Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

01 jul 2016, 19:26

Flashback schreef:
Wil. schreef:Elke werkdag zijn er gemiddeld een goede 300 (driehonderd) startende ondernemingen in belgie.
300 per werkdag ?
Samen dus minimaal 78.429 per jaar ? (2016 = schrikkeljaar ...)
Wat staat die Peeters dan te lullen over 42.000 extra jobs ?
Dat is nog een klein surpluske. :lol:
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

01 jul 2016, 23:05

tokkio schreef:quote
Ze helpen bij het terugdringen van de overbevolking, ze zorgen voor werkgelegenheid in de koekjesfabrieken, ze geven ouderen en zwakken een zinvolle overgang naar het hiernamaals, ze bezorgen de jeugd gratis extra-proteïnen enz.

En dan zou Bofin Biscuits misschien nog een toekomst hebben ,het zijn er terug 80 die ..........moeten onderhouden worden
Maar genoeg gelachen,hoe meer jobs dat Peeters creëert hoe meer bedrijven er in faling gaan,en de vraag is wat doen ze er aan,en wat is de oorzaak van al die faillissementen?
het zijn toch niet allemaal dubieuze bedrijven die een winkel openen voor 3 maand en dan voor de rest van hun leven steun trekken?

Een overzicht van alle door de rechtbank van koophandel gepubliceerde faillissementen en opschortingen van dinsdag 28 juni.
Ondernemingsnr. Naam Plaats Status
520742124 Stevens Robert Zedelgem Faillissement beëindigd
554700141 Nature's Finest Rijkevorsel Faillissement
554699646 Van Looveren Groentenproducties Rijkevorsel Faillissement
461583012 De Dreef Brussel Faillissement
830755609 Primero Lochristi Faillissement
598979156 Ayvi Gent Faillissement
452190739 Suy-Hertog Sint-Niklaas Faillissement
Meer faillissement nieuws
01-07-2016
Delen Tweet Google+ Mail shares 26 jobs weg bij failliete wasserij 't Sneeuwvlokje
30-06-2016
Nieuwe faillissementen van 30 juni 2016
30-06-2016
Van Gaever mag/wil VLM niet overnemen
30-06-2016
Gouden Gids-uitgeverij Truvo Belgium failliet verklaard: 520 jobs in gevaar
29-06-2016
Rechtbank verklaart koekjesproducent Bofin Biscuits failliet
27-06-2016
Nieuwe faillissementen van 27 juni 2016
24-06-2016
Nieuwe faillissementen van 24 juni 2016
24-06-2016
Bvba achter Hotel Royal Astrid failliet verklaard
24-06-2016
Drie kandidaten voor overname van failliete Sunnyland
23-06-2016
Nieuwe faillissementen van 23 juni 2016
23-06-2016
VLM Airlines is failliet, oprichter wil bedrijf weer overnemen
22-06-2016
Nieuwe faillissementen van 22 juni 2016
20-06-2016
Nieuwe faillissementen van 20 juni 2016
https://bestat.economie.fgov.be/bestat/ ... 5c282cdeae Lullemannen...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
dejules

02 jul 2016, 09:55

De uitgaven voor pensioenen, die vorig jaar 45,4 miljard euro bedroegen, zullen tegen het einde van de legislatuur oplopen tot 51,9 miljard euro. De uitgaven voor de gezondheidszorg stijgen in dezelfde periode van 30 tot 35 miljard euro. Het totale budget van de sociale zekerheid zal toenemen van 102 naar 115 miljard euro. Het is voor de regering niet langer houdbaar die oplopende kosten te financieren met algemene middelen. Ook al omdat de sociale uitgaven in België nog altijd de op twee na hoogste in Europa zijn.

http://trends.knack.be/economie/beleid/ ... 23807.html

De statutairen gepensioneerden maken 20% uit van alle gepensioneerden maar zij gaan lopen met bijna de helft van alle uitbetaalde pensioengelden.
Het "systeem" (lees de diefstal) is in aan het storten!
Langer werken is geen optie want NIEMAND in de privé (die betalen het feest) krijgt de kans om tot zijn 67ste te blijven.
dejules

02 jul 2016, 10:02

voorn schreef:Ge moet eens wat meer volkse cafeetjes doen.
Dan krijgt U een helder zicht op sommige werklozen,zieken en invaliden.
PROFITEURS die in het zwart klussen; van gazetten ronddragen,kuisen en klussen.
U bent/was statutair?
Om de 2 miljoen ambtenaren en andere gesubsidieerde "aktieven" hun loon te betalen moet er steeds harder met steeds minder mensen gewerkt worden.
Ik heb dit persoonlijk mogen ervaren met mijn tweede job.
Langs de tikklok hingen elke dag de produktiviteitscijfers van ELKE medewerker.
Indien je de streefcijfers niet haalde moest je op gesprek en daarna lag je buiten. Een collega van 58 jaar die daar reeds 19 jaar in dienst was haalde zijn cijfers niet ONDANKS het feit dat hij zijn enige pauze (een half uur) DOORWERKTE!!!
Die mens heeft zich op de ziekekas gezet want anders werd hij afgedankt.
Dit gaat over mensen DIE ZICH ELKE DAG KAPOT MOETEN WERKEN EN DIE SLECHTS 20 DAGEN VERLOF PER JAAR HEBBEN, MIJNHEER DE AMBTENAAR!!! 20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ziekekasgeld is ARMOEDE : niemand zit graag in de armoede!!!!!
U heeft geen idee hoe het bedrijfsleven in elkaar zit!
Ofwel bent U onwetend of ambtenaar maar de realiteit is dat heel veel mensen zich op de ziekekas zetten omdat ze "op zijn". Veel van die mensen kunnen niet terug want dan worden zij afgedankt!
En in de werkloosheid heeft de vdab geen compassie met 50 en 60+ers met een arbeidsverleden van 30-40 en meer jaren!
Laatst gewijzigd door dejules op 02 jul 2016, 10:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2016, 10:32

dejules schreef: 2 miljoen ambtenaren
In 2007 waren er 807.000 ambtenaren. Zie het verslag van de NBB. Er zijn dus zo'n 1,2 miljoen ambtenaren bijgekomen sinds begin 2008 :lol:

Als jij correctere cijfers kunt voorleggen, dan lees ik dat graag.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

02 jul 2016, 10:40

Wil. schreef: In 2007 waren er 807.000 ambtenaren. Zie het verslag van de NBB. Er zijn dus zo'n 1,2 miljoen ambtenaren bijgekomen sinds begin 2008 :lol:

Als jij correctere cijfers kunt voorleggen, dan lees ik dat graag.

Om de 2 miljoen ambtenaren en andere gesubsidieerde "aktieven" hun loon te betalen moet er steeds harder met steeds minder mensen gewerkt worden.

'Bijna 42 procent van de actieve bevolking wordt betaald door de overheid'

Er komen te weinig banen bij in de industrie, de handel, bij banken, verzekeringen, diensten, enzovoorts. 'Zelfs Griekenland is erin geslaagd meer industriële banen te behouden.'


Het is een verbijsterend cijfer in het recente verslag van de Nationale Bank: acht van de tien banen die tussen 2000 en 2013 in ons land werden gecreëerd, zijn hoofdzakelijk met overheidsmiddelen gefinancierd.
Bij de overheidsdiensten en het onderwijs kwamen er 100.000 jobs bij, in de gezondheidszorg en de maatschappelijke dienstverlening nog eens 170.000. Daar is op zich niets op tegen: het onderwijs en de gezondheidzorg kunnen nog meer werkkrachten gebruiken en dragen bij aan ons aller welzijn. En er is ook veel voor te zeggen om mensen die anders nauwelijks aan de bak komen, of in het zwart moeten werken, via dienstencheques het normale arbeidscircuit in te trekken.

Vandaag worden ruim twee miljoen Belgen - bijna 42 procent van de actieve bevolking - betaald door de overheid.

WAANZIN WAANZIN WAANZIN WAANZIN WAANZIN WAANZIN

Het personeel van 'autonome' overheidsbedrijven als de NMBS en Infrabel, die zonder overheidsgeld niet kunnen overleven, niet eens meegeteld. Die last kan de overheid niet blijven dragen.

Er komen te weinig banen bij in de industrie, de handel, bij banken, verzekeringen, diensten, enzovoorts.

Het is daarbij opmerkelijk dat de industriële sector in ons land sinds 2000 de grootste achteruitgang van het hele Europese vasteland kent. 'Zelfs Griekenland is erin geslaagd meer industriële banen te behouden', zegt Marcia De Wachter, directeur van de Nationale Bank, op tournee door Vlaanderen met een lezing over de dreigende langdurige economische stilstand.



http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html

Iemand moet die waanzin stoppen, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2016, 11:34

dejules schreef:
Wil. schreef: In 2007 waren er 807.000 ambtenaren. Zie het verslag van de NBB. Er zijn dus zo'n 1,2 miljoen ambtenaren bijgekomen sinds begin 2008 :lol:

Als jij correctere cijfers kunt voorleggen, dan lees ik dat graag.

Om de 2 miljoen ambtenaren en andere gesubsidieerde "aktieven" hun loon te betalen moet er steeds harder met steeds minder mensen gewerkt worden.
Dat zijn dus gesubsidieerden uit de privé zoals bv. sommige theatergezelschappen. Hoog tijd dat daar het mes wordt ingezet.

'Bijna 42 procent van de actieve bevolking wordt betaald door de overheid'
Ik heb het originele document van de Nbb getoond. Dat wil ik hier ook kunnen zien.



Het is een verbijsterend cijfer in het recente verslag van de Nationale Bank: acht van de tien banen die tussen 2000 en 2013 in ons land werden gecreëerd, zijn hoofdzakelijk met overheidsmiddelen gefinancierd.
Mijn NBB-cijfers waren van eind 2007. Daarin zitten dus al de helft van de getallen (270.000) die jij hier vermeldt. Er blijven tot 2013 dan nog 135.000 door de overheid gecreeerde banen. Dat is 1/9 van de 1.2 miljoen die jij claimt.
Bij de overheidsdiensten en het onderwijs kwamen er 100.000 jobs bij, in de gezondheidszorg en de maatschappelijke dienstverlening nog eens 170.000. Daar is op zich niets op tegen: het onderwijs en de gezondheidzorg kunnen nog meer werkkrachten gebruiken en dragen bij aan ons aller welzijn. En er is ook veel voor te zeggen om mensen die anders nauwelijks aan de bak komen, of in het zwart moeten werken, via dienstencheques het normale arbeidscircuit in te trekken.
Wat nu? Méér ambtenaren en dat is aanvaardbaar???
Vandaag worden ruim twee miljoen Belgen - bijna 42 procent van de actieve bevolking - betaald door de overheid.
Graag de opdeling van die 2 miljoen. Net zoals ik heb gedaan met de 870.000 uit het doc. van de NBB.


Het personeel van 'autonome' overheidsbedrijven als de NMBS en Infrabel, die zonder overheidsgeld niet kunnen overleven, niet eens meegeteld. Die last kan de overheid niet blijven dragen.
De NMBS is een bedrijf dat wel degelijk een deel van zijn inkomsten zelf genereert door de verkoop van kaartjes en abonnementen. Dat is NIET het geval met bv. de brandweer of het onderwijs. Daarom moet uitgesplitst worden in welke mate hier jobs betaald worden door de overheid.

De post is een bedrijf met de overheid als grootste aandeelhouder. Alle lonen worden betaald door het bedrijf en niet door de overheid. Toch zijn de postbeambten ambtenaren, maar ze zijn niet ten laste van de belastingbetaler.

De tekst zegt nog wel meer en maakt duidelijk waar het kalf gebonden ligt:

1. Een kaart in het verslag van de Nationale Bank toont dat Antwerpen, met 5,9 procent de provincie met de grootste werkloosheid in Vlaanderen, het nog altijd veel beter doet dan de Waalse provincie met de láágste werkloosheid, Luxemburg met 8,1 procent.

Vlaanderen >< Wallonië. Het steeds weerkerende probleem.

2. Tegen deze achtergrond ontspon zich de vorige weken een discussie over het activeren van bruggepensioneerden - of SWT'ers (van 'stelsel van werkloosheid met bedrijfstoeslag'), zoals ze tegenwoordig heten - en oudere werklozen. De regering, de N-VA en Open VLD op kop, wilde een einde maken aan het brugpensioen, een systeem dat in bijna geen enkel ander Europees land nog bestaat.

Dat die SWT-ers nog bestaan is een aberratie! Waanzin!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

02 jul 2016, 11:52

Wil. schreef:Dat zijn dus gesubsidieerden uit de privé zoals bv. sommige theatergezelschappen. Hoog tijd dat daar het mes wordt ingezet.

Mijnheer, de vraag is : "WIE GAAT UW "UITGESTELD LOON" BLIJVEN FINANCIEREN?
De Chinezen, de Cambodjanen?
Van Hool alvast niet en geen enkel bedrijf noch zijn klanten noch zijn aandeelhouders!
Wie dan wel?
De Walen, de Marokkanen, de invaliden, de werklozen, de theatergezelschappen ...?
Wie?????
Gast

02 jul 2016, 12:13

Hoe het men ook draait of keert , en alle discussies ten spijt , de gepensioneerde ambtenaar en de ambtenaar zelf "leeft boven zijn stand" , en al zeker in vergelijk met zijn nuttige output ( prestaties ). :twisted:

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

02 jul 2016, 12:26

dejules schreef:
voorn schreef:Ge moet eens wat meer volkse cafeetjes doen.
Dan krijgt U een helder zicht op sommige werklozen,zieken en invaliden.
PROFITEURS die in het zwart klussen; van gazetten ronddragen,kuisen en klussen.
U bent/was statutair?
Om de 2 miljoen ambtenaren en andere gesubsidieerde "aktieven" hun loon te betalen moet er steeds harder met steeds minder mensen gewerkt worden.
Ik heb dit persoonlijk mogen ervaren met mijn tweede job.
Langs de tikklok hingen elke dag de produktiviteitscijfers van ELKE medewerker.
Indien je de streefcijfers niet haalde moest je op gesprek en daarna lag je buiten. Een collega van 58 jaar die daar reeds 19 jaar in dienst was haalde zijn cijfers niet ONDANKS het feit dat hij zijn enige pauze (een half uur) DOORWERKTE!!!
Die mens heeft zich op de ziekekas gezet want anders werd hij afgedankt.
Dit gaat over mensen DIE ZICH ELKE DAG KAPOT MOETEN WERKEN EN DIE SLECHTS 20 DAGEN VERLOF PER JAAR HEBBEN, MIJNHEER DE AMBTENAAR!!! 20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En ziekekasgeld is ARMOEDE : niemand zit graag in de armoede!!!!!
U heeft geen idee hoe het bedrijfsleven in elkaar zit!
Ofwel bent U onwetend of ambtenaar maar de realiteit is dat heel veel mensen zich op de ziekekas zetten omdat ze "op zijn". Veel van die mensen kunnen niet terug want dan worden zij afgedankt!
En in de werkloosheid heeft de vdab geen compassie met 50 en 60+ers met een arbeidsverleden van 30-40 en meer jaren!
Dejules is dat verhaaltje niet uit dien boek van priester Daems? Op mijn job hadden wij iemand die wegens mismedicatie (dus gèèn arbeidsziekte!) 3jaar !!! thuis zat.Hij is teruggekomen en heeft gewoon terug het werk mogen hervatten... Heeft zelfs een dagjob gekregen want shiftlopen was te zwaar geworden... Natuurlijk,mistoestanden zijn er overal,doch veralgemeen zo niet beste man...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

02 jul 2016, 12:34

Inderdaad zitten we met een groot, en steeds maar groeiend probleem.
Maken de actieve (?) ambtenaren, die 800.000 van Wil! (?), reeds 20 % uit van onze actieve bevolking dan zijn zij met 500.000 genieters van rust- of overlevingspensioen ook grote lekken in onze staatskas in vergelijking tot de rest van de werkende klasse.
Hier iets aan doen ?
Dringend de (niet bestaande) pot herverdelen en hakken in de statuten !
Gast

02 jul 2016, 12:38

en wie zou die pensioenen moeten eerlijk verdelen???
met deze gangsters moet er van de armsten een stuk van het pensioen!
als ze aan de ambtenaren beginnen, moeten ze ook aan hun eigen fortuin komen!
peeters zit al aan meer dan 8000
weverke al bijna 6000

er zijn nog duizenden mensen met minder dan 1000 euro, DAAR moeten ze in hakken!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

02 jul 2016, 12:39

Wik.

Jij neemt een document van d NBB en niemand weet wat er op staat.

Voor mij zijn ambtenaren (welk statuut ze ook hebben) mensen die integraal betaald worden met centen van de werknemers van de private bedrijven.

Als ik kijk naar de gemeente waar ik woon (9000 inwoners), dan zijn dat:

* brandweer
* 3 mutualiteiten elk met hun eigen huis en tuin.
* 2 gemeentescholen met eigen tuinen.
* een OCMW (een paleis van een huis).
* een cultureel centrum (in een park).
* een bibliotheek.
* een zwembad (in een park).
* wit gele kruis en anderen afhankelijk van de mutualiteiten.
* de gemeente zelf (een paleis van een huis + andere huizen).
* een opvang voor kinderen voor en na de school (juist gebouwd).
* twee opvanghuizen voor bejaarden (juist gebouwd).
* seniorenflats en appartementen van het OCMW (juist gebouwd).
* gemeentepersoneel dat voltijds de parken proper maakt.
* gemeentepersoneel dat deels de straten en deels de verlichting van het dorp proper maakt en herstelt.
* een container park.
* een kerkfabriek.
* vakbond huizen van elke soort.
* sociale woningen.
* sportterrein voor de jeugd voetbal en looppiste.
* een voetbalterrein.
* lokalen voor de jeugdverenigingen.
* een parkingplaats voor een tiental wagens, jeugd met drugs.
* een lokaal met het materiaal om mountainbikes te reinigen.
* 3 Rolls-Royces

* en wie weet wat nog allemaal.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
Gast

02 jul 2016, 12:45

En zo is het niet in jouw gemeente alleen .... In de mijne wordt er amper minder rijkelijk met belastinggeld gestrooid. Sommige jonge ambtenaren krijgen zelfs een jobke om alle wandelpaden in kaart te brengen en voor de bewegwijzering ervan te zorgen , puur om ze bezig te houden.
Gast

02 jul 2016, 12:51

deze week naar t gemeentehuis geweest om een nieuw paspoort.
ik wel wél grote nieuwigheid!!!
al die gasten en meisjes met mooie sexy rokjes, hebben nu twee grot computerschermen!!!

alleen de kleinste bediende die het echte werk doet heeft maar één schermpje. Kwestie van de pikorde duidelijk te stellenzeker?


ik vind dat echt wel heel mooi!
voor mij mochten die belastingen omhoog naar 8%