EIGEN WEBSITE

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

02 feb 2014, 11:29

Ik heb al sedert een paar jaar een eigen website , ik heb dit gemaakt met het programma Microsoft FrontPage (dit was onder XP) dan ben ik moeten overschakelen naar microsoft scharepoint designer (onder WP7) maar nu heb ik een probleem ik nu een nieuwe pc die draait onder Win 8 , wie kan mij helpen welk programma ik nu moet hebben om mijn website (mijn bestaande website over te zetten en er nog kunnen aan verder bouwen)

Ik heb geprobeerd mijn website die gemaakt is in microsoft SharePoint designer te exporteren op een stik maar dat lukt niet

mvg smurfke1

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

02 feb 2014, 15:37

Beste smurfke1,

Je heb identiek dezelfde vraag reeds vroeger gesteld op dit forum -> website software <-. Blijf in de toekomst in je vorige aangemaakte topic.

1- MS Office SharePoint Desiger 2013 werkt perfect onder Windows 8.
Systeemvereisten: Ondersteund besturingssysteem
Windows 7; Windows 8; Windows Server 2008 R2; Windows Server 2012
Microsoft .NET 4.0 Framework of hoger


Probeer het volgende:

2a- ofwel
Op je windows XP pc : Ga naar de folder
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn websites
en kopieer alles wat in deze map staat naar bv. je usb stick


2b- ofwel
Op je windows 7 pc : Ga naar de folder
C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn websites
en kopieer alles wat in deze map staat naar bv. je usb stick

3- Op je windows 8 pc : Maak dezelfde map met dezelfde mappenstruktuur aan zijnde C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn websites en plaats hetgeen je op je usb stick geplaatst hebt, nu in de aangemaakte folder.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

12 feb 2014, 20:07

ik heb dit geprobeerd zoals je het beschrijft
ik heb mijn website op een usb stick gekopieerd (uit windows7 (microsoft scharepoint designer) en dan op windows8 gekopieerd. Als ik in SharePoint designer ga klik ik op mijn website maar krijg de volgende melding : biedt geen ondersteurning voor het bewerken van niet-SharePoint sites. Nochtans is mijn websit in office scharepoint gemaakt
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

12 feb 2014, 21:01

Beste smurfke1,

Nu je website bestanden op de pc met windows 8.x staan, kan je nu niet in SharePoint Designer je website
ofwel
1- importeren via --> menu --> Bestand (File) --> Importeren (Import)

ofwel
2- openen via --> menu --> Bestand (File) --> Open Site

ofwel
3- het html bestand openen in SharePoint Designer via --> menu --> Bestand (File) --> Open

Opmerking: Wel telkens naar de juiste folder gaan waar je de bestanden op je pc geplaatst hebt!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

12 feb 2014, 21:48

hallo coderunner
dat lukt allemaal niet

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

12 feb 2014, 22:15

Beste smurfke1,

Dan doe je toch iets verkeerd want optie 3 uit mijn vorige post zou zeker moeten werken want dat is hetzelfde als wanneer je bv. een bestaand word document opent in Word of een text document in Kladblok.
Wat je verkeerd doet, kan ik van hieruit niet beoordelen.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

14 feb 2014, 11:58

hallo coderunner
werk jij ook met dat programma en heb je het zelf al geprobeerd in windows8, in windows 7 werkt het perfekt daar nooit geen problemen mee gehad
Ik heb mijn website al sedert enkele jaren dus ik weet waarover ik spreek .
Heb jij het al uitgeprobeerd in windows8

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 feb 2014, 22:23

Beste smurfke1,


Na wat opzoekwerk kwam ik op onderstaande opmerking terecht op de MS Office Site
According to Microsoft, SharePoint Designer 2007 is not compatible with SharePoint 2010/13.
Note: SharePoint Designer 2010/13 is designed for SharePoint 2010/13 sites. It cannot be used to open or customize sites in earlier versions of SharePoint.
:(:?

Maar volgens weer een andere site "zou" (?) Sharepoint Designer 2007 "wel" (?) werken onder Windows 8.x
Heb je dit al uitgeprobeerd?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

15 feb 2014, 09:10

Hallo coderunner
hartelijke dank voor je opzoekwerk
Ik zal dat eens proberen om SharePoint designer7 op win8 te downloaden
Ik vind het ook wel wat vreemd mijn office 2010 dat gaat op win8.

Als dat niet lukt weet jij soms raad of ik vb dreamwaver zou aankopen en of ik daar mijn website zou kunnen in importeren en dan verder uitbreiden, want ik zou niet graag mijn gehele website moeten hermaken het is ongeveer 95mb (bij scarlet kijg men 100mb voor een website

mvg smurfke1

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

15 feb 2014, 14:40

Beste smurfke1,

Je kan i.p.v. SharePoint Designer ook gebruik maken van
optie 1
een ander gratis wysiwyg programma van Microsoft voor aanmaak van webpagina's. Dit programma heet Microsoft Expression Web 4. Je kan het hier downloaden. Het bestand dat je download heet "Web_Trial_en.exe" maar dit is geen trial maar een "full-working version". Als je het geïnstalleerd hebt zal je zien dat onder de help knop "This is een free copy" staat.
Supported Operating System
Windows 7, Windows 8, Windows Vista, Windows XP
Nadeel is misschien wel dat het programma in het Engels is en geen Nederlandse versie.


optie 2
Anders kan je misschien het gratis open source programma KompoZer gebruiken.
KompoZer heeft wel een NL versie; op deze pagina is een Nederlands "language pack" te downloaden.
Of download de Nederlandse installer hier. Scroll wel even naar beneden voor Nederlandse versie.

Laat je me ook eens weten of SharePoint Disigner 7 onder Windows 8 werkt?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

smurfke1
Lid geworden op: 01 okt 2006, 21:19

17 feb 2014, 11:52

Hallo coderunner
bedankt voor je raadgevingen maar ik zou graag iemand hebben die ook met hetzelfde programma werk ik zou niet graag mijn website zien verloren te gaan

mvg

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

17 feb 2014, 12:40

Beste smurfke1,

Heb je SharePoint Designer 2007 al op windows 8.x geïnstalleerd/uitgeprobeerd?
Zoals ik je al meedeelde zijn SharePoint Designer 2010 en 2013 niet compatible met 2007 dus dat kan je vergeten.

Met geen van beide bovenvermelde opties uit mijn vorige post zal je website verloren gaan! Trouwens je website staat ook op de webserver dus daar heb je steeds een kopie. :wink:
Optie 1 Microsoft Expression is hetzelfde als Frontpage en SharePoint Designer 2007 alleen werkt dit programma ook in Windows 8.
Je website staat zelfs in dezelfde map als in Frontpage of SharePoint Designer zijnde
C:\Users\Gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn websites
en werkt op dezelfde manier als Frontpage en/of SharePoint Designer.
Schermlayout Expression Web (zie schermafdruk hieronder)
Afbeelding
mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.