Pijn binnenkant knie

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

willemine
Lid geworden op: 15 okt 2007, 20:09
Locatie: Lanaken

22 mei 2016, 23:26

Ik heb vrij vaak pijn aan de binnenkant van mijn knie. Het zijn gemene steken, vaak bij het wandelen. De dokter denkt dat het aan de meniscus kan liggen en ook overbelasting, 'n bruuske rotatie van de knie. Een MRI zou eventueel meer klaarheid kunnen brengen. Voorlopig help ik me met pijnstillers en al eens Ibuprofen. Wie kan me info geven om van deze pijn af te geraken of heeft er zelf mee te maken of te maken gehad?
Allways look at the brite side of life :)

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

07 jun 2016, 16:31

willemine schreef:Ik heb vrij vaak pijn aan de binnenkant van mijn knie. Het zijn gemene steken, vaak bij het wandelen. De dokter denkt dat het aan de meniscus kan liggen en ook overbelasting, 'n bruuske rotatie van de knie. Een MRI zou eventueel meer klaarheid kunnen brengen. Voorlopig help ik me met pijnstillers en al eens Ibuprofen. Wie kan me info geven om van deze pijn af te geraken of heeft er zelf mee te maken of te maken gehad?
Willemine.... zoiets is lastig en pijnlijk (kan er van meespreken), het kan een ouderdomsverschijnsel (?) zijn zoals bijvoorbeel arthrose maar ook met de meniscus te maken hebben. Zelf heb ik door herhaald stom vallen hierdoor problemen en operatie gekregen aan rechterknie en nu is mijn linker ook aan het preutelen, doet vooral pijn als lang rechtstaan en trappen doen. Een operatie "kan" al naargelang een oplossing bieden, maar zoiets moet eerst onderzocht worden (nu niet meteen een MRI) en is het best hiervoor eerst en vooral een Orthopeed te raadplegen !

Deze hebben hier zicht op en ondervinding, nadien kan je de mogelijkheden met hem overleggen. Tegenwoordig kan men veel.

Veel succes en vooral beterschap gewenst !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez