Website idem op elk apparaat

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

peter.pan
Lid geworden op: 07 apr 2008, 10:52
Locatie: rand Mechelen

04 okt 2016, 19:01

Beste cybergenoten,
Om een website er hetzelfde laten uitzien op elk apparaat (tablet + smartphone IOS of Android), pc, laptop...) is er een code nodig die ergens tussen de <head> en </head> tags geplaatst moet worden (denk ik). De pagina's op bv tablet worden zeer onduidelijk weergegeven. Ik heb de laatste 15 pagina's van deze rubriek doorzocht maar niets gevonden dat mij echt kan helpen (of ik heb er over gezien dat kan ook). Op Google (mijn beste vriend) heb ik ook niets kunnen vinden dat me verder helpt, toch niet duidelijk. Is er iemand die mij op een simpele manier kan wegwijs maken zodat ik dit probleem kan oplossen? Ik gebruik Macromedia Dreamweaver MX 2004. Alvast bedankt.
groetjes, P P

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

04 okt 2016, 21:25

Beste peter.pan,

Er voor zorgen dat je website volledig volgens de normen van html5 en css opgesteld is.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

04 okt 2016, 21:56

Een website er op elk apparaat hetzelfde laten uitzien is niet realistisch. Het omgekeerde is waar. Het doel moet zijn een website zodanig te maken zodat deze op elk apparaat duidelijk wordt weergegeven en dit kan voor elk apparaat anders zijn. Men noemd dit RESPONSIVE WEBDESIGN.

Kijk hier voor meer uitleg: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Responsive_webdesign

peter.pan
Lid geworden op: 07 apr 2008, 10:52
Locatie: rand Mechelen

05 okt 2016, 15:52

Bedankt Coderunner, bedankt Hovel, ik zal mijn best doen om de uitleg op die link te begrijpen.
groetjes, P P

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

05 okt 2016, 17:26

Beste peter.pan,

Veel succes! :)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.