Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

25 jul 2016, 17:59

katana schreef:De kansen stijgen voor Trump als President , de wereldsituatie is momenteel onstabiel en daarvan zullen schreeuwers o.a.d zoals Trumpke , gretig gebruik van maken 8)
Tja... de wereld heeft Ronald Reagan ook overleefd.
Maar die had tenminste ervaring opgedaan als (film)-acteur.
Weliswaar in zogenaamde B-films...maar toch.
Uiteindelijk moet zo'n president goed smoelen kunnen trekken.
En dat kan Trumpie alvast erg goed.

De US-president heeft wel heel wat macht, maar tenslotte kan het congres hem/haar heel wat in de weg leggen.
Zie o.a. de oppositie tegen Obama-care, wat in een verzwakte versie resulteerde.

sw

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

25 jul 2016, 18:57

Zo ook vertoont "smoelenboek" ook eigenaardige trekjes.... :lol:

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

26 jul 2016, 06:54

Of de vaak hilarische en eerder synthetische lach van Madam Hillary Rodham (Clinton) een alternatief kan bieden valt nog te bezien. Afbeelding :roll: Hierboven staat ze klaar om haar gebit in in Bill zijn vinger te zetten.

Qua verpersoonlijking van het spreekwoord van die boer over zijn zwijn =
"veel lawaai en weinig wol"
staat ze op gelijke voet met Trump.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 jul 2016, 10:14

Silver Wolf schreef:Of de vaak hilarische en eerder synthetische lach van Madam Hillary Rodham (Clinton) een alternatief kan bieden valt nog te bezien. Afbeelding :roll: Hierboven staat ze klaar om haar gebit in in Bill zijn vinger te zetten.

Qua verpersoonlijking van het spreekwoord van die boer over zijn zwijn =
"veel lawaai en weinig wol"
staat ze op gelijke voet met Trump.
Ik denk dat zij wel het potentieel heeft om een Amerikaanse Thatcher te worden, als ze tenminste verkozen worden. Van Trump kunnen we alles verwachten maar waarschijnlijk weinig van wat hij allemaal beloofd heeft; Yes we can is ook een No we can not, geworden.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

27 jul 2016, 16:31

Wij moeten ons niet meer blind staren op Amerika , zij lossen de problemen op ,op hun manier en de Belgen op zijn Belgisch , het komt wel in orde voor de senioren , de jongeren leren en passen zich aan , het leven is belangrijk behalve voor de interventie van dat Isl. gedoe , ben op mijn hoede , heb mijn oorlogsuitrusting , nog even gekeurd , en opgeborgen :lol: :?:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

27 jul 2016, 16:47

Katana worstelt met één ernstig probleem , Lady stelt hem af en toe vragen en het antwoord komt meermaals ..

Nu stelde ze mij de vraag, dat Pokémon Go-gedoe , wat behelst dat eigenlijk ?

Na wat schrapen van ernstige keel geluiden en gekuch , bleef katana een fatsoenlijk antwoord schuldig ..

Wat is dat fictieve beesten gedoe en rage eigenlijk , kan iemand mij dat uitleggen

:?: :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

27 jul 2016, 18:04

https://www.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k

En daarvoor moet je niet gedronken hebben. :wink:



En hier een beetje uitleg:

https://www.youtube.com/watch?v=T2OrACX9XIY

Wordt gespeeld op een Smartphone.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

27 jul 2016, 19:58

Als we deze zgn democratie willen overleven moet Trump winnen !!!

of 't word Pokkemon !

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 jul 2016, 20:43

spiksin schreef:Als we deze zgn democratie willen overleven moet Trump winnen !!!

of 't word Pokkemon !
Tindemans begint ook met een T.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

28 jul 2016, 15:39

Fazal schreef:https://www.youtube.com/watch?v=jQBOHm0j87k




En hier een beetje uitleg:

https://www.youtube.com/watch?v=T2OrACX9XIY

Wordt gespeeld op een Smartphone.

Bedankt beste Fazal,

Deze uitleg schenkt mij enige klaarheid in het fictieve , maar hoe uitleggen aan een leek , die de pc en de Smartphone niet beheerst is andere koek , is een andere taal en die klaarheid mis ik , alhoewel , ze blijven vragen stellen, en de generatie onder de oude ,een andere generatie, is soms een brug te ver :?: :lol: misschien de oplossing in 't hiernamaals :?: :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

02 aug 2016, 11:26

Het Harley gedoe is weeral achter de rug , de helm plicht ; werd genegeerd , stoer doen , was weer optimaal , rondjes draaien met bijhorende stank van rubber , was weer van de partij :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

02 aug 2016, 15:54

Wij moesten het doen met touwtje en een knop ! Gelukkig zijn die trieste tijden voorbij .

De smart phones kun je ook gebruiken voor andere dingen dan spelletjes maar die zijn ook de moeite waard . Persoonlijk doe ik mijn best om bij te blijven . Aanrader .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

02 aug 2016, 16:04

T en T moeilijk te vergelijken maar beide winnaars en rechts , zoveel is zeker .

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

02 aug 2016, 16:08

Ik zie toch liever Harleys rijden dan tanks en hun hoofd deksels liever dan die kopvodden van de I.S ! :roll: