| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
wieke45
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 12:30 Onderwerp: Elisabeth |
|
|
Viool editie 2012. " Kijk eens wat ik kan" is dit jaar zo'n beetje de gedachte van de meeste deelnemers. Of het mooi is ...? Sebilius en/of
Tsjechofsky, tot vervelens toe. Ik ben één van de 80 procent geintresserde kijkers, maar dit jaar ben ik ook gaan zappen.
En dan het opgelegde werk dat de componist 10.000 euro opleverde ...
Vreselijk is dat. De 'experts' kunnen het altijd positief uitleggen.
Alleen Pagannini kon me boeien.
_________________ Je beste vriend(in) was ooit een vreemde. |
|
| Naar boven |
|
 |
Opa Brombeer Support SeniorenNet
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 18:17 Onderwerp: |
|
|
| wieke45 schreef: |
| Viool editie 2012. " Kijk eens wat ik kan" is dit jaar zo'n beetje de gedachte van de meeste deelnemers. |
wieke45
Het moet zijn hoor eens wat ik kan ,en wat ik deze week al gehoord heb is, uitgezonderd het onuitgegeven werk, daar wil ik me liever niet over uitspreken, en ook woensdag heb ik niet geluisterd, gewoon van de bovenste plank. En de ene finalist was natuurlijk al beter dan de andere, dat is de logica zelf.
| Of het mooi is ...? Sebilius en/of Tsjechofsky, tot vervelens toe. |
De vioolconcerten van Jean Sibelius en Pjotr Iljitsj Tsjaikowski kunnen toch nooit vervelen, toch niet op dit niveau. Maar er wordt nog veel te veel, en niet alleen door de kijkers thuis, geluisterd met de ogen. Ik blijf dat spijtig vinden, of het nu leken of kenners zijn die zich hier aan bezondigen.
Al bij al vind ik het, ondanks het feit dat er vier keer het vioolconcert van Jean Sibelius en drie keer het vioolconcert van Pjotr Iljitsj Tsjaikowski gespeeld is, toch twee monumenten, een mooi programma.
En deze avond krijgen we nog twee monumenten te horen, de vioolconcerti van Ludwig van Beethoven en Johannes Brahms. Ik kijk er toch al naar uit.
Opa Brombeer
|
|
| Naar boven |
|
 |
wieke45
|
Geplaatst: Za 26 Mei 2012, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Vooral Beethoven zal me doen kijken en bovenal de nieuwsgierigheid wie het nu tenslotte zal halen. Toch een drietal favorieten .
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
wieke45
|
Geplaatst: Zo 03 Jun 2012, 11:56 Onderwerp: |
|
|
De laureaten van de Elisabethwedstrijd komen naar Brugge. Vergeleken met een TV uitzending zal de akoestiek van het concertgebouw zeker een positief punt zijn . Ben wel benieuwd naar het programma.
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:12 Onderwerp: |
|
|
| De laureaten van de Elisabethwedstrijd komen naar Brugge. Vergeleken met een TV uitzending zal de akoestiek van het concertgebouw zeker een positief punt zijn . Ben wel benieuwd naar het programma. |
'k Vrees dat je nog moeilijk aan een plaatsje zal geraken...
_________________ Wat niet al lachend kan gezegd..... |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo 03 Jun 2012, 15:30 Onderwerp: |
|
|
| De laureaten van de Elisabethwedstrijd komen naar Brugge....... Ben wel benieuwd naar het programma. |
Dit concert heeft plaats op zaterdag 16 juni 2012 om 20.00 uur. Het Brussels Philharmonic staat o.l.v. Michel Tabachnik.
Hier het programma.
Tickets zijn online hier te bestellen.
Opa Brombeer
|
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Zo 03 Jun 2012, 17:11 Onderwerp: |
|
|
Dank U 'Opa Brombeer',maar daar ik zaterdag laatst in het concertgebouw moest zijn,zag ik al een rij mensen staan om toegangsbewijzen te bestellen...
Ik weet zeker bij een dergelijk gebeuren er al de 'betere' plaatsen zijn uitgekozen,er ook verschillende 'VIP's een plaatjes krijgen...daarom m'n soort van waarschuwing.
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Ma 16 Jul 2012, 20:43 Onderwerp: |
|
|
Beste Opa Brombeer,van die laatste van Franz Liszt "Les Prèludes" S.96 krijg ik geen klank,wel komt de balk tevoorschijn die normaal verloopt,de klank regelaar die te zien is staat ook op maximum,maar alles zonder klank...
(m'n klank op de pc staat wel aan)
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Di 17 Jul 2012, 10:11 Onderwerp: |
|
|
Beste davang.
Ik heb daarnet nog eens geprobeerd en bij mij werken de linken naar de drie symfonische gedichten van Franz Liszt die ik reeds postte wel degelijk. Ik bedoel hiermee dat ik dus duidelijk klank hoor.
Ik moet er wel bijzeggen dat "Les Préludes" zeer zacht begint en op veel opnames, ook op CD's, is dit meestal echt zacht, zodanig dat men in de meeste gevallen het volume echt maximaal moet opendraaien.
Misschien zo eerst eens proberen.
Mvg. Opa Brombeer
|
|
| Naar boven |
|
 |
davang
|
Geplaatst: Di 17 Jul 2012, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Opa brombeer...
...m'n verontschuldiging... ik heb gisteren vergeten te melden dat alles OK was...
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
|