|
SeniorenNet Het forum voor elke 50-plusser!
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
nemo2020
|
Geplaatst: Do 02 Aug 2012, 19:46 Onderwerp: Herroeping van een vonnis |
|
|
Een zeldzame procedure na een vonnis in beroep is een verzoek tot herroeping van dit vonnis indienen . Dit kan om specifieke redenen.
Dezelfde rechter die de uitspraak deed van het bestreden vonnis moet hierin uitspraak doen. dit is dan normaliter de beroepsrechter. Nu is de vraag, kan er beroep ingesteld worden tegen het vonnis inzake herroeping dat door die beroepsrechter is uitgesproken wie heeft hierover info. alvast bedankt
|
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 6:33 Onderwerp: |
|
|
Indien ik in zulk geval was,
zou ik de vraag stellen op
http://www.elfri.be/
(advocatenkantoor Elfri De Neve, die ziet men wel eens op VT4).)
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
Danny.
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 7:50 Onderwerp: |
|
|
Als je bij Elfri niet het antwoord kan vinden op wat er op zijn site te lezen is, dan kan je ook nog een specifieke vraag stellen na het betalen van een bepaald bedrag.
Heb ik ook gedaan in verband met een erfeniszaak, en kreeg als antwoord dat bij erfeniszaken dikwijls problemen konden ontstaan, en dat ze mij daarbij wel verder konden helpen.
En daar stond ik dan, geld uitgegeven, een antwoord bekomen, maar was hierdoor niet wijzer geworden, alhoewel ik nu wel wist dat ik in het vervolg mij wel zou onthouden van daar nog geld te riskeren ...
Zie ook eens http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=141232&highlight=elfri
Groetjes
Danny
_________________ Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel.
Maar nu hebben wij daarvan nog veel in ons bezit.
Medion/Akoya PC MD8816, 64Bit, Intel Core i5 x64 3,1GHz, W8 (Nederlandstalig), Mem 4Gb , HD 2TB, Firefox en soms IE
Scherm LG Flatron E2342T |
|
| Naar boven |
|
 |
pastoor
|
Geplaatst: Za 04 Aug 2012, 9:47 Onderwerp: |
|
|
| Quote: |
| Nemo2020: Een zeldzame procedure na een vonnis in beroep is een verzoek tot herroeping van dit vonnis indienen. Kan er beroep ingesteld worden tegen het vonnis inzake herroeping dat door die beroepsrechter is uitgesproken. |
Is het dit wat er gebeurd is?
(1) Iemand start een procedure op 1ste aanleg, het vonnis vermeldt dat die iemand de zaak verloren heeft. (waarschijnlijk vermeldt het vonnis niets over " in beroep gaan").
(2) Die iemand gaat in beroep op 1ste aanleg, het vonnis vermeldt dat die iemand de zaak verloren heeft. (waarschijnlijk vermeldt het vonnis dat er geen verder "beroep" mogelijk is op 1ste aanleg).
(3) Die iemand vraagt een herroeping van dit vonnis. Dat komt voor op de beroepsrechtbank. Het vonnis vermeldt dat die iemand de zaak verloren heeft.
(4) Kan er beroep ingesteld worden op deze herroeping?
Staat dat niet in het vonnis?
_________________ Sudoku, wijntjes proeven, genieten. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|