| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
@vies
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 0:29 Onderwerp: Winkelen in Carrefour Westerlo duurt 2x zo lang |
|
|
Hoi,
wanneer ik ga winkelen in de Carrefour in Westerlo, moet ik steeds veel tijd uittrekken om de vervaldata na te kijken. Een paar dagen geleden vond ik er nog flesjes Grimbergen die 2 maanden over datum waren, en ook kaas die een week over datum was.
Misschien moeten we voor de fun eens aan mekaar laten weten welke vervallen producten we gevonden hebben. In deze winkel lijkt het me een groot probleem. Ook in de rekken van de chips moet je extra aandachtig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
 |
flupke2
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 11:51 Onderwerp: |
|
|
waarschijnlijk is er daar te weinig aandacht door het personeel voor dergelijke zaken.Als dat geregeld gebeurt kan je daar (misschien) iets aan doen .Telkens je zo een "vervallen" produkt tegenkomt moet je dat luid en duidelijk laten horen , zodat zowel het personeel als dandere klanten het horen,in de trant van :"amai zeg , moet ik nu weeral vervallen bier drinken" of "die kaas is zo oud dat ik hem met een hakbijl moet snijden" .
Met een beetje geluk gaan ze er in het vervolg beter op letten.
|
|
| Naar boven |
|
 |
hoshinkido
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 13:00 Onderwerp: |
|
|
dit doe je best niet!!!! dit zal zeker niet helpen.
vraag naar de verantwoordelijke van carrefour,en meld dit.
als daar geen gevolg aan gegeven wordt ..kun je kontakt opnemen
met de voedingsinspectie .
_________________ acer G771O. 6ram..2TB.hd W7 home.64bit,2,67 ghz
explorer1O C.cleaner, bitdefender antivirus.malware bytes.gadwin printscreen
telenet fiber |
|
| Naar boven |
|
 |
huby
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 13:36 Onderwerp: |
|
|
meldpunt voedselagentschap:
meldpunt@favv.be
|
|
| Naar boven |
|
 |
Prima Vera
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 13:40 Onderwerp: |
|
|
| hoshinkido schreef: |
met de voedingsinspectie . |
Ik zou dan ook eerder een kar volladen met produkten die overtijd zijn en deze aan de winkelverantwoordelijke overhandigen. Dit haalt veel meer uit dan dat je wild in het rond staat te zwaaien. Iedereen zal je bekijken als een onnozel geval en imbeciel en eens lachen. Naar je woorden zullen ze geenszins luisteren. De kassameisjes kunnen er ook niet aan doen. Het is het beleid of organisatie van de winkel dat faalt.
|
|
| Naar boven |
|
 |
@vies
|
Geplaatst: Za 21 Jul 2012, 22:02 Onderwerp: |
|
|
Het is eigenlijk verrassend. Die Carrefour is onlangs nog met sluiten bedreigd. Dat ze nu niet beter hun best doen, dat snap ik niet.
Ik vraag me ook af hoe je de winkelverantwoordelijke tot bij je kar met vervallen goederen krijgt. En kan je dat zomaar doen?
|
|
| Naar boven |
|
 |
aldebaran
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2012, 1:22 Onderwerp: |
|
|
Ik denk ook dat het positiever zou zijn om zo eens een kar vol te laden. Eerder dan telkens te reclameren. dan ben je de zaag!
In een Delhaizewinkel in Kortrijk hadden ze jaren geleden een plezant systeem bedacht: de mensen die vervallen produkten aanboden aan de balie (waar je leeggoed moest aanbieden) kregen een aantal punten op hun klantenkaart cadeau.
Misschien is zo een winkel die met sluiting bedreigd wordt (of werd) ook niet echt stimulerend voor het personeel.
Toen de Carrefour hier bijna dicht was stonden de mensen ook niet laaiend van enthousiasme. Het was langzaamaan aan de kassa en een smile was er ook niet meer bij.
Hier vlakbij is er een kleine Gb en die is proper in orde en nog maar net gerenoveerd. En de mensen zijn er vriendelijk.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Prima Vera
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2012, 9:33 Onderwerp: |
|
|
| @vies schreef: |
Het is eigenlijk verrassend. Die Carrefour is onlangs nog met sluiten bedreigd. Dat ze nu niet beter hun best doen, dat snap ik niet.
Ik vraag me ook af hoe je de winkelverantwoordelijke tot bij je kar met vervallen goederen krijgt. En kan je dat zomaar doen? |
Je moet die winkelverantwoordelijke niet tot bij je kar krijgen, je moet de kar tot bij die winkelverantwoordelijke krijgen! Toch een verschil dacht ik.
En ja, je kan op elk moment vragen of eisen dat de winkelverantwoordelijke tot bij jou komt.
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2012, 12:41 Onderwerp: |
|
|
| Prima Vera schreef: |
| hoshinkido schreef: |
met de voedingsinspectie . |
Ik zou dan ook eerder een kar volladen met produkten die overtijd zijn en deze aan de winkelverantwoordelijke overhandigen. Dit haalt veel meer uit dan dat je wild in het rond staat te zwaaien. Iedereen zal je bekijken als een onnozel geval en imbeciel en eens lachen. Naar je woorden zullen ze geenszins luisteren. De kassameisjes kunnen er ook niet aan doen. Het is het beleid of organisatie van de winkel dat faalt. |
Dat is nu wat ik ook in gedachten zou hebben en durven doen.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
hoshinkido
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2012, 15:13 Onderwerp: |
|
|
| Prima Vera schreef: |
| @vies schreef: |
Ik vraag me ook af hoe je de winkelverantwoordelijke tot bij je kar met vervallen goederen krijgt. En kan je dat zomaar doen? |
Je moet die winkelverantwoordelijke niet tot bij je kar krijgen, je moet de kar tot bij die winkelverantwoordelijke krijgen! Toch een verschil dacht ik.En ja, je kan op elk moment vragen of eisen dat de winkelverantwoordelijke tot bij jou komt. |
hoe ga jij dit klaarspelen denkt je??;je moet eerst de kans zien te krijgen ,om met die kar zomaar voorbij te kassa te geraken!
er worden hier voorstellen gedaan ,maar ik zou eens willen meemaken of jullie dit aandurven!. lost zulke zakens eens op een deplomatische manier op,zonder veel tralala...je zult beter resultaat behalen op mijn manier
_________________ acer G771O. 6ram..2TB.hd W7 home.64bit,2,67 ghz
explorer1O C.cleaner, bitdefender antivirus.malware bytes.gadwin printscreen
telenet fiber |
|
| Naar boven |
|
 |
Prima Vera
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2012, 15:37 Onderwerp: |
|
|
Hoshi, hier bij ons gaat dat vanzelf hoor. Winkelverantwoordelijke is altijd in de buurt. Je moet het niet moeilijker voorstellen als dat het is.
Een tijd geleden heb ik het voorgehad met een produkt in onze Delhaize. Er stonden een heel deel van met vervaldatum die overschreden was. Ik heb die er gewoon allemaal uitgehaald en aan de verantwoordelijke afgeleverd. 'k Vermoed zelfs dat ze het liever zo hebben dan dat je er een hele show staat te geven aan de kassa's, daar waar de kassameisjes er ook niets aan kunnen doen.
En je hoeft in een Carrefour zelfs niet voorbij een kassa te gaan. Gewoon de winkelverantwoordelijke laten afroepen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
aldebaran
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 0:14 Onderwerp: |
|
|
het zou ook niet zo moeilijk zijn om de verantwoordelijke aan de kassa te krijgen want ze mogen geen vervallen produkten aanrekenen.
Als je discreet aan de caissière signaleert dat je kar vol vervallen spullen zit...
Heb het ooit ergens voorgehad, laatste produkt in de rekken en één dag overtijd. Ik wou het toch kopen want ik had het nodig en ik kreeg het niet mee!!!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
paulv
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 1:38 Onderwerp: |
|
|
Met vlees en dergelijke moet je oppassen maar onlangs had ik een fles melk die ik nog een maand na vervaldag gebruikt hebt zonder problemen.
Wees gerust, er zit een redelijk grote marge op die vervaldagen en zoals met melk, ofwel ruik je het, zie je het of proef je het indien slecht.
Ik heb me daar nooit echt aan gestoord indien een produkt enkele dagen over datum is.
Produkten over datum worden aangeboden aan allerlei instellingen, teken dat er niets mis mee is.
Zint het je niet, dan laat je het liggen en neemt een verser produkt.
paul
_________________ Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb |
|
| Naar boven |
|
 |
chrisjefke
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 7:52 Onderwerp: |
|
|
beste
Ik heb onlangs ook in de delhaise in Herentals zoiets gelijkaardig mee gemaakt het waren koekjes het was een half schap dat vervallen was ik heb de eigenares erbij gehaald die heeft direckt de verandwoordelijke van de afdeling erbij gehaald ze hebben dat schap tewijl ik daar nog aabwezig was helemaal leeg gemaakt de verandwoordelijke zei dat ze onlangs die koekjes daar had geplaats maar de datum was 2011 de eigenarens zei dat ze eens ging navragen omdat het bijna niet kon het was bijna 1 jaar over datum en ik had diezelfde al meerdere malen gekocht zonder problemen ,het zou kunnen dat de datum verkeerdelijk vermeld was want het was inderdaad niet normaal
in de delhaise in Herentals worden produkten die kort vervallen aan de helft van de prijs aangeboden
lil
|
|
| Naar boven |
|
 |
oomski
|
Geplaatst: Ma 23 Jul 2012, 10:10 Onderwerp: |
|
|
Vaak worden ze onder "snelverkoop" nog verkocht.
Verswaren moeten zeker binnen een termijn verbruikt worden, maar het is wel zo dat heel veel producten veel langer goed blijven dan de vervaldata die op de verpakkingen staan.
_________________ Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open. |
|
| Naar boven |
|
 |
|