Afscheid

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

14 sep 2012, 18:44

Geruime tijd reeds, dient deze 'Columns & Kolder' niet meer voor wat het oorspronkelijk bedoeld was.
Want met alle respect, maar de supermarkt van onze vriend Katana reken ik niet bij verhalenschrijverij.

Het viel me op dat ik, -zoals de laatste der mohikanen- alleen in de woestijn stond te prediken de laatste jaren.
Deze vergelijking raakt natuurlijk kant of wal, tenzij deze laatste brave indiaan insgelijks Mozes heette, wat ik enigszins in twijfel trek.
Donkere wolk, Witte veder, Hijdiestruikeldeenopzijnbakkesviel, Vliegende Valk, zijn namen die beter bij indianen passen, is mijn opinie daaromtrent.

Mijn eega heeft wel een nonkel gehad wiens naam Mozes was, maar die kloeke borst is zijn illustere bijbelversie reeds lang nagegaan.
Ten zeerste verstrooid liep die met zijn stomme kop over de tramsporen toen hij buitenkwam bij de bakker op een mooie zonnige zondagmorgen, met een grote zak verse pistolets in zijn arm geklemd, net toen daar tram 72 passeerde op volle snelheid, om enkele passagiers op tijd af te zetten.
Iets waar de NMBS tegenwoordig maar niet in schijnt te slagen, reizigers op tijd daar brengen waar ze graag willen zijn.

Tram 72 was een boerentram die indertijd de verbinding tussen Antwerpen en Kapellen verzorgde, en alzo doende wel een flinke snelheid ontwikkelde. Snel genoeg alleszins om nonkel Mozes te grazen te nemen. Toen de tram tot stilstand kwam, zo'n 70m. verder, was nonkel Mozes in drie stukken verdeeld, niet helemaal gelijkmatige stukken overigens.
Tante Bertha kreeg een appelflauwte toen ze het slechte nieuws thuisgeleverd kreeg, en vroeg aan de politiecommissaris van dienst nadat ze met een handvol vlugzout was bijgebracht, dadelijk naar wat uit haar gezichtspunt bekeken het voornaamste was
'en de pistolekes, waar zijn mijn pistolekes gebleven?'

Misschien kunnen de treinbestuurders van genoemde NMBS eens op bezoek gaan bij die trambestuurders van weleer om goede raad in te winnen over stipte aankomsttijden enzomeer, als ze deze kerels nog in levende lijve zouden aantreffen natuurlijk, wat ik wederom ten zeerste betwijfel. Een bezoekje aan het kerkhof ligt meer voor de hand, bedenk ik nu en hier ter plekke.
Cremeren was in die gouden tijd nog niet zo ingeburgerd, dus liggen de 'Wattmannen' van weleer twee meter onder de graszoden met een arduinen steen van minstens 100Kg. op hun borstkas gedeponeerd, om te beletten dat zij zouden terugkeren en de hedendaagse treinbestuurders eens goed de levieten lezen...

Maar om op het agendapunt terug te komen, dus werp ik zoals alle voorgangers en medeschrijvelaars voordien reeds deden, de handdoek in de ring, ik hou het voor bekeken.
En een wederverschijnen, zoals in het verleden enkele malen gebeurde, zit er deze maal niet meer in. Misschien tot spijt van sommigen, tot vreugde van anderen.
Nu is het definitief, het verhaaltje over mijn belevenissen met de stier was het laatste wapenfeit, Zandmannetje houdt op te bestaan op het Seniorennet. Iemand anders zal zand in de oogjes moeten strooien in het vervolg.

Zoals Fats Domino destijds al zong met begeleiding van een stevige beat,
'So long, it's time to say goodbye' aan alle mensen die hier soms nog kwamen lezen...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

15 sep 2012, 09:12

:(

Spijtig , begrijkpelijk en niet onverwacht !

Ergens anders misschien ? Wees gegroet Zandmannetje !

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

15 sep 2012, 09:18

Ik begrijp het, maar seniorennet is ook niet meer wat het vroeger was. Nu maakt men er een sport van elkaar persoonlijk aan te vallen, belachelijk te maken, te insinueren tot het ontoelaatbare toe. Deze enkelen die dat doen, hebben seniorennet verbasterd van een mooie vriendenclub naar een vulgair hoopje misnoegden en ruziestokers.
Namen ga ik hier niet noemen, ze verschijnen nog regelmatig en de goeden blijven weg.
Swakke, het wordt hoog tijd dat ge ingrijpt wilt ge nog iets redden.

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

15 sep 2012, 10:48

Volledig akkoord, er zijn er enkele die de elementaire regels van beleefdheid naast zich neerleggen en er plezier in scheppen om andere posters te beledigen en de grond in te boren.
Bovendien schijnen ze het zelf niet eens te beseffen dat ze mensen kwetsen door domheid, onwetendheid?
Tussenkomen in postings en reacties uitlokken van goedgemeende maar minder geslaagde oplossingen van behulpzame forumbezoekers...
Smalende opmerkingen indien de poster het bij het verkeerde eind had.
Namen noemen hoeft idd niet, iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad...spijtig genoeg.


Paul
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

15 sep 2012, 11:46

zandmannetje schreef:Geruime tijd reeds, dient deze 'Columns & Kolder' niet meer voor wat het oorspronkelijk bedoeld was.
Want met alle respect, maar de supermarkt van onze vriend Katana reken ik niet bij verhalenschrijverij.

Het viel me op dat ik, -zoals de laatste der mohikanen- alleen in de woestijn stond te prediken de laatste jaren.


'So long, it's time to say goodbye' aan alle mensen die hier soms nog kwamen lezen...

Beste Zandmannetje , katana betreurt het dat je afscheid neemt , wens je alles toe wat je wenst in een ander leven :)

Supermarkt André reken je niet bij....
En wat MOET katana doen met zijn Supermarkt , ook maar afscheid nemen , betreur dat je mij viseert , alhoewel je het zo niet wilt, graag een wederwoord

:lol:


Groeten van katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

28 sep 2012, 22:43

Katana en volgens mij moet jij gewoon verder doen, en wordt je zeker niet geviseerd door iemand anders.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Willemien
Lid geworden op: 22 nov 2009, 19:13

07 okt 2012, 21:14

paulv schreef:Volledig akkoord, er zijn er enkele die de elementaire regels van beleefdheid naast zich neerleggen en er plezier in scheppen om andere posters te beledigen en de grond in te boren.
Bovendien schijnen ze het zelf niet eens te beseffen dat ze mensen kwetsen door domheid, onwetendheid?
Tussenkomen in postings en reacties uitlokken van goedgemeende maar minder geslaagde oplossingen van behulpzame forumbezoekers...
Smalende opmerkingen indien de poster het bij het verkeerde eind had.
Namen noemen hoeft idd niet, iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad...spijtig genoeg.


Paul
Gezien het praten over Zandmannetje in een ander topic waar ik eenvoudig werd aangevallen omdat ik een programma op mijn laptop heb staan die Zandmannetje op mijn verjaardag mij heeft ` gegeven,` begrijp ik nu waarom men vrijuit na kan trappen, want zandmannetje is vertrokken.
Die namen heb ik wel genoemd Paul.
Onsma is een grote kwaadspreker en niet geschikt om te helpen aan mensen die wat minder snel met de computer zijn.
Anderen hebben het voortouw genomen en achten zichzelf erg deskundig.
Ik was aan het zoeken waar het topic van de tips van zandmannetje was gebleven, maar het is dus verleden tijd.
Heel jammer.
De andere mannen ken ik niet zo goed. En Verhaegen gaat uit van die 3 apen, horen zien en zwijgen.
Ik lees dit nu pas en inderdaad door tussenkomst van zgn wijsneuzen word je alleen maar depri omdat je wordt neergezet als een dummy.
Onsma of Mendo deed dit altijd al, maar werd nogal eens gecorrigeerd door mensen die er niet meer zijn.
Heel jammer. En dat op een SENIOREN forum.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

14 okt 2012, 00:00

Daar kan ik je alleen maar voor honded procent in bijtreden. e zijn er nu eenmaal die veel meer mogen dan een ander, wiens postings dan gewoon verdwijnen met de een of andere uitleg die met de zaak helemaal niets te maken heeft. Wij zijn een heel goedie kwijt geraakt en kunnen alleen maar hopen dat hij nog eens terug verschijnt alhoeel ik daar heel sterke twijfels over heb.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
MaLoReg

25 dec 2012, 09:38

Ik ben het hier volledig eens met Choerrel/PaulV.
Als je al zolang op ons forum bent als ik en dan heb ik het vooral over Politics
kun je niet geloven welke reakties je leest van wat ik dan noem 'de nieuwkomers' gesitueert zoiets na 2008.
Weinigen zullen zich nog herinneren wat een plezant en respectvol forum wij hier hadden, een plezier om te lezen en te reageren en denk nu niet dat de inhoud van de postings weinig soeps was, integendeel.
De meeste vrienden-want dat waren we-druppelden één voor één weg.
Bij véle zaken vraag ik me af 'hoe is het toch zover kunnen komen' en in dit geval is dat zeker zo maar blijkbaar is ook hier geen terugweg mogelijk.
Zo jammer!

Houdini
Lid geworden op: 29 okt 2012, 15:21

25 dec 2012, 22:13

Het valt ons wel op, dat ze hier maar op één persoon roepen, terwijl hier zo veel namen staan die nimmer boven water komen.

Zijn ze dan allemaal dood?

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

26 dec 2012, 17:19

Beste leden,
Hiermede sluit ik het afscheid van zandmannetje af , aangezien er personen zijn die het noodzakelijk vinden om de moderators en de @ kes van de chat aan te vallen in deze topic, wat mijn collega’s hebben verwijderd.
Mensen die zich inzetten voor onze website en voor de leden, en dan als dank aangevallen worden kan gewoon niet.
Moderator Swakke.