windows 10 ???

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

13 jun 2016, 15:35

Ofwel droom ik ofwel weet ik niet meer wat ik doe. Ik heb nu Windows 10 op mijn computer en ik heb niets gevraagd. Veel is veranderd en dat
wens ik niet. Ik kon mij goed behelpen met mijn windows 8.1. Ik heb een ACER aspire/v3 (microsoft) gekocht in mei 2013.
Zo heb ik nu op het bureaublad, het vierkantje onderaan dat wanneer
men erop klikt alle APPS toont die ik veel gebruik of er op gezet had en nu is het een gans andere indeling.
Hoe kan ik terug naar mijn vertrouwde 8.1.
Bedankt bij voorbaat.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

13 jun 2016, 16:01

Raquel schreef:.....Ik heb nu Windows 10 op mijn computer en ik heb niets gevraagd.......
Hoe je het draait of keert, je bent toch akkoord gegaan met de licentieovereenkomst. Zonder dat komt er geen Win10 op.


=> Instellingen => Windows Update => Systeemherstel => Terug naar.....

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

13 jun 2016, 17:07

"Raquel" is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die hiermee opgezadeld (zijn)zullen (ge)worden!!!
Is hier al meerdere keren aan bod geweest en inderdaad - zonder medewerking van diegene die aan het toetsenbord zit - komt er géén Windows 10 op je computer!!!

Regelmatige bezoekers zullen al wel eens gelezen hebben over het "GWX Control Panel" - een zéér degelijk tooltje dat Windows 10 "gegarandeerd" buitenspel zet!

Er is zelfs al een link geplaatst naar een duidelijke, goed gepresenteerde handleiding, met vele duidelijke printscreens!
Hier nog eens de link:
klinker schreef:Handleiding GWX Control Panel: http://www.pc-helpforum.be/topic/61712- ... rol-panel/
Voor alle duidelijkheid ik heb hier wél gewilde Windows 10 installaties draaien.

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

13 jun 2016, 17:41

Bedankt Charlie Maru. Ik heb mijn vertrouwde 8.1 onmiddellijk
teruggeplaatst. U heeft van mij een gelukkig mens gemaakt.
De hulp die ik reeds kregen heb door toedoen van "SeniorenNet" is niet
te schatten. Ik zal in het vervolg beter opletten en de teksten beter lezen vooraleer ergens op te klikken.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

14 jun 2016, 08:56

Raquel schreef:Bedankt Charlie Maru. Ik heb mijn vertrouwde 8.1 onmiddellijk
teruggeplaatst. U heeft van mij een gelukkig mens gemaakt.
De hulp die ik reeds kregen heb door toedoen van "SeniorenNet" is niet
te schatten. Ik zal in het vervolg beter opletten en de teksten beter lezen vooraleer ergens op te klikken.
Opletten waar je op klikt, ik vertel het zo dikwijlls in onze lessen.
Maar of wat je nu gedaan hebt, zo wijs is, dat is een ander paar mouwen. Einde ondersteuning W8 is aangekondigd voor 9 januari 2018 . Nu kun je nog gratis overschakelen naar W10, binnenkort is het te betalen.
En wees er maar van overtuigd dat, zoals MS nu tekeer gaat, einde ondersteuning niet om te lachen zal zijn.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

14 jun 2016, 10:59

Indien de Windows 10 op de computer van "Raquel" op de reguliere wijze werd geactiveerd en daar aan verbonden een "Digitaal recht" heeft verworven, zou hij/zij ten alle tijde (zoals het er voorlopig naar uitziet) ook nog ná 29 juli 2016, steeds een "cleane installatie" van Windows 10 kunnen uitvoeren.

Het hebben van het licentienummer/registratiesleutel zou zelfs niet nodig zijn.
Toch spijtig dat hij/zij dat nummer niet heeft genoteerd, men weet maar nooit.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 jun 2016, 11:12

Canadees schreef:Indien de Windows 10 op de computer van "Raquel" op de reguliere wijze werd geactiveerd en daar aan verbonden een "Digitaal recht" heeft verworven, zou hij/zij ten alle tijde (zoals het er voorlopig naar uitziet) ook nog ná 29 juli 2016, steeds een "cleane installatie" van Windows 10 kunnen uitvoeren.

Het hebben van het licentienummer/registratiesleutel zou zelfs niet nodig zijn.
Toch spijtig dat hij/zij dat nummer niet heeft genoteerd, men weet maar nooit.
Idd.....eens op W10 geweest zou dat nadien geen probleem mogen opleveren (normaal gezien toch)

Anderzijds, de PC's waar een digitaal recht aan de activatie verbonden is hebben nagenoeg allemaal dezelfde sleutel gekregen hoor.
En deze is: (Eindigend op 3V66T......)
Vxxxx-Nxxxx-Cxxxx-9xxxx-3V66T

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

14 jun 2016, 11:54

@ Charlie Maru,

Dat is ook mijn ondervinding!

Op de machines die hier op Windows 10 Pro draaien is het nummer verborgen in het register inderdaad Vxxxx-Nxxxx-Cxxxx-9xxxx-3V66T

"Speccy" geeft dit Txxxx-Jxxxx-Vxxxx-Dxxxx-HCFC6 als resultaat.

Echter op een 3 Windows 10 Home van drie kennissen is dat een héél ander nummer.
Ik heb die nummers niet genoteerd (dat hoort ook niet) maar ben er voor 100% zeker van dat die verschillen van de Pro-versie.
Of die drie nummers ook hetzelfde zijn kan ik niet met zekerheid zeggen, dat zou ik nog eens moeten verifiëren.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 jun 2016, 12:16

Canadees schreef: Echter op een 3 Windows 10 Home van drie kennissen is dat een héél ander nummer.
Idd... maar die krijgen ook allemaal dezelfde sleutel:
Eindigend op: ........xxxxx-8HVX7

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

14 jun 2016, 14:17

@ Charlie Maru,

Is juist - het einde van dat nummer! :)

Heb je echter een verklaring waarom de sleutel die "Speccy" toont en de sleutel die in het register te vinden is, verschillend is?

Ik heb ook weet van een derde nummer op dezelfde computer met Windows 10 en dit door het gebruik van SIW???

In geval van ........ welke te gebruiken?
Of .... ze één voor één proberen en hopen ... ?

Is toch te zot om los te lopen!
Waar is Microsoft mee bezig?
Kun jij nog volgen?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

14 jun 2016, 14:55

Canadees schreef: Heb je echter een verklaring waarom de sleutel die "Speccy" toont en de sleutel die in het register te vinden is, verschillend is?
Misschien wel......
Canadees schreef: Kun jij nog volgen?
Ik begin toch de bomen in het bos te onderscheiden.


Momenteel niet veel tijd, maar ik zal zien om je deze avond een berichtje te sturen.

klinker
Lid geworden op: 04 jul 2015, 13:56

09 jul 2016, 23:24

Charlie Maru schreef:
Momenteel niet veel tijd, maar ik zal zien om je deze avond een berichtje te sturen.
Als er niets illegaals mee gemoeid is mag dat ook in open forum hoor. :wink:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 jul 2016, 10:21

klinker schreef:
Charlie Maru schreef:
Momenteel niet veel tijd, maar ik zal zien om je deze avond een berichtje te sturen.
Als er niets illegaals mee gemoeid is mag dat ook in open forum hoor. :wink:
Illegaals is er zeker niets mee gemoeid hoor......

Is alléén maar om te vermijden eindeloze discussies te gaan opstarten. :wink:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 jul 2016, 10:24

Levenscyclus Windows bestur.syst.

Elk Windows-product heeft een levenscyclus. De levenscyclus begint wanneer een product wordt uitgebracht en eindigt wanneer het niet langer wordt ondersteund.

Afbeelding

Basisondersteuning. Microsoft biedt minimaal vijf jaar basisondersteuning vanaf de datum van de algemene beschikbaarheid van een product.
Als u bijvoorbeeld een nieuwe versie van Windows koopt en er vijf jaar later een andere versie wordt uitgebracht, resteert er nog twee jaar ondersteuning voor de vorige versie.
Uitgebreide ondersteuning. Microsoft biedt minimaal vijf jaar uitgebreide ondersteuning vanaf de datum van de algemene beschikbaarheid van een product.

Win 10 met digitaal recht?
Niet nodig je sleutel te verbergen.
Sleutel Canadees en anderen? Win 10 Pro:
VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T
Win 10 Home:
TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99

De sleutel hangt af van welke Win-versie de upgrade naar Win10 werd uitgevoerd, dus niet afhankelijk van je Microsoft acc. en je zal ook geen nieuwe prod.sleutel krijgen.
Je sleutel laten zoeken door een progje?
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
http://janek2012.eu/ultimate-pid-checker/
http://www.belarc.com/free_download.html
Licenties?
https://www.microsoft.com/nl-nl/howtote ... nsing.aspx
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

theor950
Lid geworden op: 13 feb 2015, 17:17

28 jul 2016, 00:10

weeral ééntje , die klikken er maar op los en weet niet echt op wat ! waarom geen Windows 10 ? snap het g*dverd*mme echt niet , willen jullie blijven stilstaan ? ik heb nu sinds 3 dagen een nieuwe pc , voorheen Windows Vista , nu Windows 10 , en ik wil geen andere meer ! wat een vooruitgang !!! alles mooi ge-ordend , een paar dagen geleden las ik hier ergens die van Windows Vista naar Windows 10 , totaal uit de lucht gegrepen , onmogelijk , het bewijs hier in dit onderwerp ! zelfs van Win 8.1 gaat het dikwijls niet . en dan nog vertellen dat het zo erop gekomen is , Fideel Castro heeft het misschien gedaan ? vraag het hem . :oops: :twisted: :evil: :?: