Gashendel Honda grasmaaier

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

11 mar 2016, 17:55

Mijn schoonvader heeft een Honda zelftrekkende grasmaaier. Daar hij op gezegende leeftijd is maai ik nu wekelijks zijn gazon met bovengenoemde grasmaaier. Het probleem zit hem nu bij de gashendel. Wanneer die volledig open staat en ik deze terug minder wil zetten blijft hij op hetzelfde toerental draaien. Weet iemand hier raad zodat ik deze weer kan herstellen? Dank bij voorbaat.
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

11 mar 2016, 18:12

Waarschijnlijk een veer dat de kabel terug trekt los geraakt.
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 mar 2016, 22:38

Als hij verhoogt in toerental vanuit 0 dan zal het bij max gas mss + choke zijn. Voor de rest regelt die machine zijn toerental naargelang de belasting(hoog gras/nat gras/kort gras). En dat is normaal.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

20 mar 2016, 20:31

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord. Het probleem is hem net dit. Hij blijft altijd op hetzelfde toerental verder razen. Of het gras nu lang, kort of nat is maakt niet uit.
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 mar 2016, 16:21

Van de gashendel vertrekt een kabel naar de carburator zoals een remkabel bij een fiets.
Volg die kabel even en dan zie je waar hij toekomt een klep.
Trek de gashendel in zijn 0-stand en zie wat er gebeurt aan de carburator.
De kabel moet nu volledig teruggetrokken zijn, en als je nu gas geeft moet de gasklep bewegen.
Gebeurt dat niet dan is de kabel gebroken of losgeraakt.

bomma camping
Lid geworden op: 12 aug 2015, 16:45
Locatie: Leopoldsburg

23 mar 2016, 19:04

Bedankt voor je antwoord. Van zodra, volgende week, het gras weer gemaaid word zal ik mijn echtgenoot vragen om dit eerst even na te kijken. Misschien dat hij het zo kan maken. :wink:
Even nadenken voor je een reactie geeft, dan kwets je niemand.