Openshot video editor

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

20 sep 2016, 22:24

Daag , Ik heb gelezen dat Movie Maker stopt op 1 jan. 2017 . Nu zie ik dat Openshot video editor , Movie Maker zou kunnen vervangen .

Heb dit nu geprobeerd , maar is niet echt hetgeen het moet zijn . Loopt geregeld vast en als een filmpje loopt stop hij geregeld .

Wat gaat wel verkleinde foto's en muziek bij zetten ( 1024 x 768 ) , dit naar MP4 en U hebt mooi beeld op tv . Bij groter formaat loopt het vast en zeker niets erbij doen van overgangen of effecten .

Filmpjes met Mov spelen goed af en zetten van zelf naar MP4 . Avi filmpjes lopen vast bij het naar Mp4 zetten zitten er fouten in .

Waarom spreek ik hier over Mp4 , omdat dit goed op tv speelt HD720 avi doet het niet en mov ook niet . VGA speelt wel op tv .

Iemand ervaring met Openshot ? Indien wel hebben jullie dan een oplossing . Of zijn er andere gratis programs om films te bewerken . Of zou mijn pc te kort komen voor Openshot I3 -4 gb -grafische 4600 . Indien het mijn pc moest zijn dan is het geen vervanger voor Movie Maker dat gaat vanzelf .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 sep 2016, 09:48

Ik heb Openshot een keer gebruikt om de snelheid van afspelen aan te passen. Dat werkt zeer goed. MAAR ik draai geen Windows , wel Mageia Linux en mijn dektop PC heeft 8 Gb geheugen.
Ik gebruik eigenlijk meest Kdenlive om filmpjes te monteren met tekst en overgangen. Maar een echte Windows versie daarvan bestaat eigenlijk (nog?) niet, hoewel er op Youtube truken te vinden zijn om daar rond te geraken, tenminste als je vlot met Engels overweg kunt.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

21 sep 2016, 14:32

Bedankt Hviaene , mijn Engels gaat goed via Translate .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

23 sep 2016, 17:20

Voor de geïnteresseerden ; Ik heb nog wat verder gezocht en het program zou vlot moeten draaien op 4gb met een HD die 7200 toeren zou halen .

Aangezien ik een laptop heb I3 , draait de HD maar op 5400 toeren , waarschijnlijk is dit de oorzaak dat hij bij zwaardere filmpjes of diashow vast loopt . Besluit Openshot is niet de vervanger voor Movie Maker . Maar de betalende daarvoor heb je ook een zwaardere pc nodig als je naar de systeem vereisten gaat zien .

Ik heb dit opgelost door de foto's te verkleinen zoals hier boven beschreven . En voor de zwaardere filmen die hij niet aankan , heb ik Free maker video converter geïnstalleerd en die werkt zeer simpel en vlot van AVI naar MP4 . Bij de laatste versie komt er wel free Maker op voor en na het filmpje . Maar dat is eigenlijk nog mooi , als je doneert heb je het niet meer . Dit vind ik nog beter dan rommel op de achtergrond te laten meedraaien

Gisteren is de nieuwe update van W10 binnen gekomen en Movie Maker werkt daar nog steeds in . Vraagje zou je die nog mogen gebruiken zonder ondersteuning of beter verwijderen ?

Dat ik Openshot uit probeer heeft te maken met mijn kleindochter die juist een nieuw foto toestel gekregen heeft en haar mov filmpjes graag zou over zetten naar MP4 .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

21 okt 2016, 20:02

Misschien is dit het melden waard . Ik heb Free maker convertor van de pc gedaan . Hij installeert zonder het te kunnen uitvinken allerlei rommel mee . Bij de laatste update kreeg ik ongevraagd pup.optional.install.core mee .Bij de vorige was het iets van Amazone .

Indien iemand Free Maker op de pc hebt , doe dan maar een malwarebytes . die verwijderd het , AVG doet het niet . Heb nadien nog een ADW gedaan , buiten iets van AVG was alles in orde .
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??