Het einde van het geld

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

19 nov 2014, 20:21

jamaar schreef:Maar jullie leven echt in een virtuele wereld. Duidelijk alle contact verloren met de realiteit van het werkelijke leven. Een psychose en blijkbaar een folie à deux.
Ik denk dat het onder ogen zien van de feiten, zoals ze zijn, alles behalve "contact-verlies met de realiteit" inhoudt!
Zo zijn de zaken echt!
Het houdt misschien urineverlies in voor wie er bang van wordt! :lol:

Mensen beschuldigen van een psychose is wel heel grof, meneer!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

jamaar
Lid geworden op: 30 aug 2013, 17:34

19 nov 2014, 20:48

Vesselin schreef:
jamaar schreef:Maar jullie leven echt in een virtuele wereld. Duidelijk alle contact verloren met de realiteit van het werkelijke leven. Een psychose en blijkbaar een folie à deux.
Ik denk dat het onder ogen zien van de feiten, zoals ze zijn, alles behalve "contact-verlies met de realiteit" inhoudt!
Zo zijn de zaken echt!
Het houdt misschien urineverlies in voor wie er bang van wordt! :lol:

Mensen beschuldigen van een psychose is wel heel grof, meneer!
Een psychose betekent het contact met de realitiet verliezen.

Na het volgen van jullie teksten en denkpatronen, kan ik er geen andere conclusie uit trekken. Verder zal ik er dan ook niet meer op reageren.
We leven niet in het aards paradijs en 'life is not fair'.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

19 nov 2014, 21:33

jamaar schreef:Een psychose betekent het contact met de realitiet verliezen. Na het volgen van jullie teksten en denkpatronen, kan ik er geen andere conclusie uit trekken. Verder zal ik er dan ook niet meer op reageren.
Dat zou leuk zijn, al heel de tijd begrijp je toch niet waar het over gaat maar wel mensen betichten van vanalles en nog wat zonder enig volwassen repliek. Pro forma, dat wat je misschien over het hoofd zag.

Kuhn beschreef de 'structuur van de wetenschappelijke revoluties' in een aantal termen die sindsdien wetenschapsfilosofische standaardtaal geworden zijn: In periodes van normale wetenschap lossen wetenschappers puzzels op. Dat doen ze binnen een paradigma. Maar na verloop van tijd komen ze anomalieën tegen, fenomenen die onverklaarbaar zijn.

Als de stapel anomalieën te groot wordt, ontstaat een crisis. Die leidt tot een revolutie: een nieuw paradigma wordt de standaard. Je gaat dus door een paradigmaverschuiving waarbij tussen het oude en het nieuwe paradigma geen communicatie mogelijk is. Het is alsof twee verschillende werelden door een onoverbrugbare kloof gescheiden worden. Door deze onvergelijkbaarheid wordt het onmogelijk om op zuiver rationele gronden tussen de verschillende paradigma's te kiezen. Kuhn benadrukte die paradigmabreuk om het idee van een cumulatieve wetenschapsgroei te ondermijnen.

http://cobra.be/cm/cobra/boek/boek-rece ... /1.1298656

swakke
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 04 aug 2002, 00:29
Locatie: Mechelen

19 nov 2014, 21:49

Beste leden,
Om verdere problemen te vermijden is deze verplaats naar Geld en werk, hier hoort het beter thuis.
Vriendelijke groeten,
Moderator Swakke.
Gast

19 nov 2014, 22:32

Vesselin schreef:
petrol schreef:Meer moet dat niet zijn.
Al de rest is bullshitten.
Euh... het mag toch wel sfeervol bullshitten zijn hé? :twisted:
Ge doet maar.

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

19 nov 2014, 22:39

Oef !!!! We zijn ze kwijt.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

19 nov 2014, 23:13

swakke schreef:Beste leden,
Om verdere problemen te vermijden is deze verplaats naar Geld en werk, hier hoort het beter thuis.
Vriendelijke groeten,
Moderator Swakke.
Beste moderator,
Dit is niet ernstig meer! Dit is wel degelijk een politiek debat bij uitstek.
"Geld en werk" is niet eens een discussie-forum!
En een opmerking: "oef we zijn ze kwijt!" verhuist zomaar mee???!!!
Dit begint eerder te lijken op misdaden tegen de menselijkheid! 8O
Laatst gewijzigd door Vesselin op 19 nov 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

19 nov 2014, 23:39

Soit! (Swakke en de rest :roll: )
Men roeit dan maar met de riemen die men krijgt.
Dit is een eerlijke poging tot voorlichting over de feiten die iedereen in de wereld van financiën en politiek angstvallig verzwijgt.
En reacties, als zou dit een 'psychotische kijk' op de realiteit zijn, zijn een uiting van angst, zoals irrationele aanvallen op de persoon, die het slechte nieuws brengt, dat altijd zijn. Ik heb hier begrip voor.
Ik zei al dat dit het verkeerde forum was. Maar waar moet men schrijven? Grootvaders en grootmoeders zouden in theorie hierover kunnen praten met kinderen en kleinkinderen.
Het gaat om een dringende mentaliteitsverandering ten goede, zodat men eindelijk, eindelijk begint te beseffen dat samenwerking tussen alle mensen het enige is dat perspectief biedt naar een gelukkige toekomst, op lange termijn, op deze planeet.
Ik weet dat oudere mensen geneigd zijn om te zeggen: "het zal onze tijd wel duren" en "na ons groeit er gras op onzen buik".
Maar geef dan toe dat ge niets geeft om de toekomst van uw kinderen en kleinkinderen en dat dit zeer kortzichtig en egoïstisch is. :cry:
Laatst gewijzigd door Vesselin op 20 nov 2014, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 01:19

Wel, mijn beste YYZ, ik heb je in het verleden ook hard aangepakt!
Nu ik, na het lezen van "Das Ende des Geldes", jouw bekommernis begrijp en ook informatie over het geldsysteem probeer te geven, ondervind ik direct hoe moeilijk dat is. De boodschap is dan ook choquerend!
Ik heb een groot gevoel voor humor en kan er al hartelijk om lachen.
Het is dan ook hilarisch on-diplomatisch, de waarheid over de werking van het geldsysteem te gaan uitleggen aan oudere mensen die bekommerd zijn om hun pensioen(tje) en/of hun spaargeld - al dan niet rendabel belegd. Hun duiten dus... waarop ze zitten te broeden zoals een agressieve kloek op haar eieren. Het is, als hen vertellen dat ze op een bom zitten te broeden!
Ik zal zien of er hier überhaupt nog iemand komt lezen, anders begin ik maar weer een eigen forum.

Als troost: Handel! The Messiah:

He was despised and rejected of men, a man of sorrows and acquainted with
grief.
He gave his back to the smiters, and His cheeks to them that plucked off
the hair: He hid not His face from shame and spitting.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 05:39

Vesselin schreef:Beste moderator, dit is niet ernstig meer! Dit is wel degelijk een politiek debat bij uitstek. "Geld en werk" is niet eens een discussie-forum! En een opmerking: "oef we zijn ze kwijt!" verhuist zomaar mee???!!! Dit begint eerder te lijken op misdaden tegen de menselijkheid!
Maakt niet uit Vesselin, het had eigenlijk bij psychologie kunnen staan, de verantwoording is hiervoor makkelijk te geven maar dan komen we terug uit bij politiek en haar verantwoordelijkheid, zo blijven we bezig natuurlijk. Dit brengt ons terug waar het om gaat, pro memorie:

Beperkte rationaliteit of begrensde rationaliteit is rationaliteit van de mens in besluitvorming waarbij er rekening wordt gehouden met de beperkte beschikbaarheid van informatie, cognitieve beperkingen en de beperkte tijd om tot een besluit te komen. Herbert Simon formuleerde een aantal axioma's ter beschrijving van besluitvormingstheorie. Deze axioma's of proposities zijn:

1.de mens kan onmogelijk alle alternatieven voor een beslissing kennen;
2.de alternatieven die hij kent, kan hij niet alle simultaan vergelijken. Hij doorloopt eerst een sequentieel zoekproces, waardoor hij de alternatieven een voor een beschouwt en vergelijkt;
3.als gevolg van de eerste twee axioma's zal de mens niet het optimale alternatief kiezen (zoals door rationaliteit beweerd wordt). Hij zal daarentegen het eerste voldoening gevende alternatief kiezen;
4.de mens beschikt over een set routineacties, die hij oproept zodra een herkenbaar probleem zich voordoet;
5.deze routineacties bestaan alle los van elkaar (Simon noemt dit axioma het loosly-coupled-axioma);
6.elk probleem wordt simultaan met het bestaande doel en de bestaande middelen beschouwd;
7.als gevolg van axioma's 4 en 5 zal het sequentieel zoekproces uit axioma 2 pas in werking treden als de routineacties niet meer volstaan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beperkte_rationaliteit

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 05:46

Vesselin schreef:Wel, mijn beste YYZ, ik heb je in het verleden ook hard aangepakt! Nu ik, na het lezen van "Das Ende des Geldes", jouw bekommernis begrijp en ook informatie over het geldsysteem probeer te geven, ondervind ik direct hoe moeilijk dat is. De boodschap is dan ook choquerend!
Dat het schokkend is, is zacht uitgedrukt en blij dat je nu ook weet waarom. Had vroeger al eens aangegeven dat aandacht en ontvankelijkheid primaire voorwaarden zijn, het lezen van slechts één degelijk boek volstaat om je hiervan bewust te worden. Het onder ogen durven zien van de realiteit is echter minder makkelijk dan de theorie laat vermoeden, zelfs wanneer dit over onze gezamenlijke toekomst gaat. Je bent er nu zelf getuige van hoe dit werkt, dit alles werd onderzocht tijdens de studie.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 05:58

jamaar schreef:Een psychose betekent het contact met de realitiet verliezen.
Blijkbaar ben je ook psycholoog? Als miljoenen mensen slachtoffer worden van een malafide systeem waaraan je je conformeert, noemt identificatie. Sublimatie betekent dat je het gaat vergoeilijken waardoor je de psychotische realiteit als norm aanneemt. Elke verwijzing hiernaar tracht je vervolgens te verdonkeremanen, niet in het minst door leugenachtige stellingen te plaatsen waarmee je anderen in diskrediet tracht te brengen, dit zelfs zonder enige notie van waar het dan in essentie over gaat. Het is - hoe dan ook - leerzaam voor de lezer die wel bereid is tot een volwassen dialoog.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

20 nov 2014, 06:39

roel schreef:Oef !!!! We zijn ze kwijt.
Ook politieker?
Gast

20 nov 2014, 07:15

Vesselin schreef:Wel, mijn beste YYZ, ik heb je in het verleden ook hard aangepakt!
Nu ik, na het lezen van "Das Ende des Geldes", jouw bekommernis begrijp en ook informatie over het geldsysteem probeer te geven, ondervind ik direct hoe moeilijk dat is. De boodschap is dan ook choquerend!
Ik heb een groot gevoel voor humor en kan er al hartelijk om lachen.
Het is dan ook hilarisch on-diplomatisch, de waarheid over de werking van het geldsysteem te gaan uitleggen aan oudere mensen die bekommerd zijn om hun pensioen(tje) en/of hun spaargeld - al dan niet rendabel belegd. Hun duiten dus... waarop ze zitten te broeden zoals een agressieve kloek op haar eieren. Het is, als hen vertellen dat ze op een bom zitten te broeden!
Ik zal zien of er hier überhaupt nog iemand komt lezen, anders begin ik maar weer een eigen forum.

Als troost: Handel! The Messiah:

He was despised and rejected of men, a man of sorrows and acquainted with
grief.
He gave his back to the smiters, and His cheeks to them that plucked off
the hair: He hid not His face from shame and spitting.
Nee ze zitten niet op een bom te broeden maar op een kalkei.Daarom zijn er zoveel naieve kiekens.Ge kunt misschien eens proberen om een stok in hun kiekenskot te gooien.

Woehaaaaaa !!!

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 nov 2014, 07:34

Heb ik toch gedaan?
Daarom ben ik van dat warm kiekenkot moeten verhuizen naar dat onverwarmd achterkamerke hier!
Apropos: ziet dat ge niet blijft steken in uwen homerische schaterlach! :twisted:
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain