MARIA, MOEDER van de HEER ( Deel 2 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

12 jan 2016, 00:33

Dat Woord dat het hele Universum en de hele schepping omvat heeft door de H. Geest willen wonen en groeien in de schoot van de H. Maagd Maria en is komen leven onder de mensen als zelfstandigheid van de Vader . En het Woord bracht licht in de duisternis, maar de duisternis aanvaardde het niette .
Dat wat jij het woord noemt, heeft zich, vele miljoenen jaren terug, gesplitst in onnoemelijk vele levenskiemen die zich vanaf dat moment zich zijn gaan ontwikkelen naar alle bestaande en bekende levensvormen zoals we die kennen en voor ons, aardse mens, nog onbekend zijn. Ooit was één overal de eerste in en met deze velen. Zij zijn aldaar waar wij, als het zelfde leven, ook ooit zullen zijn maar door onze levenswijze, als mensheid, hebben wij ons vertraagd hierin. Vanuit die omgeving, het hoogst bereikbare, heeft die eerste zich via het moederlichaam genaamd Maria dmv bevruchting door Jozef, zich terug laten gaan naar de aarde om de mensheid te helpen om haar bewustzijn een prikkel te geven tot het kunnen veranderen naar meer liefde. Je weet wat de mens daarmee gedaan heeft. Maar toch, ondanks alle verdraaiingen in de overleveringen heeft het veel veranderingen in de levenshouding van de mens veroorzaakt. Zowel ten goede als ten kwade dit naar keuze van de mens zelf. Dit kaatst ik terug in de groep. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 jan 2016, 23:03

Beste Janx, met je wederwoord kan ik heel goed leven, hoor . Trouwens een enkel piepklein mosterdzaadje groeit tenslotte ook uit in een grote struik (boom ? )

Ter gelegenheid van de verjaardag vandaag van de verschijningen van OLVrouw in Banneux anno 1933 , deze ode uit het klein officie of kleine getijden van de Onbevlekte Ontvangenis :

God de Heer heeft U verkoren
Door Zijn eeuwig raadsbesluit,
Om te worden heilige Moeder
van het Eengeboren WOORD,
Waardoor aarde,zee en hemel
Is geschapen ; als zijn Bruid,
Die in Adam's schuld niet deelde,
Tooide God U vlek'loos schoon .
Amen .

Tot weeedermeels, werewoef
AMEN en AUM

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

16 jan 2016, 12:07

socrates schreef:Is niet de persoonlijkheid het belangrijkste "orgaan" van een menselijk individu ? Is iemand, wiens persoonlijkheid weg is, bv. omdat Alzheimer die heeft overgenomen; dan nog iemand ? Is iemand die zelf niet meer weet wie hij is, nog iemand ? Kan een gereïncarneerd wezen nog iemand zijn of is dat gewoon iemand anders ? Of is wedergeboorte enkel een hoopgevende illusie, gekoesterd door mensen die de angst om hun eigen desintegratie op die manier proberen te onderdrukken ?
In de miljoenen jaren die verliepen vóór ik ik werd, heb ik nooit last gehad van enige doodsangst, ik was dan immers al eeuwen dood en zal dat binnen afzienbare tijd ook weer zijn.
Het woord 'individu' komt van 'onverdeeld', het zou dan mogelijk moeten zijn om die onverdeeldheid te herbeleven. Die 'iemand' wordt dan uiterst twijfelachtig wat tot een identiteitscrisis kan leiden, vertaald als 'depersonalisatie'. Het wordt dan misschien roepen op God om tot verlossing te komen van al deze psychische kwellingen?

Personen die aan depersonalisatie lijden ervaren deze toestand vaak als beangstigend. Depersonalisatie is een natuurlijke reactie van het lichaam om zich tegen bedreigingen van buiten af te beschermen. Depersonalisatie treedt dan ook vaak op na een lange tijd van stress. Het lichaam wil zich afsluiten van de negatieve stimuli van buiten af met het gevolg dat de persoon in een onrealistische toestand terecht komt. De reden waarom mensen soms voor langere tijden in deze staat blijven hangen is omdat deze staat van onrealisme niet wordt begrepen waardoor men er juist angstiger door wordt, met als gevolg dat de depersonalisatie heftiger wordt. Derealisatie wordt namelijk in stand gehouden door twee elementen: stress en twijfel. Wanneer de achterliggende stress en/of de twijfel over de aard van de aandoening weg wordt genomen, is de kans groot dat de klachten verminderen of verdwijnen. De aandoening begrijpen is de sleutel naar de verlossing ervan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Depersonalisatie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

17 jan 2016, 10:18

janx schreef:Maar toch, ondanks alle verdraaiingen in de overleveringen heeft het veel veranderingen in de levenshouding van de mens veroorzaakt. Zowel ten goede als ten kwade dit naar keuze van de mens zelf. Dit kaatst ik terug in de groep. :wink:
Aan verdraaiingen geen gebrek, tegenwoordig noemt men het allemaal 'stoornissen'.
Afbeelding

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

19 jan 2016, 21:16

God de Heer heeft U verkoren
Wie of wat is de Heer of God? :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 jan 2016, 22:42

Heb zojuist een nieuw fijn boekje over Maria binnengekregen .

MARIA een VROUW zoals wij . 42 blz en uitgegeven door Ark Media

www.arkmedia.nl

De laatste pagina is gewijd aan FEM en een deel van de opbrengst gaat naar het Malala Fund . De zeventien jarige Pakistaanse die in 2014 de nobel-prijs voor de vrede ontving .

www.malala.org

Er wordt ook verwezen naar het theater nl;

De Mariamonologen

http://www.theatergroepdekern.nl/theate ... logen.html



De teksten in dit heerlijk hebbedingetje zijn van Ineke ter Heege, Elise Mannah,Elly Zuiderveld, Mariska Vos e.a

Echt een aanrader en een schat van een boekje .

werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 feb 2016, 19:52

Vandaag is het 158 jaar geleden dat de Heilige Maria verscheen in Lourdes aan de H. Bernadette Soubirous .

Dit jaar staat het bedevaartsoord in het teken van de barmhartigheid . Par Marie à Jésus ...

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rozenkran ... lica_4.jpg

Als je reeds in Lourdes geweest zijt, is het fijn om eens te zien wat er nu gebeurt in en rondom de grot van Massabielle en dit op elk moment van de dag . Daarom breng ik nogmaals deze web-link van de constante video-camera gericht op de grot .

https://www.youtube.com/watch?v=eCr1bsO ... e=youtu.be

groeten van Werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 feb 2016, 01:46

Het jaar draait stilaan verder en zo komen we terug bij de feestdag van de H. Bernadette van Lourdes .

Bij deze had ik gaarne deze kleine web-link geplaatst met al de fotos van Haar .

Ze was dan ook de allereerste gefotografeerde heilige .

http://www.youtube.com/watch?v=Hm7lYlNGOdY

Groeten van werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 feb 2016, 02:10

In extremis het onderstaande linkje nog ontdekt . Speciaal met heel mooie muziek . The eyes of an angel .

https://www.youtube.com/watch?v=xNEdiHHqIZU

aub-werewoef
AMEN en AUM

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

25 mar 2016, 10:12

@werewoef ,

dit topic krijgt een slotje omdat het al héél veel berichten bevat.
Je mag uiteraard altijd een nieuw topic hierover openen.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet