semmezake--gavere

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?
blacky

14 nov 2013, 13:32

hallo mensen van seniorenet
zijn er hier mensen die ook in semmezake (gavere)gedient hebben
zou leuk zijn om terug kontakt te hebben na al die jaren
ben er geweest van 1964--tot 1974

blacky

Strijkertje
Lid geworden op: 11 apr 2004, 13:09
Locatie: BelgenLand

16 nov 2013, 13:09

...
Laatst gewijzigd door Strijkertje op 18 nov 2013, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Stille waters hebben diepe gronden !

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

17 nov 2013, 09:34

Strijkertje schreef:semmezake weet ik niet liggen, SemmeRzake wel :p
Ja man, had dit ook wel gezien maar moest men mij vragen om 'n niet zo gekende gemeente of gehucht die messchien tientallen kilometers van mijn woonplaats ligt verwijdert neer te tikken denk ook wel dat ik al eens 'n foutje zou tikken moest ik niet opletten! Is dus nu ook geen drama en het gaat erom wat die man juist bedoeld en dat is mensen zoeken die nog indertijd met hem in dienst zijn geweest aldaar en meer niet en o ja moest het jullie intresseren zelf ben ik al gans mijn leven woonachtig in Semme(R)zake!
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.
blacky

17 nov 2013, 09:51

ik heb geantwoord op uw topic, als ge u belachelijk wil maken openbaar mij goe hoor. zoekt u iemand ? kijk een op facebook onder de naam ' DEN TROEP '
ge was in de topic wel de R vergeten U typt semmezake, inplaats van semmeRzake, en ge moet mij niet zeggen waar dat ligt, 5 min. van mijn deur !
hierboven de antwoorden van STRIJKERKE
ja wie maakt er zich belachelijk met <<<<DEN TROEP>>>
maar ja er zijn altijd mensen, die ANTI zijn

-----------------------------------
de bedoeling van pb is wanneer er iemand een e mail adres wil door sturen
strijkerke als dit alles is wat je kan schrijven ZWIJG dan of hou je bezig met de schrijf fouten op te zoeken in je eigen bericht
-----------------------------
arsenal bedankt voor het bericht
blacky
blacky

17 nov 2013, 10:03

aan arsenaal
mag ik vragen zoals je schrijft woon je in semmerzake
weet u soms of er ergens foto's bestaan van semmerzake (den bunker zoals die genoemd werd dan wel van boven of omgeving want in den bunker mocht er niemand binnen) den bunker is gebouwd rond 1952 voordien stonden daar tenten of er soms een site bestaat waar men dat kan vinden
wat ik ook zoek zijn foto's van het vroegere kazerne van gavere (dat waren metalen barakken die dan afgebroken zijn in de jaren 66)
bedankt
blacky

polux
Lid geworden op: 19 okt 2005, 20:37
Locatie: ASSE

17 nov 2013, 11:44

met twee handen kan men bergen verzetten
blacky

17 nov 2013, 11:54

bedankt polux
groetjes blacky

arsenaal
Lid geworden op: 17 okt 2011, 14:46

17 nov 2013, 12:53

blacky schreef:aan arsenaal
mag ik vragen zoals je schrijft woon je in semmerzake
weet u soms of er ergens foto's bestaan van semmerzake (den bunker zoals die genoemd werd dan wel van boven of omgeving want in den bunker mocht er niemand binnen) den bunker is gebouwd rond 1952 voordien stonden daar tenten of er soms een site bestaat waar men dat kan vinden
wat ik ook zoek zijn foto's van het vroegere kazerne van gavere (dat waren metalen barakken die dan afgebroken zijn in de jaren 66)
bedankt
blacky
Hallo! Van de bunker zelf heb ik geen foto's te meer omdat je normaal van militaire sites zelfs geen foto's mag nemen. Aan de omheining van het domein in Semmerzake hangen zelfs bordjes met 'n fototoestel erop en 'n schuine streep erdoor wat wil zeggen verboden te fotograferen. Van de kazerne in Gavere zelf waar nu vandaag het veldrijden plaatsvind domein Grenier dus daar staan nu al tientallen jaren gewone gemetste blokken dus al lang geen barakken meer. De tijd blijft niet stilstaan en alles evolueert mee met de jaren! Beste nog!
Tussen 1972-1973 dienst volbracht in arsenaal kazerne naast militair hospitaal Antwerpen bij het 33BN LOG.

guidonicasy
Lid geworden op: 24 feb 2011, 15:21
Locatie: brecht

18 feb 2014, 20:10

beste, ik heb daar in opleiding geweest voor radar operator in 1964 vanaf
1 juni tot eind juli, daarna naar Glons gemuteerd*

william opwijk
Lid geworden op: 01 nov 2004, 16:52
Locatie: Opwijk

18 jun 2014, 17:38

Ter informatie, om de twee jaar wordt een opendeur georganiseerd in Semmersake en heeft men toegang tot het controlecentrum van de luM.
Vorige jaar ben ik geweest en het loont de moeite volgend jaar in de maand mei een bezoek te brengen.
In bijlage enkele foto's van vorige evenementen.
http://nap0.wordpress.com/2011/05/27/op ... ke-deel-2/
Laptop: MD95500 - centrino 1733 mhz - hd 100giga - 2giga ram ddr2 667- win xp-home
Desktop :Intel Core2 quad Q9550 socket 775 2,83 Ghz DDR2 4096 Mb NVIDIA Geforce 9600 GT - Windows 7

Avil
Lid geworden op: 24 feb 2008, 18:49
Locatie: Sint-Laureins

08 jun 2015, 17:42

blacky schreef:hallo mensen van seniorenet
zijn er hier mensen die ook in semmezake (gavere)gedient hebben
zou leuk zijn om terug kontakt te hebben na al die jaren
ben er geweest van 1964--tot 1974

blacky
Ja ik heb gedient 1964-1965 bij de UDA en ik bezit nog fotos van de barakken.

Avil
vriendschap