Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 jan 2016, 10:21

Mijn man viert dit jaar zijn 40 jaar dienst op het werk. Dan mogen ze 20 collega's (of 10 collega's met partner) uitnodigen voor een diner. Het bedrijf doet een aantal voorstellen maar je mag ook zelf je restaurant kiezen, zolang je maar binnen het vooropgestelde budget blijft.

De Wase Wis in Bazel/Kruibeke stond ook op de lijst en kreeg op diverse sites goede kritieken. Wij vonden toch dat we eens moesten gaan voorproeven en zijn er gisteren gaan eten met een collega en zijn vrouw die tegelijkertijd zijn 25 jaar dienst viert.

We hebben er super lekker gegeten. Om te beginnen al een plateautje met heel lekker brood (focaccia-achtig) met een potje rillettes, een potje kruidenkaas en een potje olijven. En lekker vers wit en bruin brood werd constant bijgevuld. Zij werken met een maandmenu dat telkens wisselt (vast, geen keuzemenu). Het was een goed uitgebalanceerd menu vis/vlees maar vier gangen is voor mij gewoon te veel. We hebben het dus bij een voorgerecht en een hoofdgerecht van de kaart gehouden. Mijn man koos voor de carpaccio van wilde zalm met rucola en limoen. Ikzelf nam de rundscarpaccio met appelkappers, pesto, pijnboompitjes en parmezaan. Twee hele lekkere en mooi opgediende voorgerechten, maar mijn rundscarpaccio was zo'n enorm bord dat ik eigenlijk met het voorgerecht alleen al genoeg had. Ik heb het dan ook maar half opgegeten en de rest doorgeschoven naar mijn man.
Ook voor de hoofdgerechten gingen we iedere onze weg: hij nam de gebakken zeetong met een slaatje en frietjes en ik koos de bouillabaisse van Noordzeevis met toast en rouille. De tong was normaal van grootte maar de bouillabaisse was ook weer zo'n grote portie. Super lekker, dat wel!
Dessert hebben we niet meer genomen want dat kon er echt niet meer bij. Maar het was allemaal superlekker en we zijn heel blij dat we voor de Wase Wis gekozen hebben voor zijn feest.
Prijs/Kwaliteit: meer dan in orde!

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

24 jan 2016, 15:28

MyriamC schreef:Mijn man viert dit jaar zijn 40 jaar dienst op het werk. Dan mogen ze 20 collega's (of 10 collega's met partner) uitnodigen voor een diner. Het bedrijf doet een aantal voorstellen maar je mag ook zelf je restaurant kiezen, zolang je maar binnen het vooropgestelde budget blijft.

De Wase Wis in Bazel/Kruibeke stond ook op de lijst en kreeg op diverse sites goede kritieken. Wij vonden toch dat we eens moesten gaan voorproeven en zijn er gisteren gaan eten met een collega en zijn vrouw die tegelijkertijd zijn 25 jaar dienst viert.

We hebben er super lekker gegeten. Om te beginnen al een plateautje met heel lekker brood (focaccia-achtig) met een potje rillettes, een potje kruidenkaas en een potje olijven. En lekker vers wit en bruin brood werd constant bijgevuld. Zij werken met een maandmenu dat telkens wisselt (vast, geen keuzemenu). Het was een goed uitgebalanceerd menu vis/vlees maar vier gangen is voor mij gewoon te veel. We hebben het dus bij een voorgerecht en een hoofdgerecht van de kaart gehouden. Mijn man koos voor de carpaccio van wilde zalm met rucola en limoen. Ikzelf nam de rundscarpaccio met appelkappers, pesto, pijnboompitjes en parmezaan. Twee hele lekkere en mooi opgediende voorgerechten, maar mijn rundscarpaccio was zo'n enorm bord dat ik eigenlijk met het voorgerecht alleen al genoeg had. Ik heb het dan ook maar half opgegeten en de rest doorgeschoven naar mijn man.
Ook voor de hoofdgerechten gingen we iedere onze weg: hij nam de gebakken zeetong met een slaatje en frietjes en ik koos de bouillabaisse van Noordzeevis met toast en rouille. De tong was normaal van grootte maar de bouillabaisse was ook weer zo'n grote portie. Super lekker, dat wel!
Dessert hebben we niet meer genomen want dat kon er echt niet meer bij. Maar het was allemaal superlekker en we zijn heel blij dat we voor de Wase Wis gekozen hebben voor zijn feest.
Prijs/Kwaliteit: meer dan in orde!
Vrijblijvend een tip : " De klare hemel" in Lokeren...moet je echt eens proberen....

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 jan 2016, 16:02

Dat is nóg verder van huis! Maar ik heb hem genoteerd. Je weet maar nooit of we daar nog eens terecht komen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 okt 2018, 15:49

Veel wordt er niet over restaurants gesproken hier.Laatste post dateert al van januari 2016.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 okt 2018, 18:04

Bwa ik wil nog gerust enkele adresjes meegeven hoor zoals:

Nathan in de Lange Koepoortstraat in Antwerpen
Selsation in Hemiksem.

Beiden om duimen en vingers af te likken.

Beiden hebben hun eigen website.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 okt 2018, 18:56

Il Divino di Milano in Gooreind-Wuustwezel

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

27 okt 2018, 19:33

SPLIT KORTRIJK

Aan de Leieboorden, voor wie eens niet  voor het bekende kiest.
Sharing is caring

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 nov 2018, 04:26

Tja ieder heeft zo zijn eigen restaurants die hij of zij lekker vindt.

Een kwestie van smaak.

En dan die gasten van de Michelin en de Gault Millau die elk jaar de boel eens komen opnaaien.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 nov 2018, 12:06

Vrijdagavond in Den Peerdestal gaan eten in Antwerpen. Nog altijd even lekker als vroeger maar hun prijzen zitten torenhoog. 30 eur voor een hamburger 'Decadent' is er los over. Iets goedkopere schotel is niet meer te krijgen (26 eur voor een paardensteak en 31 eur voor paardenfilet, let weel botermals). Een menu kan je enkel krijgen als je wijn drinkt, zonder wijn worden er geen menu's aangeboden. Maar wie houdt van een lekkere malse paardenfilet is daar zeker op zijn plaats.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 nov 2018, 15:56

Prima Vera schreef:Vrijdagavond in Den Peerdestal gaan eten in Antwerpen.
Ben daar twee keer geweest en twee keer stonk het daar naar 't putteke. Voor mij geen Peerdestal meer.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

20 nov 2018, 07:22

Hof van Cleve blijft nog als enige driesterrenzaak in België over, na de sluitingen van Hertog Jan en De Karmeliet. Dat oordeelt de
nieuwe Michelingids.

Prijzen Hof van Cleve.

prijzen 7 gangen
€ 315 zonder wijnen
€ 435 met geselecteerde wijnen
€ 400 met geselecteerde infusies en sappen
prijzen 5 gangen
€ 260 zonder wijnen
€ 365 met geselecteerde wijnen
€ 325 met geselecteerde infusies en sappen

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 nov 2018, 08:26

Wij gaan regelmatig eten in “ De Slappen Uier “ in Nijlen, nen goede bizon entrecote,
Rund, varken en bizon vlees is van eigen dieren, en uw bord is goed gevuld.
Meer moet dat niet zijn, wij houden niet van al die tralalie en tralala,
voor die prijzen kan men hier 6 tot 8 keer met meer smaak gaan eten.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 nov 2018, 10:01

MyriamC schreef:
Prima Vera schreef:Vrijdagavond in Den Peerdestal gaan eten in Antwerpen.
Ben daar twee keer geweest en twee keer stonk het daar naar 't putteke. Voor mij geen Peerdestal meer.
Wel geen last van gehad, maar het is wel dat het daar overal oude rioleringen zijn en dat ik goed kan aannemen, met bepaalde  dagen, dat je daar last van kan hebben. Maar dat hebben wij nogal gehad in menig restaurant waar je het niet van verwacht.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

21 nov 2018, 15:42

Zolang de economie goed draait,geen probleem.
Er is wat te doen rond die sterretjes.

https://www.gva.be/cnt/dmf20181121_0397 ... odgloeiend

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

21 nov 2018, 16:21

En dat de economie weer goed draait is wel zeker. Ook in goede restaurants zonder ster moet je dikwijls weken op voorhand reserveren.
Het is hen van harte gegund, maar ik zou niet graag in hun schoenen staan.