| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
14567
|
Geplaatst: Zo 15 Apr 2012, 10:25 Onderwerp: reizen |
|
|
Sedert nu 3 jaar heb ik een angst om op reis te gaan.Vroeger gingen wij met de wagen naar Zuid Frankrijk (meer dan 30 jaar) zonder problemen.
Doch plots kreeg ik een angst om me ver van huis te begeven en niet enkel met de wagen.Ik vrees problemen en of ziekte tijdens mijn ver van huis verlofperiode.
Naar de kust bij ons gaat nog maar als ik me op een verdere afstand moet begeven voel ik me al onwennig worden.Niet leuk natuurlijk voor mijn vrouw die hiermede het slachtoffer is.
Kent er iemand dergelijke gevoelens?
Ik weet dat het allemaal wel 'tussen de oren' zit maar toch is dit zeer vervelend.
|
|
| Naar boven |
|
 |
Janna
|
Geplaatst: Zo 15 Apr 2012, 20:20 Onderwerp: Re: reizen |
|
|
| 14567 schreef: |
Doch plots kreeg ik een angst om me ver van huis te begeven en niet enkel met de wagen.Ik vrees problemen en of ziekte tijdens mijn ver van huis verlofperiode.
Kent er iemand dergelijke gevoelens?
Ik weet dat het allemaal wel 'tussen de oren' zit maar toch is dit zeer vervelend.  |
Herken dit helemaal en denk dat het typisch is als men ouder wordt, wij voelen ons ook niet meer gerust ver van huis en doen nog enkel uitstappen in ons klein landje, dat nu groot genoeg is voor ons - jaren geleden niet - omdat we de zekerheid willen om vlug geholpen te worden moest het nodig zijn en in de nabijheid van de familie. Er zijn zeker mensen die het nog aandurven om ver op reis te gaan, maar naar gelang ik zo hier en daar verneem trachten er toch veel in hun vertrouwde omgeving te blijven omdat ze het te riskant vinden om ergens in een vreemd land geblokkeerd te blijven om welke reden dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Zo 15 Apr 2012, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Heb je dit al eens geprobeerd?
Internet zoektermen: angst om met de wagen te rijden.
* * * * *
Ik herken het ook. Tot 2000 reed ik er 100.000 km per jaar.
En daarna 8.000 per jaar (enkel lokaal).
Dit jaar heb ik enkele keren grotere afstanden gedaan binnen België.
En dat is beter meegevallen dan ik verwacht had.
Volgende maand een trip naar Heilbron in Duitsland.
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
14567
|
Geplaatst: Ma 16 Apr 2012, 11:23 Onderwerp: reizen |
|
|
"Pastoor", ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik heb geen angst om met de wagen te rijden doch wel om me ver van huis te begeven of dat nu met wagen of trein of dgl.is.
Probleem is niet de wagen doch verre afstand van de woonplaats.
"Janna" heeft het probleem bij het juiste eind.
|
|
| Naar boven |
|
 |
MIC
|
Geplaatst: Ma 16 Apr 2012, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Algemeen genomen denk ik dat wanneer we jong zijn, we idd. houden van beweging, vernieuwing en avontuur ... hoe ouder we worden genieten we eerder van rust, gewone dagelijkse dingen en vooral onze vertrouwde omgeving: huisje / thuisje, partner, kinderen en kleinkinderen. Onze cirkel lijkt kleiner te worden maar darentegen is ieder warm gevoel intenser ... enfin zo voel ik het een beetje aan.
| Quote: |
Naar de kust bij ons gaat nog maar als ik me op een verdere afstand moet begeven voel ik me al onwennig worden.Niet leuk natuurlijk voor mijn vrouw die hiermede het slachtoffer is. |
Ik zou het niet zo gaan verwoorden, dat gevoel dat je iemand iets "ontneemt" maakt je een schuldgevoel geven en je nog "onzekerder" maken, ik ben van mening dat je andere attenties geeft aan je vrouw die je vroeger waarschijnlijk niet gaf ( toen je nog naar Frankrijk ging) ... en misschien tilt en klaagt ze helemaal niet
Overal zijn er mooie plekken, vroeger ontdekte je de verre plekken nu dichtbij (er is zeker meer dan onze kust !) Gewoon genieten 14567, relaxen en je minder vragen stellen, laat maar komen deze tijd.
|
|
| Naar boven |
|
 |
14567
|
Geplaatst: Za 16 Jun 2012, 17:22 Onderwerp: reizen |
|
|
Hallo, hier ben ik weer.
Ik had al mijn moed bijeengeraapt om toch nog eens een (geboekt) reisje te maken. Het zou gaan naar de Rijn in Duitsland.
Eén week voor vertrek moest ik reeds beginnen met pillen tegen de stress, iedere morgen werd ik wakker met 'zenuwen' aan de maag.Tot er door een onvoorziene omstandigheid, ziekte van vader, niet kon vertrokken worden en de reis geannuleerd moest worden.
De ochtend daarop werd ik wakker en......geen zenuwen aan de maag!!
Conclusie: vanaf nu 2 weken verlof aan onze Belgische kust, hetgeen we toch al enkele jaren deden.
Het buitenland hoeft niet meer voor mij en eveneens voor mijn vrouw die ook problemen heeft het huis te verlaten.
Het is niet omdat de meerderheid van de bevolking graag reist dat iedereen dit moet doen, nietwaar?
|
|
| Naar boven |
|
 |
gerarda
|
Geplaatst: Zo 17 Jun 2012, 4:00 Onderwerp: |
|
|
14567
U hebt groot gelijk.Inderdaad als ge niet graag op reis gaat bent ge toch nog een normaal mens hoor. hoewel die reislustigen dat niet begrijpen. Ik heb ook nooit graag op reis geweest en men heeft mij nog geantwoord. Als ge dat niet doet is zeker omdat ge er geen geld voor hebt
Ik heb eens in mezelf gelachen.
Men kan me zelfs geen plezier doen om een reisje te betalen. Er heeft mij wel eens iemand willen helpen door af te spreken dat ze met ons zouden op reis gaan en alles regelen en dan mijn man verwittigen om de valiezen klaar te zetten zodat ik maar een dag voordien wist dat we zouden op reis gaan. Ik vond dit geen slecht idee. maar enkele dagen daarna begonnen mijn zenuwen te werken en zou ik dan al moeten beginnen pilletjes nemen voor de stress
Ik heb die vriend gebelt dat hij geen moeite moest doen.dat ik niet op reis ging. En daarna was ik weer een normaal mens zonder zenuwen.
Ik kijk veel naar dokumentaires en lees veel over andere landen ik ben wel op de hoogte van andere culturen en wat er op de wereld te koop is, zonder enkele uren inde vliegtuig hal te moeten zitten wachten.
Groetjes gerarda
|
|
| Naar boven |
|
 |
Helena van Troje
|
Geplaatst: Do 21 Jun 2012, 23:02 Onderwerp: |
|
|
daar komen we dan weer goed in overeen gerarda: ik ga ook niet graag op reis. dus zo abnormaal zal dat wel iet zijn zeker: ik heb heel veel verhuisd aals kind en nu ik mijn eigen stekje heb wil ik daar niet weg, het is er ondanks alles toch nog altijd best van al.
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens en
Oost West
Thuis best.
|
|
| Naar boven |
|
 |
riley
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 15:53 Onderwerp: |
|
|
ik heb net hetzelfde probleem. ik reis gewoon niet graag of rij niet graag op onbekende autostrades. Ben blij eens te lezen dat andere mensen dit ook hebben.
Laatst aangepast door riley op Di 04 Sep 2012, 17:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Zo 29 Jul 2012, 16:14 Onderwerp: |
|
|
Heel herkenbaar..... ik zou nog graag reizen zoals vroeger, maar dat is nog moeilijk haalbaar vanwege gezondheidsrisico's, vooral voor mijn man die ouder is en een chronisch probleem heeft al 4 jaren op elkaar; dan denk je toch 2x na
Weet van familieleden 70-plussers die er nog met de mobilhome op uittrekken naar het buitenland en al 2x gerepatrieerd moesten worden, nu beiden nog ingrijpende operatie gehad en zouden in het najaar terug vertrekken. Moedige mensen..... maar ze doen maar; je vakantie is uiteindelijk toch eraan en veel moeilijkheden ook al ben je verzekerd.
Als men er eens uit wil zien, zijn er genoeg tal van mogelijkheden dichterbij en ook rustgevend; het is zo dat men zich uiteindelijk moet aanpassen aan eenieders situatie
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
plakker
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2012, 20:34 Onderwerp: Reizen |
|
|
Ik heb ongeveer 40 jaar reiservaring in binnen en buitenland ,met mensen van over de Hanze wereld heb ik samen gewerkt , en dat beroepsmatig.
Mijn oudste klant was een 92 jaar dame uit de USA, en dat was een 14 daagse reis door verschillende landen van Europa.
Reizen is leuk , en men leert er veel over andere culturen en geplogenheden, maar men moet er van houden.
Er zijn mensen die graag verre reizen doen andere niet, en velen die liever thuis blijven.
Laat elk zijn eigen gedacht doen en respecteer het idee van een ander.
Zelf ben ik nu 70 jaar en vertrek binnen kort met een mobilhome voor een 10 daagse reis.
Dat reizen wat moeilijker wordt is een feit, en de veiligheid ook wat minder is, maar dat moet men incalculeren naar best vermogen.
Ik ben een zeer gelukkig mens dat ik de kans heb gekregen om veel volkeren te leren kennen , zowel op sociaal vlak alsook hun cultuur.
Wanneer er documentaire programmaas zijn op de tv dan kan ik er nog altijd van genieten.
Maar dat is een persoonlijke visie en respecteer mijn vrienden die nooit wensten op reis te gaan om dat ze het nut er niet van inzagen.
Zo is nu eenmaal het leven met veel vooroordelen en eigenlijk niet nodig.
.
_________________ Ik ben gepensioneerd maar druk bezig met alles en nog wat |
|
| Naar boven |
|
 |
mipsycola
|
Geplaatst: Di 28 Aug 2012, 10:33 Onderwerp: |
|
|
Wel de mens zit toch raar ineen hoor - ik heb juist het tegen over gestelde : ik voel me niet goed wanneer ik lange tijd niet op ontdekkingstocht kan gaan - of het nu ver is of dichtbij
Altijd thuis zitten is niets voor mij en ik word er echt depressief van
|
|
| Naar boven |
|
 |
Klaartje
|
Geplaatst: Di 28 Aug 2012, 13:51 Onderwerp: |
|
|
Zolang men nog gezond is en de middelen heeft is het goed van er geregeld op uit te trekken en dan doet men dat; maar er zijn andere omstandigheden dat het vaak moeilijker wordt en dan is enkele daagjes niet te ver er tussenuit vaak al een verademing
_________________ "Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez |
|
| Naar boven |
|
 |
mipsycola
|
Geplaatst: Di 28 Aug 2012, 15:55 Onderwerp: |
|
|
daar geef ik je volledig gelijk in : het hoeft daarom niet ver te zijn om er voldoening van te hebben ... en ja inderdaad, met de leeftijd kunnen steeds meer mensen niet zo goed meer tegen tropische temperaturen, stress en drukte op de vluchthavens, andere eetgewoonten, en we moeten realistisch blijven : het pensioen verbeterd zeker het beschikbare budget niet, he
|
|
| Naar boven |
|
 |
|