COPD

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

13 jul 2013, 12:07

Dag lotgenoten,
Ben gisteren en eergisteren nog eens mee kunnen gaan boodschappen doen; met de rolstoel weliswaar. Lekkere buitenlucht. Ik wou eens vragen aan Hugie wie haar die 4 L / min. zuurstof voorgeschreven heeft? Ik zit
nu in het laatste stadium en mijn longarts schrijft mij 2 L / min. voor.
van elke dag genieten

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

14 jul 2013, 10:37

Hallo Paul,

Ik denk dat wij ongeveer in hetzelfde schuitje zitten , ik ben ook vier jaar
geleden moeten stoppen met autorijden. Daarna kon ik nog met de rollator
mee boodschappen doen. Nu afhankelijk van het weer kan het nog maar
dan met de rolstoel. Voor thuis doe ik beroep op thuishulp van de zieken-
kas. Die zou je ook eens moeten aanvragen . Sindsdien ben ik stilaan achteruit gegaan en zit nu aan 2 L /min. - 24/ 24 zuurstof . Moet erbij vermelden dat ik ook 4 keer aan mijn bloedvaten ben geopereerd waarvan een in mijn hoofd.Tengevolge van al deze ongemakken heb ik spieratrofie waardoor ik nu nog 42Kg weeg. Ik vul de tijd met puzzelen,TV
kijken, 15 a 20 min. PC of wat met mijn postzegels bezigzijn. Gelukkig heb ik nog mijn vrouw om eens buiten te kunnen.
van elke dag genieten

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

14 jul 2013, 12:20

Ik ben erg gesteld op mijn privacy, dus zolang het anders kan zal ik zeker op geen vreemden beroep doen.
Zoals reeds gezegd ben ik vooral met de computer in de weer en koop practisch alles online. Nu ben ik, na twee jaar, terug gestart met kalligrafie om mij bezig te houden. Wandelaar ben ik niet en vraagt teveel inspanning.
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb

Hugie12
Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Locatie: Leuven

16 jul 2013, 16:21

mike-henri schreef:Dag lotgenoten,
Ben gisteren en eergisteren nog eens mee kunnen gaan boodschappen doen; met de rolstoel weliswaar. Lekkere buitenlucht. Ik wou eens vragen aan Hugie wie haar die 4 L / min. zuurstof voorgeschreven heeft? Ik zit
nu in het laatste stadium en mijn longarts schrijft mij 2 L / min. voor.
is in Leuven voorgeschreven op gasthuisberg,na mijn drie x opstoten!
Moest met de ambulanse naar het ziekenhuis gebracht worden en daar kreeg ik dadelijk 5l/min en 32 medrol.....Moest ook een machine om het water af te pompen ;heb daar vier uur aangelegen!!!!!!
Nu heb ik al een paar dagen ,adem te kort,en mijn caturatie staat tussen 67 en 80.Is nu al de derde maal dat er niet naar de kine geweest is.Mag niets doen of ik moet 90 hebben en mag wel zakken tot 85
Gisteren wou mijn man eens naar de rommelmarkt in St Joris Winge ;van aan de auto tot de markt ,kon ik al niet meer......zondag is mijn man ook alleen gegaan en nu gisteren weeral.Heb daar op een teraske gezeten,maar plezant is anders!!!!!
Heb je zo een koffer model ? en kleinere bobons om zuurstof buiten te hebben?
Hier staan twee grote tonnen die ze elke dinsdag komen vullen,weet niet of ge de zuurstof al gezien hebt in het ziekenhuis?En de tonnen waar ze die vullen?Zo heb ik er dus twee staan en twee om te vullen als ik buiten moet;maar die zijn na twwe uur en vier uur leeg!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

dolfijntjevr54
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59
Locatie: VENUS

26 jun 2016, 10:23

Goedemorgen allemaal.

Bij mij is ook COPD vast gesteld in december, ben direct gestopt met roken
Heb COPD II en kan niet ver meer gaan.
Komt er nog bij dat ik Pulmonale Hypertensie heb, ik slaap momenteel
met zuurstof op 2 liter.
Had verleden jaar in oktober een zware bronchitis, en mand nadien een longontsteking, en dan zijn alle problemen begonnen, bijna niet meer kunnen stappen, gelukkig hebben we alle 2 elektrische fietsen.
Maar tot verleden jaar deden we verschillende reizen,
maar dit zit er nu ook niet meer in.
Mijn leven is erg veranderd.
Zijn er nog mensen die Pulmonale Hypertensie hebben hier.

Met vriendelijke groeten.