waarschuwing ,voor mij helaas te laat

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

19 jan 2016, 11:37

Ik heb op de pc Linux mint geïnstalleerd en getest. Ben tot de bevinding gekomen dat het "echt alleen voor geeks" is.
Nu probeer ik terug te gaan naar windows maar linux verhinderd dat nog erger dan w10 het vertikte om linux te installeren.
Dikke miserie , met scha en schande geleerd.
Wat zal er eentje lachen. :roll:

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

19 jan 2016, 12:41

Dag Lore
Heb je bij de installatie gekozen om Windows te laten staan ??
Zo niet game over .
Zo ja dan zie je bij het opstarten een zwart scherm met witte tekst ( 4 of 5 lijnen ) ga met piljtjes naar onder daar zou ergens windows moeten staan. Click dan op deze lijn.

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

19 jan 2016, 12:52

Lore
Tis lijn 6 bij mij
Afbeelding

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

19 jan 2016, 14:12

In mijn "dommigheid" heb ik er niet voor gekozen om windows te laten staan.
Game over? Ik geef het nog niet op hoor!
De harde schijf van de pc maak ik los en "hang" die aan de laptop , die heeft nog w10, en dan format hd en dan nog eens opnieuw proberen.
Als het echt game over is dan mogen ze wel eens waarschuwen voor linux!

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

19 jan 2016, 14:29

Good luck ,maar ik vrees weg is weg.
Tenzij je een windows DVD hebt.
Je hebt blijkbaar Linux op een externe drager , dus hoef je niet perse die schijf uit bouwen . Kan je ook vanuit die gehate Linux formatteren.
Oh ja Linux waarschuwt wel , maar je moet wel luistern he (joke)

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

19 jan 2016, 15:45

beste linuxwim,
linux staat op de hd van de pc.
Ik heb nog een "case" waar ik een hd in kan bouwen en dan ergens anders voor gebruiken. Dat is wat ik wil 'proberen'
Het kan toch niet zijn dat je linux test en je nooit meer terug kan? Dan begrijp ik niet waarom er aan windows bashen word gedaan. Dan is Linux nog erger dan windows die laat tenminste toe , zij het via slinkse omwegen ,je iets anders kan opstarten!
Je schrijft "het zo gehate linux" maar dat is niet waar , het is alleen zo dat windows door een kind (ik dus) kan gebruikt worden en linux veel afhankelijker is van de terminal commands of hoe zeg je dat.
Voorlopig heb ik nog andere besonges dus zal ik er even niet verder kunnen op in gaan. Maar ik meld me zeker terug! ook als het niet lukt ,daar ben ik niet te ijdel voor.
Groetjes

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

19 jan 2016, 16:06

Tja Linux laat dat ook toe als je hem installeert naast windows en dan komt er zelfs niets slinks bij kijken ,maar heb je een dual boot.
Maar das nu te laat en eigenlijk moet je bijna niets doen in de terminal , de meest courante zaken kan je installeren vanuit "software beheer".
Maar over besturings systemen zoals over smaak geraakt men het zelden eens.
Laat maar weten als je nog advies wenst van een Linux fan .Geen nerd just a user.

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

20 jan 2016, 19:42

Geen nerd just a user.
Beste
Ik heb je zo niet genoemd ,hé!
Kun je me vertellen hoe ik Yelo van telenet aan de praat krijg in Linux?
Je moet daar M$ Silverlight voor installeren , maar dat wil niet zo eenvoudig lukken.
Op de site van Telenet staat ook nergens hoe je dat met Linux zou moeten doen. Geen ondersteuning.

Moest je me , op een simpele manier kunnen uitleggen hoe dat voor mekaar te krijgen , wel dan zal ik het nog eens proberen om met Linux bevriend te geraken.
Groetje

Linuxwim
Lid geworden op: 14 dec 2015, 10:27
Locatie: Heist op den berg

20 jan 2016, 20:06

Dag ,Lore
Tja ik weet niks van telenet want ik zit al bijna van mijn geboorte bij die ander.
Maar ik denk dat wat je wil niet kan.
Zie link.
https://support.mozilla.org/en-US/kb/us ... -and-video
Je zou die vraag kunnen stellen op de mailgroep "Linux" Daar zitten wel nerds tussen.
Beter advies heb ik niet .
Groeten

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 jan 2016, 09:12

@ Lore,
Kun je pipelight installeren in Mint?

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

21 jan 2016, 20:51

Vandaag eindelijk tijd gevonden om mijn probleempje op te lossen.
Met de grove borstel rond geweest ,alle stof weggedaan en, via alweer een omweg, erin geslaagd om terug vanaf een windows dvd te kunnen opstarten.
Het lijkt dat ik nog wat instellingen moet aanpassen of is het lettertype van het forum aangepast? Zou kunnen.
Voorlopig even geen avontuurtjes meer en Linux eventjes de kast in.

lore
Lid geworden op: 18 mei 2013, 11:37

18 apr 2016, 13:24

couldn't resist :D
Afbeelding

den boete
Lid geworden op: 28 nov 2006, 16:44
Locatie: Waasland

01 mei 2016, 20:31

Het verleden kun je niet wissen, maar een tip voor de toekomst :

Wanneer je systeem goed draait, neem dan een schijfimage met clonezilla, deze kun je downloaden op volgende : http://clonezilla.org/.
Wat je daarna ook verprutst, ja kan altijd terug naar het moment waarop je de image hebt genomen.
Don't limit your challenges, challenge your limits.