Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2015, 12:29

oomski schreef:
Phoebe schreef:Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
Waar Phoebe???
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html
En hoeveel zijn hun werk kwijt geraakt?
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

25 nov 2015, 12:51

Wil. schreef:
oomski schreef:
Phoebe schreef:Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
Waar Phoebe???
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html
En hoeveel zijn hun werk kwijt geraakt?
Afbeelding
"Naar 't schijnt" volgt de tewerkstelling de internationale conjuctuur , en ook pas 1 jaar nadat er maatregelen werden genomen. Dus ... deze groei is al dan niet te danken aan maatregelen die door de vorige regering werden genomen :)

P.S. Er kunnen misschien meer jobs gecreeerd geweest zijn , maar als er nog meer schoolverlaters e.d. op de arbeidsmarkt komen dan dat er nieuwe jobs waren , STIJGT de werkloosheid. Interpretatie van cijfers moet altijd door verstandige mensen gebeuren :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 nov 2015, 13:17

In ons flatgebouw wordt gerenoveerd. Bijna maandelijks.
Allemaal Polen en Bulgaren; die meer van de bestaande installatie naar de knoppen neuken dan wat anders.
Maandelijks één of twee keer de verzekering opbellen via het hoofdkantoor.
Foto"s nemen en een hoop last om te herstellen.
Goei stielmannen :twisted:
dejules

25 nov 2015, 15:03

oomski schreef:
Phoebe schreef:Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
Waar Phoebe???
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html

En hoeveel zijn hun werk kwijt geraakt?
Er zijn bijna 40.000 mensen minder aan het werk dan 1 jaar geleden.
Er zijn 10.000 nieuwe jobs gecreëerd (en 50.000 verloren gegaan) maar die situeren zich volledig in de ambtenarij en gesubsidieerde tewerkstelling (netto-ontvangers).
België is het enige land vd OESO dat minder tewerkstelling had dan in 2014.
Stond in Trends, De Standaard etc te lezen!
dejules

25 nov 2015, 15:06

Wil. schreef:
oomski schreef:
Phoebe schreef:Het seniorenbestand ( ouwe peekes en meekes) dat hierover zijn mening wou ventileren heeft misschien gezegd wat hij of zij er wou over zeggen ( jongeren komen hier niet en zijn er ondertussen 10.000 mensen méér aan 't werk in de privé sinds het laatste jaar )
Waar Phoebe???
http://trends.knack.be/economie/mensen/ ... 90813.html
En hoeveel zijn hun werk kwijt geraakt?
Afbeelding
Een recordhoogte heeft het grootste vooruitzicht op een dalende trend, is pessimistisch voor wat komen gaat.
Een recordlaagte heeft het grootste vooruitzicht op een stijgende trend, is optimistisch voor wat komen gaat.
En, hoe langer de termijn waarover dat record wordt gemeten, hoe meer bovenstaande geldt.

De onderwerptitel zou net zogoed kunnen zijn:
"Tewerkstellingsvooruitzichten in kmo's op bodem".
"Ontslaggolf nakend".
dejules

26 nov 2015, 16:12

En Europa is geen dorre woestijn in een oceaan van groei. Onlangs verlaagde het IMF andermaal zijn prognose voor de wereldeconomie, onder meer door de vertraging in de groeilanden. De conclusie na zeven jaar crisisbeleid is dan ook even ontnuchterend als simpel: tientallen investeringsplannen en ruim 600 (!) renteverlagingen later zit de economie nog altijd niet op het juiste spoor.

http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 29187.html

In Genk sluit winkel na winkel, café na café, restaurant na restaurant.
Gisteren in Maasmechelen Village : een handvol auto's van personeel maar geen volk.
In de rest van België weet ik niet maar bij ons is het crisis. Dit heb ik nooit meegemaakt!

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

26 nov 2015, 19:12

Gevolg van de koopkracht verlaging hé Dejules, dat kan niet anders. Maar.....er zijn 10000 jobs bijgekomen...wordt toch beweerd door sommigen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 nov 2015, 19:52

Zo wat in elke stad van Vlaanderen is er nu leegstand van winkelpanden. Dat is deels wellicht het gevolg van koopkrachtdaling maar ook toch, voor een groot stuk, te wijten aan de webwinkels, Internet-verkoop, een keerpunt dat de Vlamingen ook weer veel te laat hebben gezien en genomen. Ook dit illustreert het gebrek aan ondernemerschap in dit land.
Laatst gewijzigd door socrates op 27 nov 2015, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2015, 15:01

De kritiekleveraars over onze regering zonder de linkse krachten .
Kunnen eens naar Nederland met de PvdA kijken
12000 jobs op de helling of werken aan 10€ in de thuiszorg.
Ook een goed bestuur.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 nov 2015, 15:43

voorn schreef:De kritiekleveraars over onze regering zonder de linkse krachten .
Kunnen eens naar Nederland met de PvdA kijken
12000 jobs op de helling of werken aan 10€ in de thuiszorg.
Ook een goed bestuur.
Ik heb echt wel met de Nederlanders te doen, zij zitten opgescheept met een uiterst links georiënteerde premier, een bijna naamgenoot en Europees partijgenoot van onze rijzende ster, mevrouw Rutten.
Ik ken hier bij ons nogal wat mensen die, ook zonder de PVDA in de regering, werken als aanvulster, caissière, meid voor alle werk, tegen 9 euro per uur bv. in een superette. Ook in de horeca is dat geen ongewoon uurloon.
Als voor een of andere klus een vakman moet tussenkomen factureert zijn patroon wel vlot tussen 30 en 35 euro per uur voor diens werk. Verplaatsingskosten worden ook vaak aan hetzelfde hoge tarief verrekend.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2015, 16:05

650 bijkomende jobs in de Security business: beveiliging van gebouwen en personen zit in de lift. Toch mooi, he? :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

27 nov 2015, 16:41

Wil. schreef:650 bijkomende jobs in de Security business: beveiliging van gebouwen en personen zit in de lift. Toch mooi, he? :D
Tijdelijke en deeltijdse jobs.
Kostuum zelf betalen!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 nov 2015, 16:58

dejules schreef:
Wil. schreef:650 bijkomende jobs in de Security business: beveiliging van gebouwen en personen zit in de lift. Toch mooi, he? :D
Tijdelijke en deeltijdse jobs.
Kostuum zelf betalen!
Bijna jammer dat er geen onveiligheidsniveau 5 bestaat, zou wellicht nog meer jobs opleveren. Wie betaalt dat eigenlijk ? Is het denkbaar om bv. aan de Islamitische kerk een schadeloosstelling te vragen voor het onheil dat haar leden in naam van hun geloof aanrichten ? Naar analogie met wat de katho kerk doet inzake pedofilie van haar bedienaars. :idea:
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2015, 17:23

dejules schreef:
Wil. schreef:650 bijkomende jobs in de Security business: beveiliging van gebouwen en personen zit in de lift. Toch mooi, he? :D
Tijdelijke en deeltijdse jobs.
Kostuum zelf betalen!
Geloof me: dit is geenszins tijdelijk. Dit is een blijver. Net zoals 'de groene economie' zal deze nieuwe bedrijfstak veel vaste jobs opleveren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2015, 17:28

socrates schreef: Bijna jammer dat er geen onveiligheidsniveau 5 bestaat, zou wellicht nog meer jobs opleveren. Wie betaalt dat eigenlijk ?
Verstandige vraag, Socrates. Wie betaalt de verzekering voor een auto? De brandverzekering? Wel, dit is een nieuw verschijnsel en de verzekering voor veiligheid hoort in datzelfde rijtje.


Is het denkbaar om bv. aan de Islamitische kerk een schadeloosstelling te vragen voor het onheil dat haar leden in naam van hun geloof aanrichten ?Naar analogie met wat de katho kerk doet inzake pedofilie van haar bedienaars. :idea:
Dat is erover, Socrates! Vanaf nu sta je in de boeken van de staatsveiligheid. Je hebt haat gezaaid. De enige manier om terug 'clean' te worden is je te bekeren tot dat ware geloof.

De "priesters met verlangens" behoorden bij de inrichters van de festiviteiten. De bezoekers van deze show zijn niet verantwoordelijk voor de ordonanties die de hogere machten hebben uitgevaardigd. Alleen: die hogere machten zijn al jaren dood...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.