Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

15 aug 2016, 20:27

katana schreef:Vrees dat onderwerp niet iedereen aanbelangt , daarvoor mijn excuses :o
http://www.almanart.org/design-artistiq ... ation.html
Komt uit een kleinood ooit voor een habbekrats op de kop getikt bij De Slegte.
Jacques Carelman: Catalogue d'objets introuvables, een absolute aanrader.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

16 aug 2016, 11:16

Choerrel schreef:Weer of geen weer: ik maak elke dag mijn wandeling en ga 's zondagvoormiddags mijne pot drinken.

Blij nog iets van je te horen beste Choerrel :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 aug 2016, 08:38

Als men "zonneschijn" ook tot het weer wil rekenen mogen ze het van mij hebben. De zon fabriceert toch wolken hé ; waarom blijft ze er dan niet achter ? Mijn hersenpan kan er niet tegen; dat anderen er genoegen aan beleven mogen zij weten, na de vaststelling en diagnose van huidkanker !

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

07 sep 2016, 16:46

Wij kregen laatst het bezoek van één van mijn kleindochters met haar samenwonende vriend , woont nu ergens in GENT. Beiden hebben gestudeerd in Leuven Zij twee masters met glans, economie enzv ... Hij Burgelijk ingenieur met glans geslaagd toen.Beiden hebben nu voortreffelijk werk , moeten niet zoeken naar ander werk , als het moet wordt het zo aangeboden. Lady en katana zien de wereld voor hun zeer heugelijk in , ze brachten ons een bezoek , wij zeer verheugd , na enige tijd keuvelen , zegden zij , wij hebben belangrijk nieuws , Lady en ik dachten nu gaat het komen , ze gaan trouwen en er komt een kind , niets daarvan. Wij gaan ons werk en ons huur huis opzeggen en wij gaan voor een jaar naar Australië , rondtrekken en
kopen daar een campingwagen , wij willen de wereld zien .Dit nieuws sloeg in als een bom , wij senioren begrijpen dat niet , alles opzeggen en dan gaan leven als rond trekkende avonturiers !!! Wij hadden geen commentaar en zeker geen zegen , dit is onbegrijpelijk voor ons en daar mee amen...
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 sep 2016, 22:32

Een echt hedendaags "cool" gedichtje; auteur onbekend.
Wil je een treinkaartje kopen,
Nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien,
je kaartje komt uit een machien.
Je moet dan overal op drukken
in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij,
achter jou zie je een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.

Bij de bank wordt er geen geld
netjes voor je uitgeteld.
Want dat is tegen de cultuur,
nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent,
anders krijg je nog geen cent.
Om je nog meer te plezieren,
mag je internet bankieren
Allemaal voor jouw gemak,
alles onder eigen dak.
Niemand die er ooit om vroeg:
blijkbaar is het nooit genoeg.

Man, man, man wat een geploeter,
alles moet met een computer
Anders doe je echt niet mee.
Op www en punt be

vind je alle informatie,
wie behoedt je voor frustratie?
Als dat ding het dan niet doet,
dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft,
je hebt immers Microsoft.

Ach, je gaat er onderdoor,
je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid,
oud worden in deze tijd.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

18 sep 2016, 10:58

Gepast gedichtje .

Deze Noorderwind is ons komen redden van apathie veroorzaakt door tropische hitte .

Het is hier wel geweten dat ik pro republikein ben en 't zal dan ook niet verbazen dat als ik nog in de US zou wonen ik natuurlijk voor Trump zou stemmen . Het is nu toch wel zeer duidelijk geworden dat het huidige beleid desastreus is en dat alleen iemand als Trump het roer kan en wil omgooien !

Het verdriet mij dat enkele vrienden hier nog niet wakker zijn en hoop dat zij
inmiddels voldoende moed hebben vergaard om terug in actie te komen .

Groetjes allemaal :wink:
Fazal

18 sep 2016, 14:57

Trump is een schallende vuilbekkende trompet, en heeft dus zijn naam eigenlijk niet gestolen.
Schelden op medekandidaten en grootsprakerige beloftes, waarvan hij zelf heel goed weet dat die niet waar te maken zijn.

Veel lawaai en verder niets. Net zoals hier en eigenlijk zoals overal.
In mijn ogen is Trump niet meer dan een grote kluns, en dat zal hij bewijzen mocht hij ooit president worden.
En om steeds opnieuw zijn kar te keren en zijn vlag naar de wind te hangen, daar heeft hij ook al geen moeite mee.

Anderzijds heeft Hillary ook haar naam niet gestolen. Haar campagne is ronduit hilarisch te noemen.
En wat haar bezielt om op haar leeftijd nog de machtigste vrouw ter wereld te worden ..., Joost mag het weten.
In ieder geval, voor het geld hoeven ze het geen van beiden te doen.

Daarbij is Clinton ook nog een gemeen wijf, die neerkijkt op haar personeel.
Dat weten haar bedienden onder het bewind van Bill maar al te goed.
Meer nog, ze hebben het destijds aan de ganse wereld verteld.

Persoonlijk vind ik Obama nog de beste tot hiertoe.
Maar goed, hij kan nu eenmaal geen president blijven.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 sep 2016, 15:20

Fazal schreef:Trump is een schallende vuilbekkende trompet, en heeft dus zijn naam eigenlijk niet gestolen.
Schelden op medekandidaten en grootsprakerige beloftes, waarvan hij zelf heel goed weet dat die niet waar te maken zijn.

Veel lawaai en verder niets. Net zoals hier en eigenlijk zoals overal.
In mijn ogen is Trump niet meer dan een grote kluns, en dat zal hij bewijzen mocht hij ooit president worden.
En om steeds opnieuw zijn kar te keren en zijn vlag naar de wind te hangen, daar heeft hij ook al geen moeite mee.

Anderzijds heeft Hillary ook haar naam niet gestolen. Haar campagne is ronduit hilarisch te noemen.
En wat haar bezielt om op haar leeftijd nog de machtigste vrouw ter wereld te worden ..., Joost mag het weten.
In ieder geval, voor het geld hoeven ze het geen van beiden te doen.

Daarbij is Clinton ook nog een gemeen wijf, die neerkijkt op haar personeel.
Dat weten haar bedienden onder het bewind van Bill maar al te goed.
Meer nog, ze hebben het destijds aan de ganse wereld verteld.

Persoonlijk vind ik Obama nog de beste tot hiertoe.
Maar goed, hij kan nu eenmaal geen president blijven.
Ik ben geen Clinton fan maar Hillary moest wel zo oud worden omdat eerder de VS niet rijp waren om een vrouw op die post te dulden. De geesten moesten eerst nog rijpen om een halfbloed als Obama te dulden en nu eventueel een nog lagere kaste, die van de vrouw te aanvaarden. Benieuwd als zij het wordt, hoeveel vrouwelijke ministers zij zou aanstellen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

19 sep 2016, 06:39

spiksin schreef:
Het verdriet mij dat enkele vrienden hier nog niet wakker zijn en hoop dat zij inmiddels voldoende moed hebben vergaard om terug in actie te komen.
Groetjes allemaal :wink:
Indien dat jouw republikeinse vrienden uit de "USA" betreft,
is het logisch, dat zij nog niet wakker zijn.
Want hun klok loopt flink wat uren achter op de onze :wink:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

19 sep 2016, 11:38

:lol: :lol: :lol:

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

20 sep 2016, 01:52

Als men de moeite doet om de ontelbare videostukken betreffende Hildebeest te bekijken moet men al een dom persoon zijn om niet te weten dat er medisch van alles mis is met die vrouw. Er kunnen zo, uit het vuistje, een aantal aandoeningen sterk vermoed worden.
Het mens kan er niet aan doen maar daarom moet er niet zo hard over gelogen worden. Afbeelding

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 sep 2016, 10:36

Paca schreef:Als men de moeite doet om de ontelbare videostukken betreffende Hildebeest te bekijken moet men al een dom persoon zijn om niet te weten dat er medisch van alles mis is met die vrouw. Er kunnen zo, uit het vuistje, een aantal aandoeningen sterk vermoed worden.
Het mens kan er niet aan doen maar daarom moet er niet zo hard over gelogen worden. Afbeelding
De grote held van de jaren '60, JFK was een ruglijder ook oorlogsinvalide, hij leefde van de pijnstillers maar niemand mocht dat toen weten. Dat heeft hem toch niet belet een "grote" president te zijn ? Zou een vrouw minder bestand zijn tegen ziekten of mankementen ? ikk dacht het tegendeel, dat Clinton tot nog toe de helse campagne al heeft overleefd bewijst hoe taai ze wel moet zijn. Is een man omdat hij meer spierkracht heeft gezonder of sterker ? De president moet niet zelf met een F16 vliegen of een tank besturen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

20 sep 2016, 11:06

socrates schreef:
De grote held van de jaren '60, JFK was een ruglijder ook oorlogsinvalide, hij leefde van de pijnstillers maar niemand mocht dat toen weten. Dat heeft hem toch niet belet een "grote" president te zijn ? Zou een vrouw minder bestand zijn tegen ziekten of mankementen ? ikk dacht het tegendeel, dat Clinton tot nog toe de helse campagne al heeft overleefd bewijst hoe taai ze wel moet zijn. Is een man omdat hij meer spierkracht heeft gezonder of sterker ? De president moet niet zelf met een F16 vliegen of een tank besturen.

Ben het eens met socrates , ze is taai , hopelijk ook voor de superbacterie , waar men nu al aandacht aan besteed in de VN :lol:

Ter informatie de Super bacterie is een formele verzamel naam voor bacteriën die resistent zijn geworden voor bijna alle soorten antibiotica ... 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

20 sep 2016, 14:11

Clinton deugt volgens mij niet, er hangt een reukske van machtsmisbruik en corruptie aan.
Trump is een mentaal gehandicapte.
Mijn kandidaat was Sanders.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 sep 2016, 21:29

Dat Sanders met zijn haast communistische standpunten geen kans zou krijgen was overduidelijk, niet het volk maar het establishment beslist wie president wordt. Wie tot het VS establishment behoort sponsort beide presidentskandidaten, zo wint jouw stroman altijd en blijf jij de baas van de baas.
Wij Belgen hebben dat probleem niet, onze Philippe I, is immers al president van bij zijn geboorte. :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !