Soeverein Vlaanderen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Eenzijdig verklaard souverein Vlaanderen

Peiling eindigde op 30 jan 2017, 14:41

1.Ik ben vóór scheiding op de beschreven wijze
13
32%
2.Ik ben voor scheiding op een andere wijze
8
20%
3.Ik ben tegen elke vorm van scheiding
20
49%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

01 okt 2016, 10:10

We doen er nog een paar bij die diep gesneden hebben in de regio Antwerpen !
Waar zijn Bell Telephone en ATEA ?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

01 okt 2016, 10:15

Fokke schreef:... En het Brabants trekpaard maakt toch ook veel goed! :lol:
Als je daarmee brouwerij Palm bedoelt mag je die bij op het lijstje zetten want :
Brouwerij Bavaria neemt zijn sectorgenoot Palm over. Ook merken als Rodenbach en Brugse Tripel komen zo in handen van de Nederlanders.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 okt 2016, 10:18

The Spirit of Flanders schreef:Ik kan nog meer zagen .....

Er bestaat een Lufthansa , wij hadden Sabena ( en zelfs heel recent een Brussels Airlines )
Er bestaat Akzo Nobel , wij hadden Levis ...
Er bestaat een Miele , wij hadden Primus ...

Er bestond hier zoveel waarvan ik de naam al vergeten ben ( eigen textielindustrie , scheepsbouw , electriciteitsproductie , .... )
Je wijze van redeneren is de dwaasheid zelve. Het maakt geen nanometer verschil voor een werknemer of hij bij een mastodont te werk gesteld werd of bij een goede kmo.
Het bewijs is dit: hoe groot was het bbp van dit land toen we die 'grote namen' nog in eigen handen hadden, en hoe groot is het nu?
Hoe groot was de toegevoegde waarde per hoofd van die grote bedrijven tegenover de toegevoegde waarde van bv. colruyt?
Is er niemand van de giro of de scouts , of desnoods iemand die pianoles of balletschool volgt , die in de toekomst terug een dergelijk "industrieel gebouw" uit de grond kan stampen ? Voor ideeen wil ik altijd graag meehelpen , geen probleem :(
Als we iemand nodig hebben voor de koffiemachine te bedienen of om het papier in de printer te vervangen, dan zullen we je roepen. Tot dan lees je gerust verder in 'Jongens en Wetenschap'.
Kan er iemand een objectief antwoord geven waarom Belgen geen initiatief meer nemen om nieuwe bedrijven met degelijke allures uit de grond te stampen ? Kom niet af met niche-bedrijven als De Nul en Katoennatie , ik wil een iPad , een electrische auto en zonnepanelen van Belgische makelij kopen. :)
Het antwoord is hier al meerdere keren gegeven. Wanneer het kort geheugen begint te verdwijnen, dan weet je wel hoe je er voor staat.
Was Gevaert op 2 jaar een wereldbedrijf? Laat je dan eens testen bij Biocartis.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 okt 2016, 11:00

Hoeveel Vlaamse industriële initiatieven zijn er dan wel geweest tussen de 19de en 20ste eeuwen? Wie ontdekte bv. de Limburgse koolvoorraden? Hoe lang zijn de Vlamingen gastarbeider geweest in Wallonië, hoe lang was de economie in Vlaanderen bijna exclusief landbouw, wat moesten Kempische keuterboerkes doen om te overleven op hun schrale grond ? Welke industriële producten van Vlaamse oorsprong werden in Antwerpen verscheept ? Vlamingen zijn zo veel jaren verknecht geweest, vooral door de Kerk en de daarbij horende bourgeoisie, dat het niet in hun cultuur zat (zit) om ondernemersrisico's aan te gaan. Wat België rijk heeft gemaakt was de kolonie en de Waalse industriële ontwikkeling. Als er in Vlaanderen fabrieken werden opgericht ging het initiatief dan nog hoofdzakelijk uit van Franstalige aandeelhouders.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour
Gast

01 okt 2016, 11:24

socrates schreef:... Als er in Vlaanderen fabrieken werden opgericht ging het initiatief dan nog hoofdzakelijk uit van Franstalige aandeelhouders.
Niet zomaar aandeelhouders. Het was Vlaamse , maar veelal fransprekende , bourgeoisie die bedrijven oprichtte. Dat "ras" is nu al zo goed als in verval geraakt en de kinderen en kleinkinderen ervan hebben er niets van gebakken.
Laatst gewijzigd door Gast op 01 okt 2016, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

01 okt 2016, 11:33

Wil. schreef:...
Hoe groot was de toegevoegde waarde per hoofd van die grote bedrijven tegenover de toegevoegde waarde van bv. colruyt?
Van die toegevoegde waarde kan ik geen extra boterham eten. Wat is het belang van Colruyt in het buitenland. Delhaize heeft geflopt in de VS , maar de Nederlanders en de Duitsers voeren hier wel het woord met hun Albert Heyn en Aldi ...
Als we iemand nodig hebben voor de koffiemachine te bedienen of om het papier in de printer te vervangen, dan zullen we je roepen. Tot dan lees je gerust verder in 'Jongens en Wetenschap'.
Als ik iemand nodig hebben om de bierkratten van Inbev te verzetten , zal ik u in dienst nemen.
Was Gevaert op 2 jaar een wereldbedrijf? Laat je dan eens testen bij Biocartis.
Neen , en het is het al lange tijd ook niet meer ... Wat schiet er ook nog over van Vynckier , ATEA , ACEC ? In handen van en afgebouwd door buitenlanders ...

Ik heb het hier al lang geleden eens geschreven : "wij hebben destijds niets willen leren van die zgn. 'buitenlandse investeerders' ". De Chinezen deden dat wel , en zie maar eens wat ze met die verworven kennis aanvangen ! Ik kan me niet voorstellen dat er in China een soort 'bourgeoisie' bestond om ergens een (staats)bedrijf op te starten , dus zonder een 'oude garde' moet het ook lukken. Helaas , blijkbaar hier niet ! Maar goed , van een 'Wil.' en dergelijke moet je geen initiatieven in die aard verwachten ( de lul van links naar rechts slingeren lukt dan weer wel tot groot jolijt van andere lullen :lol: )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 okt 2016, 14:16

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:...
Hoe groot was de toegevoegde waarde per hoofd van die grote bedrijven tegenover de toegevoegde waarde van bv. colruyt?
Van die toegevoegde waarde kan ik geen extra boterham eten. Wat is het belang van Colruyt in het buitenland. Delhaize heeft geflopt in de VS , maar de Nederlanders en de Duitsers voeren hier wel het woord met hun Albert Heyn en Aldi ...
Als je niet begrijpt waarover het gaat, dan komt er zulke wartaal uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 okt 2016, 14:22

The Spirit of Flanders schreef: Niet zomaar aandeelhouders. Het was Vlaamse , maar veelal fransprekende , bourgeoisie die bedrijven oprichtte. Dat "ras" is nu al zo goed als in verval geraakt en de kinderen en kleinkinderen ervan hebben er niets van gebakken.
Is dit iets voor het Guinnessboek? Afdeling 'onwetendheid'? Je houdt het niet voor mogelijk .... tjonge, toch .... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

01 okt 2016, 14:46

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:...
Hoe groot was de toegevoegde waarde per hoofd van die grote bedrijven tegenover de toegevoegde waarde van bv. colruyt?
Van die toegevoegde waarde kan ik geen extra boterham eten. Wat is het belang van Colruyt in het buitenland. Delhaize heeft geflopt in de VS , maar de Nederlanders en de Duitsers voeren hier wel het woord met hun Albert Heyn en Aldi ...
Als je niet begrijpt waarover het gaat, dan komt er zulke wartaal uit.
Gij begrijpt blijkbaar niet dat wij amper in staat zijn om terrein te veroveren terwijl onze buren daar geen probleem mee hebben , en de "veroveraars" zelfs op onze knieen verwelkomen als "investeerders" :roll:

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Niet zomaar aandeelhouders. Het was Vlaamse , maar veelal fransprekende , bourgeoisie die bedrijven oprichtte. Dat "ras" is nu al zo goed als in verval geraakt en de kinderen en kleinkinderen ervan hebben er niets van gebakken.
Is dit iets voor het Guinnessboek? Afdeling 'onwetendheid'? Je houdt het niet voor mogelijk .... tjonge, toch .... :roll:
Het verwijt van onwetendheid is geen bewijs van ongelijk :) Ge gaat alles uit de kast moeten halen om wat ik beweer tegen te spreken. :lol: Ik kan je slechts één familie noemen uit de jaren '30-'40 die nu nog een ( beetje ) actief is in een totaal andere sector ( ik heb het niet over boer Clerck - dat is geen bourgeoisie ).

Reageer liever op wat de Chinezen kunnen en wij niet ! Dat kan 'misschien" voor wat meer bewustzijnsverruiming zorgen bij een emeritus ambtenaar. :)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

01 okt 2016, 20:16

Wat de spleetogen kunnen en wij niet is kortaf gezegd in enkele bewoordingen uitgelegd. Onze "waardeloze" wetten hebben datgene aan banden gelegd waar de vreemde andersgelovige geen probleem mee heeft; die hanteert tenslotte andere dan christelijke waarden. Die beschouwd diefstal niet als misdaad en moord niet als doodzonde !

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

05 okt 2016, 20:03

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... k-in.dhtml



SINT-JOOST-TEN-NODE De gemeenteraad van de Brusselse gemeente Sint-Joost-ten-Node heeft een opmerkelijke beslissing genomen. Het personeel moet er binnenkort geen vijf, maar vier dagen per week werken. De werknemers behouden wel hun loon en de taakjes die blijven liggen, worden opgeknapt door werklozen. Wie het project zal bekostigen, is nog niet duidelijk.




Voor mij is het duidelijk wie de factuur moet betalen : de sale flamins natuurlijk ! :evil:


Lees morgen 't 'Pallieterke : in Brussel alles okidoki !

http://pallieterke.net/2016/10/wat-er-f ... n-brussel/
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

13 okt 2016, 20:47

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

14 okt 2016, 06:50

telloorlekker schreef:Wat de spleetogen kunnen en wij niet is kortaf gezegd in enkele bewoordingen uitgelegd. Onze "waardeloze" wetten hebben datgene aan banden gelegd waar de vreemde andersgelovige geen probleem mee heeft; die hanteert tenslotte andere dan christelijke waarden. Die beschouwd diefstal niet als misdaad en moord niet als doodzonde !
Dit zouden dus onze waarden moeten zijn :)


Er zijn meerdere goden dan een god
Zweer volop, wees ijdel en drijf de spot
Blijf ‘s zondags in je bed
Laat je oude moeder en vader stikken
Moord, dood en erger de medemens
Wees onbeschaamd en vulgair
Neem wat je kan krijgen en zo mogelijk met bedriegen
Roddel er op los én vergeet niet te liegen
Loop de hele dag rond met vieze gedachten
Gun niemand iets, zelfs zijn partner niet.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

05 dec 2016, 21:31

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacature ... dium.dhtml



Maar de studie toont dus grote verschillen aan tussen het Noorden en het Zuiden van het land. De Vlamingen zouden an sich op de vijfde stek staan in de rangschikking, na Nederland en de Scandinavische landen. Omgekeerd zouden de Franstaligen zonder de Vlamingen zakken naar plaats dertig, net achter Frankrijk en een heel eind na Luxemburg (7) en Duitsland (9).



En niet alleen op gebied van talenkennis worden we mee getrokken naar de bodem !!!!


belgen : zonder een eigen taal , cultuur , tradities etc : :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

05 dec 2016, 21:52

Beste sibarita...wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil..

U mag gerust die uil voor letterlijk nemen... :roll:

Ik kan zo ettelijke tabellen-verschillen hier laten aanbrengen, alles zelfs van recente datum hoe dit "apenland" in elkaar steekt.
Alle gegevens(tabellen) komen van 'officiële' dus zeker niet verdachte hoek, maar wat baat het die hier aan "uilen" telaten voorschotelen...denk aan die 'parels voor de zwijnen'...

:wink:
Wat niet al lachend kan gezegd.....