpel te steken en de deur daaraan te laten aanpassen ! De echte fout zit natuurlijk bij uw laminaatlegger ... die had EERST alles moeten opmeten en de moeilijkheden VOORAF met jou bespreken !
Suc6

Naar boven
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 12:38    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt. Ik lees dat jij er echt van op de hoogte bent.
Nu heb ik die deur eens helemaal opengedraait en idd die tochstrip gaat dan naar binnen in de deur (ik kan het niet zo goed uitleggen en ook die 60x60 is maar een gok van mij) Dus met deur open heb ik geprobeert er een Laminaatplank onder te steken en het gaat nét niet en dan reken ik nog niet de onderlaag. Zie jij een oplossing en kun jij het komen doen mss? uiteraard tegen vergoeding. Historisch "A" is niet zo vér van bij jou.
Tis maar een vraag dus neem het me niet kwalijk.

kitten

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 14:12    Onderwerp: laminaat Reageer met quote

Heb een gelijkaardig probleem gezien bij de renovatie van een huis, men heeft toen aan de zijdraaischarnieren van de deuren een rondelletje tussen geplaatst zo dat de deur een millimeter of twee hoger hing. Ik ben natuurlijk géén kenner, ik herinnerde mij dit gewoon.

Naar boven
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Vr 22 Jun 2012, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Gelijk Kitten bij sommige scharnieren werkt dat, hier niet.
Toch bedankt.

hobbymachine

BerichtGeplaatst: Za 23 Jun 2012, 0:28    Onderwerp: Reageer met quote

Nee kitten, dat kan niet bij een meerpunts veiligheidsdeur zonder alles te verplaatsen aan sluitingen enz. en sorry MaLoReg maar ik doe dergelijke jobs niet. Het ligt zelfs moeilijk om je raad te geven, het zijn er maar twee maar ze zijn niet bemoedigend :
- 1. Aangezien je toch een nieuwe vloer in de keuken wil plaatsen met laminaat breek dan de oude vloerbedekking uit, egaliseer op de juiste hoogte en ga dan verder. Ik weet helemaal niet waaruit je huidige vloerbedekking bestaat.
- 2. Laat de plaatser van je deur een aanpassing maken door ze uit te bouwen, een hogere dorpel te voorzien en zodoende de deur iets hoger te plaatsen.
Sorry maar beide mogelijkheden hebben tijd nodig (vergeet dus dinsdag) en zullen geld kosten.

Naar boven
MaLoReg

BerichtGeplaatst: Za 23 Jun 2012, 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Het klinkt idd ontmoedigend. Oude vloerbekleding is er reeds uit. Huidige is beton en dŕt ga ik niet laten uitbreken heb net verbouwingswerken achter de rug en mijn buik ervan vol.
Hartelijk dank voor de professionele raad.
Topic mag gesloten worden.

MaLoReg

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun 2012, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Probleem opgelost. Deur kon opgehoogt worden door schrijnwerker.
Bedankt iedereen en topic mag aub gesloten worden.

Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SeniorenNet Forum Index -> Wonen & Zorg Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: