| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Marith
|
Geplaatst: Za 09 Jun 2012, 20:44 Onderwerp: tv kijken met laptop |
|
|
Hallo,
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem , ik heb gelezen dat je met een laptop en een DVB-T USB stick tv kan kijken op de laptop , hoe zit dat , wat moet je aankopen en kan dat ook in het buitenland ,ik reis met een camper en zou graag" beperkt" tv willen kijken bv: nieuws en weerbericht en nu voetbal . Heb ik daar ook internet voor nodig , dat is niet op elke camping mogelijk . Ik ben een absolute leek , kan ik dat zelf installeren ? Mijn laptop is een asus Vista met voldoende capaciteit.
Met dank
Marith
_________________ bij leven en welzijn |
|
| Naar boven |
|
 |
hviaene
|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2012, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Daarvoor heb je een USB-DVB-T receiver nodig. Ik kocht er een in de FNAC voor ong. 35€.
De bijbehorende DVD installeren, de USB aan zijn antennetje koppelen en in de laptop inpluggen, de software opstarten en klaar is kees.
Maar het aantal zenders dat je kunt ontvangen is inderdaad beperkt tot de lokale zenders. Als je dus naar Polen gaat, hoop ik dat je kennis van het Pools op peil is........
|
|
| Naar boven |
|
 |
Marith
|
Geplaatst: Zo 10 Jun 2012, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Bedankt , ik overweeg de aankoop of een andere oplossing
Marith
_________________ bij leven en welzijn |
|
| Naar boven |
|
 |
paullamb
|
Geplaatst: Ma 11 Jun 2012, 10:24 Onderwerp: |
|
|
Als het alleen maar voetbal,nieuws en weerbericht is
dan zou ik gebruik maken van www.deredactie.be
Alleen moet voor de videoweergave een goede internet verbinding beschikbaar zijn
|
|
| Naar boven |
|
 |
Imkeren
|
Geplaatst: Wo 20 Jun 2012, 14:35 Onderwerp: |
|
|
Dit wil dus zeggen dat ik geen Telenet of Belgacom aansluiting meer nodig heb om toch TV te kunnen zien, al is het op de laptop of PC ?
Mvg
Imker
_________________ Geniet van elke dag als je kan ! De zon zien opkomen.....een vogeltje horen zingen......meer moet dat niet zijn !
Medion-WinXP SP3-Intel Pentium4 3,4Ghz-512 Mb RAM/Budget van Belgacom-Norton virusscanner-Windows Firewall-Malwarebytes |
|
| Naar boven |
|
 |
paullamb
|
Geplaatst: Wo 20 Jun 2012, 19:28 Onderwerp: |
|
|
Van hetgeen Viaene schrijft is dat juist.
hetgeen ik schrijf is dus alleen maar het nieuws met videobeelden
|
|
| Naar boven |
|
 |
Vinus
|
Geplaatst: Do 12 Jul 2012, 18:39 Onderwerp: |
|
|
hallo,heb net zo'n ding gekocht voor tv op de laptop,een dvb-t van pinnacle alles geinstaleerd ,maar !!!!!!!!niks beeld zelle, wat doe ik mis?????ben er al mee buiten gaan zitten,nog niks je kan op de handleiding alles lezen behalve hoe je het opstart heb verschillende kanalen ,maar,!!!!noppes geen beeld,heb een laptop acer en vista,
kan iemand mij raad geven ,
dankjewel dan
groetjes
|
|
| Naar boven |
|
 |
ronald51
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 9:55 Onderwerp: |
|